Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Speedster schreef:Wow, dat is goedkoop! Ik hoop dat het net zo goed werkt als bij mij!

Amanda schreef:Betadine is het enige dat bij die van mij echt hielp. Het kwam door een te dikke wintervacht, waardoor de huis verstikte. Daarbij nog vocht van de regen en het was goed raak.
Een dag of 5 moest ik het wassen en de korstjes verwijderen. Daarna was bedatinezalf voor de plekjes genoeg. Maar in totaal heeft het wel een maand geduurd.
Een deken op kan, maar alleen als de huid en haren echt helemaal droog en schoon zijn. Anders gaat het alleen maar broeien. Beter is om het niet te doen en ze tijdelijk op stal te zetten.
Was voor die van mij lastig, aangezien hij 24/7 buiten staat. Dus was het wassen (alleen de plekjes, niet helemaal), op stal tot hij droog was, regendeken op en weer naar buiten.
Als ze het eenmaal hebben blijven ze er gevoelig voor. Ik scheer hem dan ook tegenwoordig in de winter op aanraden van de veearts. En tot nu toe heeft hij het niet meer gehad (laatste keer was 2 winters geleden).
bel91 schreef:tip uit amerika: insmeren met mondwater en dan dagelijks..
Dan zie ik het nut er ook niet van in, eerlijk gezegd. Er zijn genoeg middelen die ik kan proberen die ervoor bedoeld zijn. Ze heeft ook geen jeuk.