Laarzen of chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Laarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 17:49

Zoals de titel al doet vermoeden... Laarzen of chaps?
Wat vinden jullie handiger/prettiger? Ik rijd zelf met chaps, maar ik vind het niet heel handig om en rond stal, maar mijn onderbenen worden zo koud als ik de chaps niet draag met die schoenen. Daarnaast ziet het er ook niet heel charmant uit omdat die schoenen mijn voeten vrij groot doen lijken, terwijl dat best meevalt. :')

NYC2B

Re: Laarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:58

Chaps! Ik zweer bij die dingen:)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:01

Bij dressuur en springen gebruik ik laarzen, als ik de volbloeden train jodphurs met of zonder chaps.

GreenboyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:10

Laarzen

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:12

Ik heb sinds vandaag allebei, maar ik denk toch dat ik eerlijk gezegd chaps lekkerder vind zitten, meer bewegingsvrijheid :)

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:51

(leren) rijlaarzen van de betere kwaliteit. Dit omdat paarden trainen mijn werk is en ik er lang mee kan doen.
Ook heb ik een enkel niet zo best, dus laarzen werken bij mij het beste.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:53

Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Het gaat me met name om hoeveel steun mijn enkel krijgt. Als ik met chaps rijd dan heb ik enkellaarsjes/schoenen nodig en dan voel ik eigenlijk geen verschil met laarzen.
De laarzen die ik gebruik zijn van zacht leer. Van die kachelpijpen, daar kan ik echt níet mee rijden, heb ik helemaal geen gevoel mee.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:57

Leren laarzen of caps, mij maakt het eigenlijk niet uit zolang het maar geen rubberen laarzen zijn... :')

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:02

Ik haat ruberen die zijn echt irrii! Ik vind chaps het fijnst want die zitten voor mijn gevoel het stevigst! In de winkel heb ik meerdere aangehad maar sommige zijn weer te slap en andere weer te stijf zeg maar...

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:26

ik had eerst rubberen laarzen -> vreselijk, nooit doen, heel mijn voeten knelden af.
toen maar over naar de chaps -> 2 delen vond ik verschrikkelijk en t zat ook niet zo lekker vond ik.
heb nu leren laarzen gekocht -> pas 4x mee gereden maar ze zitten goddelijk op t paard (zelf ermee lopen vind ik ze niet zo fijn zitten maar t is natuurlijk om mee te rijden)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:04

annnepannne schreef:
ik had eerst rubberen laarzen -> vreselijk, nooit doen, heel mijn voeten knelden af.
toen maar over naar de chaps -> 2 delen vond ik verschrikkelijk en t zat ook niet zo lekker vond ik.
heb nu leren laarzen gekocht -> pas 4x mee gereden maar ze zitten goddelijk op t paard (zelf ermee lopen vind ik ze niet zo fijn zitten maar t is natuurlijk om mee te rijden)

Wat jij over leren laarzen zegt, inderdaad, de jodphurs gaan op concours gewoon mee anders krijg ik blaren van het dubbelgevouwen stuk

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:14

Ik zweer bij chaps, maar dat is misschien ook wel omdat ik nog nooit echt goeie rijlaarzen heb gehad :') Plus dat ik ook zit met mijn dikke kuiten.

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:16

In de zomer heb ik een paar jodhpurs geleend/gebruikt van deen vriendin en heb ik er smoms chaps bij aan gehad.In de zomer is het wel handag want dan zijn de laarzen wel warm! Ik gebruik dus meestal laarzen!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:47

Chaps geven wel heel veel grip, dat is heel fijn. Ik had een keer mijn chaps uitgeleend en als je ze dan weer aandoen denk je ineens; HUH! GRIP! :P

_EvA__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:09

Ik heb eerst heel lang me laarzen gereden.
Later ben heb ik chaps gekocht omdat ik best wel grote voeten heb maar geen lange benen, ik kon geen laarzen vinden die mij goed zaten. Nu rij ik altijd met chaps en vind dat ook veel fijner zitten. ;)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:15

ik vindt rijlaarzen heel fijn.als je goede hebt zijn ze lekker stvig en redelijk warm

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:49

Ik ga toch voor chaps. Draag ik ook niet altijd soms ook gewoon schoenen zonder chaps. Laarzen is niet echt een optie meer mijn ene kuit is dikker als de andere, ik kan in me ene laars wel in en de andere niet. Verder wil ik geen 100den euro's uitgeven aan laarzen dus dan houdt het ook op.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:52

Ik rij het liefst met m'n (leren) laarzen. Heb wel minder gevoel dan met chaps, maar daar mis ik bepaalde steun van.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:19

Ik rijd altijd met (leren) laarzen, daar heb ik stillere benen mee en ik moet ook zeggen dat ik het al jarenlang zo gewend ben..

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:28

dat ga ik nog uitvinden, heb altijd chaps gehad maar heb nu de niro's besteld voor op concour.. is toch mooier vind ik. in schoenen met chaps heb je gewoon meer bewegingsvrijheid maar het lijkt me niet dat je je voeten alle kanten op wilt draaien met rijden :+

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:30

Deijs schreef:
Chaps! Ik zweer bij die dingen:)

En regenlaarzen voor stalwerk in de modder :') (Met leren laarzen liggen je benen wel veel stiller.... maar het inlopen... ik wacht tot iemand een inloopservice begint :'))

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:33

Serendip90, hangt er ook vanaf welke laarzen je neemt. Ik heb zelf Petrie's van kalfsleer en die heb ik niet hoeven inlopen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:38

Toen ik begon had ik zo'n rubber laarzen, die dingen zijn de hel vind ik :+ .
Daarna lang met chaps gereden, maar die pasten niet meer.
Nu heb ik lederen laarzen, vind ik toch wel véél beter dan chaps.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:39

Dat ook ja, maar ik ben een recreatieruitertje en ik had zoiets van "leuk, leren laarzen"... doe er dus ook nooit iets mee :') (nouja, heel af en toe doe ik ze aan... beetje miskoop) Met rijden houd je je benen wel stiller, maar als ik ga rijden, vaak nog een stuk wandelen tussendoor in het bos.. tjah.. dan door de modder etc. Dus leren laarzen was gewoon niet praktisch voor mij :P Maar dat is dus ook de reden dat ik geen "dure" laarzen wilde kopen. Had even serieus bedacht dat ik netjes serieus ging dressuren... (geen wedstrijden, maar voor de fun) (dat ook maar weer snel opgegeven, alleen tijdens de lessen het kunnen opbrengen... en dan buiten de lessen om "bos..of bak.... ehm.. BOS!" :'))

Maar eerlijk is eerlijk, met rijden is het zo veel fijner!

In de stallen werken (uitmesten etc) doe ik sowieso met rubberen laarzen, anders slijten je schoenen echt veel sneller (ow jaah.. ik ben er wel zuinig op) zelfde met veel modder enzo :D (het scheelt serieus veel, stallen aan huis gehad, maar hoe mijn schoenen toen sleten toen ik ze altijd aan had in en rondom stal...)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:42

Ohja, ik doe m'n laarzen ook enkel aan van het moment dat ik op m'n paard stap.
Om de stal te doen enz. draag ik gewone rubber (?) laarzen.