Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

GMekkes schreef:Als ik het goed begrijp heb je dus nog maar 1x stalgeld betaald en 1x 100,- afgelost.
In dat geval zou ik akkoord gaan met het voorstel van de stalhouder en die 400 euro betalen.
Het is fijn dat je eerlijk bent geweest richting de stalhouder.
Naar mijn mening ben je onverstandig geweest en zul je daar de gevolgen van moeten dragen.
Even niet shoppen en alles op alles zetten om die 400,- bij elkaar te schrapen.
Je mag je handen dicht knijpen dat je er zo makkelijk vanaf komt!

GMekkes schreef:Als ik het goed begrijp heb je dus nog maar 1x stalgeld betaald en 1x 100,- afgelost.
In dat geval zou ik akkoord gaan met het voorstel van de stalhouder en die 400 euro betalen.
Het is fijn dat je eerlijk bent geweest richting de stalhouder.
Naar mijn mening ben je onverstandig geweest en zul je daar de gevolgen van moeten dragen.
Even niet shoppen en alles op alles zetten om die 400,- bij elkaar te schrapen.
Je mag je handen dicht knijpen dat je er zo makkelijk vanaf komt!
RosiePosie schreef:Dit rammelt aan alle kanten. Volgens mij moet je eens langs bij een rechtswinkel.
Jij hebt niks te maken met de btw over een nieuw paard; dat had hij ook moeten betalen als hij 'jouw' paard naar de slager had gebracht.
Waarom moest dat paardje trouwens aanvankelijk weg bij de manege? Als het paard niet meer voldeed vind ik 2000 euro wel een enorme hoop geld.
Ik zou zowel vanwege het geld als vanwege het paard toch even een deskundige raadplegen op juridisch gebied.
git schreef:Als Ts tot eind van de maand stalgeld moet betalen, is het paard ook tot eind van de maand van Ts en kan de stal eigenaar het dus niet weer direct inzetten in de lessen. Dat btw verhaal? Laat het hem maar aantonen. Grote kans dat hij daar af moet haken. Meid...je wordt genaaid!!
Ga even bij je rechtsbijstand, of bij de wetswinkel horen hoe dit in elkaar zit.
Ts heeft impulsief en onverstandig gehandeld, en betaald daar nu het schoolgeld voor. Ik denk dat Ts veel geleerd heeft in een korte periode. Ik heb echter wel het gevoel dat de stalhouder er nu gewoon nog wat extra uit probeert te persen.
renatemh schreef:Inzake BTW-tarief paarden:
Op de leveringen van paarden is per 1 juli 2012 het algemene btw-tarief van toepassing.
Het verlaagde btw-tarief geldt vanaf die datum nog alleen voor de levering van:
paarden die kennelijk zijn bestemd voor de slacht met het oog op menselijke consumptie
paarden die kennelijk zijn bestemd voor gebruik in de landbouw
paarden die kennelijk zijn bestemd voor het fokken van paarden
Totdat definitief beleid is geformuleerd over de reikwijdte van het verlaagde btw-tarief na 1 juli 2012 voor de leveringen van paarden die kennelijk zijn bestemd voor gebruik in de landbouw, mag dat tarief worden toegepast op de leveringen van paarden in de leeftijd tot en met 4 jaar (de opfokfase).