Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) zoals hierboven staat draaf ik alles tussen asfalt en normale modder.
Arabesk schreef:Draven en galopperen doe ik het liefst op asfalt, dat is ruw genoeg en vlak.
)

(over de weg het liefste
)
Kaus schreef:Grint en schelpenpaden draaf ik soms ook wel op. Maar daarna wel even de hoeven controleren!
Lijkt me niet fijn als er dan een steentje in zit...
joyce B schreef:Kaus schreef:Grint en schelpenpaden draaf ik soms ook wel op. Maar daarna wel even de hoeven controleren!
Lijkt me niet fijn als er dan een steentje in zit...
Schelpenpaden zijn over het algemeen recreatief fietspad of wandelpad en aangezien schelpenpaden kwetsbaar zijn, je rijdt er snel sporen in, is het niet zo sociaal daar op te draven of galoperen. Doordat in mijn oude uitrijdgebied meiden over die paden crosten werd dat gebied, wat eerst vrij toegankelijk was voor ruiters, ineens verboden voor ruiters...
Wij reden er langs de kanten in de bermen en als de bermen te zacht waren bleven we stappen.
Ik draaf in stevige gras en zandbermen, zandpaden, graspaden, bospaadjes als ze droog en stevig genoeg zijn zonder veel opliggende wortels. Grindpaden met grof grind zijn mijn paarden te gevoelig voor. Met fijn grit wat rul ligt kan het wel, of als het gemengd is met zand. Asfalt en klinkers stap ik.