Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
19marjo90 schreef:Zorg dat je zelf netjes achterover blijft en dus niet naar voren hangen. Ik zou beginnen met been geven en niet meteen het paard een rotschop geven, dan haal je meteen het uiterste uit de kast en kun je niets meer als hij dan nog niet luistert. Succes!
vosje456 schreef:Teugels los meegeven en hem een rot schop geven, als ik dit bericht lees ziet het ernaar uit dat hij gewoon een spelletje speelt.
Heb je les?

julius_juut schreef:Alle standaard problemen waarom een paard niet wil/kan lopen al gecheckt? Rug na laten kijken, zadel past nog goed, geen pijn aan de poten?
Weet je zeker dat je pony begrijpt wat je bedoelt en ben jij niet te lastig of eng op zijn rug wanneer hij loopt? Ga zelf maar eens met een zwaar bepakte rugzak op je rug lopen. Zeker op een klein rondje (wat een rijbak is voor een beest zo groot als een paard) is dat nog lang niet zo makkelijk als het lijkt.
vosje456 schreef:19marjo90 schreef:Zorg dat je zelf netjes achterover blijft en dus niet naar voren hangen. Ik zou beginnen met been geven en niet meteen het paard een rotschop geven, dan haal je meteen het uiterste uit de kast en kun je niets meer als hij dan nog niet luistert. Succes!
TS had in haar openingspost gezegd dat been geven uitliep tot achteruit lopen. Vandaar de opmerking van goed been geven, want dit lijkt op een spelletje.
koningeline schreef:Vaak vinden ze het alleen maar prettig wanneer je de teugels losgooit als ze opzettelijk stil gaan staan.
Ik zou vooral niet te veel meegeven en goed boos worden. Maar dat zou ik doen wanneer myn paard dat zou doen ( nu moet ik bekennen dat ik een enorm flegmatiek paard heb die niet snel ergens van op kijkt. )
succes
vosje456 schreef:Teugels los meegeven en hem een rot schop geven, als ik dit bericht lees ziet het ernaar uit dat hij gewoon een spelletje speelt.
Heb je les?
Yonneponn schreef:koningeline schreef:Vaak vinden ze het alleen maar prettig wanneer je de teugels losgooit als ze opzettelijk stil gaan staan.
Ik zou vooral niet te veel meegeven en goed boos worden. Maar dat zou ik doen wanneer myn paard dat zou doen ( nu moet ik bekennen dat ik een enorm flegmatiek paard heb die niet snel ergens van op kijkt. )
succes
Zou die dan niet na achteren klappen?
daar ben ik namelijk zo bang voor XD
Yonneponn schreef:koningeline schreef:Vaak vinden ze het alleen maar prettig wanneer je de teugels losgooit als ze opzettelijk stil gaan staan.
succes
Zou die dan niet na achteren klappen?
daar ben ik namelijk zo bang voor XD