Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ragdollcat schreef:Niet gaan scheren. Gewoon normaal rijden en niet teveel in het zweet rijden.
Dniekje schreef:hmm dood trappen zal nog wel meevallen.
misschien een ander middel gebruiken voor het verdoven?
en is er al een praam gebruikt?
xmarliez schreef:Als je weet dat je paard zo reageert waarom zet je haar dan niet optijd onder dekens? Dan hoeft er geen scheerapparaat aan te pas te komen..
tamaramt schreef:xmarliez schreef:Als je weet dat je paard zo reageert waarom zet je haar dan niet optijd onder dekens? Dan hoeft er geen scheerapparaat aan te pas te komen..
Dit is natuurlijk onzin!
De dikte van de vacht is afhankelijk van lichtinval en daarnaast van erfelijk factoren en heeft weinig te maken met dekens. Deze houd de vacht meestal wel korter dan zonder deken maar helemaal voorkomen ermee kun je het niet.
Daarnaast zijn er nu eenmaal paarden die snel zweten ook zonder dat ze extreem dikke vacht hebben of waar veel van gevraagd word.
. Lolacabana schreef:@NeverGiveUp, dat ben ik nu ook aan het doen. Maar als dat straks lukt hoe moet ik dan verder? Op het moment (en dat kan nog even duren) dat ze geheel ontspant bij het geluid van de scheermachine en dan ook ontspant als ik haar daar mee aanraak als die uit staat.

zimbabwe schreef:Sommige dingen zijn helaas echt niet te trainen..scheren is er hier absoluut 1 van. Je zou met een hoop pijn en moeite zover kunnen komen dat je op bapaalde stukken mag komen, maar helemaal overal gaat je geheid niet lukken met een paard dat zo angstig is. Ik zou er echt niet aan beginnen eerlijk gezegd, want het verhaal van levensgevaarlijk is in dit soort gevallen vaak echt niet overdreven: ze kunnen je echt het ziekenhuis in trappen of erger nog: dood. Is dat de moeite waard wetende dat dit eigenlijk niet te trainen is?
) want dat mag ik wel van haar.