laarzen beetje krap, hoe oplossen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

laarzen beetje krap, hoe oplossen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 16:40

Hoi,

Mijn laarzen zijn een beetje krap met name de bovenste 7 cm ofzo. Ene rits gaat zelfs niet helemaal dicht.
Hoe kan ik dat oplossen ?
Kan het leer opgerekt worden ( en hoeveel cm dan ?? ).
Of elastiek naast de rits van achteren ???

groetjes,

maris

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: laarzen beetje krap, hoe oplossen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:07

Oprekken kan volgens mij tot 2 cm.

roosie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:12

Als er een rits in de laarzen zit, dan kan je zo ie zo niet oprekken. Dat houdt de rits niet.
Je zal dan moeten denken aan een stukje er tussen zetten, elastiek of iets. Wordt je laars alleen niet mooier op, maar ja, zo heb je er ook niks aan.
Succes!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:13

Dat is niet waar roosie10, ik heb mijn laarzen met rits ook gewoon laten oprekken door een schoenmaker, zelfs al 2x kan prima.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 17:14

fjordjes schreef:
Dat is niet waar roosie10, ik heb mijn laarzen met rits ook gewoon laten oprekken door een schoenmaker, zelfs al 2x kan prima.

en ook zoveel ( 2 cm ) ?

roosie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:29

Nou dan heb je mazzel gehad fjordjes, want het is niet bevordelijk voor je rits. Als ik dit antwoord van Petrie zelf te horen krijg, ga ik daar toch maar vanuit dat zij het weten.
Maar gelukkig maar dat jouw rits wel heel gebleven zijn, want is anders best n duur grapje om ze te vervangen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:30

toevallig ! heb net mijn petries weg gebracht die worden ook opgerekt :) en als je het goed laat doen dan zie je er niks van hoor. Ze doen het op een speciale manier wat dus geen schade aan de rits brengt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 17:41

M_hartje_M schreef:
toevallig ! heb net mijn petries weg gebracht die worden ook opgerekt :) en als je het goed laat doen dan zie je er niks van hoor. Ze doen het op een speciale manier wat dus geen schade aan de rits brengt

naar Petrie zelf of naar de schoenmaker ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:43

Heb ze eerst naar de ruiterwinkel gebracht omdat ik meende dat ze dat daar zouden doen. Maar ze worden nu opgestuurd naar petrie ja :)

ben ze max 2 weken kwijt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 19:58

Heeft iemand misschien ook een foto van een laars waar elastiek in is gezet naast de rits ?

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:00

Waarom niet gewoon op Bokt Markt zetten?

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:04

Heb je je laarzen even niet gebruikt?
Want ik heb hetzelfde meegemaakt. Door veulen heb ik 6 maanden me laarzen niet gebruikt. De eerste maal dat ik ze wilde aandoen gingen ze gewoon niet dicht. Nu Gaan ze dicht zoals tevoren. Ik denk (is dus maar gewoon gokken) dat het leer echt krimpt als je ze een tijdje niet meer gebruikt. Dus veel gebruiken :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 20:08

CarolineCF schreef:

Omdat ze veeeeeel te mooi zijn ;)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:52

Maris schreef:
CarolineCF schreef:

Omdat ze veeeeeel te mooi zijn ;)

Zou ik ook niet gelijk doen hoor.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:55

Beetje raar inderdaad om ze meteen op de Bokt Markt te zetten zal zeker ook wel wat geld hebben gekost en dan weer meteen verkopen. Maar even over het onderwerp Miss. Even vragen aan de schoenmaker of de rits bij het optrekken niet kapot gaat.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:56

Goede schoenmaker kan er ook nog een extra stukje leer tussen zetten waardoor ze wat wijder worden, heb ik bij mijn Petries ook laten doen en sindsdien zitten ze prima.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:48

Bij een goede schoenmaker kun je de laarzen op laten rekken, of inderdaad een rits in laten zetten.
Dat laatste is ook nog eens praktisch, maar kies wel een schoenmaker die hier ervaring mee heeft.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:51

ik zou even langs gaan waar je, je laarzen gekocht hebt en vragen wat de mogelijkheden zijn
een tijdje terug heb ik mijn laarzen (lipica) op laten rekken was zo gedaan en kostte me niks!
anders weet de schoenmaker vast ook wel iets voor je te fixen!

liezestoops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:07

Ik had dit probleem ook. Mijn oplossing: doe je botten aan en dan je botten helemaal nat maken. Dus zet ze onder de sproeier en dan zo even blijven mee rond lopen. ( Dit is natuurlijk niet super goed voor je botten, dus mag je niet te dikwijls doen) Maar dit heeft wel bij mij geholpen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:09

liezestoops schreef:
Ik had dit probleem ook. Mijn oplossing: doe je botten aan en dan je botten helemaal nat maken. Dus zet ze onder de sproeier en dan zo even blijven mee rond lopen. ( Dit is natuurlijk niet super goed voor je botten, dus mag je niet te dikwijls doen) Maar dit heeft wel bij mij geholpen.

Vind ik persoonlijk niet zo'n goede tip.. Ik weet niet wat voor laarzen TS precies heeft maar met laarzen boven de 200 euro zou ik dit nooit doen.. Als ik al een spatje water op mn laarzen heb gil ik al :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:12

M_hartje_M schreef:
liezestoops schreef:

Vind ik persoonlijk niet zo'n goede tip.. Ik weet niet wat voor laarzen TS precies heeft maar met laarzen boven de 200 euro zou ik dit nooit doen.. Als ik al een spatje water op mn laarzen heb gil ik al :')

:'). Wat moet jij poedersuiker rijden wanneer het regent, dan.

Mijn laarzen waren 400 euro en daar rijd ik gewoon mee door de regen, worden ze niks slechter van :). Je moet ze gewoon goed onderhouden.

Een vriend van mij zit in het leger, hij plast altijd in zijn kisten, propt ze dan vol met kranten en gaat ze daarna inlopen :+. Maar de tip van liezestoops is niet zo gek, gooi er dan wel wat azijn bij en gebruik lauwwarm water, daar wordt het leer soepeler van.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:14

Citaat:

Mijn laarzen waren 400 euro en daar rijd ik gewoon mee door de regen, worden ze niks slechter van :). Je moet ze gewoon goed onderhouden.

Een vriend van mij zit in het leger, hij plast altijd in zijn kisten, propt ze dan vol met kranten en gaat ze daarna inlopen :+. Maar de tip van liezestoops is niet zo gek, gooi er dan wel wat azijn bij en gebruik lauwwarm water, daar wordt het leer soepeler van.

ik ben een tut van een ruiter en rijd nooit in de regen (binnenpiste)

nee grapje, mocht het ooit regenen en ik zit in de buitenpiste dan rijd ik gewoon verder mijn petries waren ook 400 euro en die moeten ook wel tegen een stootje kunnen. Zou ze die avond dan wel echt meteen verzorgen. En wow wat die vriend van jou doet... plassen in zn kisten := zal die lekkere stinkvoeten van krijgen !

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:15

M_hartje_M schreef:
Citaat:

ik ben een tut van een ruiter en rijd nooit in de regen (binnenpiste)

nee grapje, mocht het ooit regenen en ik zit in de buitenpiste dan rijd ik gewoon verder mijn petries waren ook 400 euro en die moeten ook wel tegen een stootje kunnen. Zou ze die avond dan wel echt meteen verzorgen. En wow wat die vriend van jou doet... plassen in zn kisten := zal die lekkere stinkvoeten van krijgen !

Nee, hoor :). Ik vond het eerst ook echt ontzettend ranzig, maar in het leger is dat heel gewoon :).

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:17

Ja in het leger hoor je vaker van die hele rare dingen maar voor hun is dat volkomen normaal blijkbaar

Ik ben momenteel ook op mijn laarsjes aan het wachten die worden nu opgerekt bij de fabriek van petrie.. Ik zou ze over 1.5 week terug hebben maar ben eigenlijk heel bang dat ik ze niet terug krijg zoals ik ze wil

Hoefde bij de winkel waar ik ze gekocht heb geen aankoopbon mee te nemen (nu kennen ze me daar wel) en ben bang dat als ik ze kapot terug krijg dat ze er niks aan kunnen doen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:20

't Is wel een goede manier om te zorgen dat je schoenen niet gestolen worden :))