Ik heb heel erg last van doorrijwonden daar onder.. bij je weet wel..

Ik heb het bij mijn beide zadels (dressuur en VZH) en een uurtje rijden is al goed genoeg om te bloeden..
Het ligt niet aan mijn zit. (al ga ik wel schever zitten naarmate ik meer last krijg..)
Want ik heb gewoon echt een heel erg dunne huid van onder zelfs bij mijn menstruatie kan ik al niet tegen tampons en maandverbandjes , dan wordt het al helemaal rauw zegmaar
De dokter adviseerde zinkolie (dit verergerde het heel erg!) , naadloos ondergoed (droeg ik al) en katoenen rijbroeken (droeg ik ook al omdat ik niet tegen andere stoffen kan
) . en natuurlijk de optie stoppen met paardrijden
(wat absoluut niet gaat gebeuren)Het gevolg van het wondrijden is dat ik er infecties aan krijg en soms gewoon dagen niet kan paardrijden omdat het moet rusten... De dokter kwam uiteindelijk maar: wanneer het kapot is moet ik mijn anti-infectiezalf erop smeren.... maar dat verhelpt nog niet de oorzaak
Hebben hier meer mensen last van? En ik zoek dringend een tip! want mijn dressuurlessen zijn een pijnlijke hel op het moment! Heb hier nu ongeveer 1,5 jaar last van maar het wordt steeds erger omdat de huid er niet bepaald beter op wordt...

hoe gaat het als je zonder zadel of met een zachte barebackpad rijdt? Bijvoorbeeld een schapenvacht?
) ik krijg namelijk ook last van eczeem bij niet katoenen broeken..
)