Ervaringen Land Rover Freelander 1.8i gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen Land Rover Freelander 1.8i gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:11

Hi,

Zijn er bokkers die in deze auto rondrijden? En er ook een 1,5 paards trailer mee trekken? Ik heb namelijk een uitvoering uit 2004 (97.000 op de teller) op het oog en wil deze misschien kopen. Maar op het internet is er niet zoveel over te vinden dus ik vroeg me af of jullie me meer konden vertellen. Alvast bedankt!

Groetjes

linda412

Re: Ervaringen Land Rover Freelander 1.8i gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:14

Wij hebben sinds begin van het jaar een Landrover Freelander
En het rijdt super lekker en goed.
Wij hebben er een twee paards trailer erachter en trekt dit met gemak.
Alleen de benzine lust hij goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:53

Is de Land Rover van jullie hetzelfde type? Dus de 1.8i? Ik hoor namelijk gemengde berichten erover en zie dat de versies van voor 2002 zouden worden afgeraden?

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:57

Wij hebben deze auto voor een 2-paards trailer staan en dat gaat prima hoor, alleen als je er dan 2 paarden in zet heeft de auto het wel zwaar, maar het kan nog goed!

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:01

Die van ons heeft meer in de garage gestaan als bij ons thuis! Heeft bakken met geld gekost stond gemiddeld voor 750 per maand aan kosten bij de garage. Wij hebben hem gloednieuw gekocht en de kosten kwamen al na een jaartje we hebben de auto na 2 jaar weg gedaan omdat het niet meer te doen was. Maar als ie dan reed dan liep ie als een trein! En inderdaad niet heel zuinig in verbruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:07

Thanks voor jullie reacties! Qua verbruik ben ik al wat gewend, rij op het moment een Korando benzine uitvoering en die is ook niet zo heel zuinig :=

@Lafayette: Wat vervelend zeg. Weet je nog van welk jaartal jullie auto was? Dit omdat ik dus heb gelezen dat bij versies na 2002 de meeste problemen zouden zijn verholpen.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:10

Ik zal het eens voor je nakijken. Wel moet ik er bij zeggen dan het bij ieder type auto wel voor kan komen dat je een maandag morgen productie hebt zoals wij dat noemen. Het is ook wel een beetje pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:21

Klopt, zo hebben mijn ouders een Sorento gehad welke ook vaker op de brug stond dan dat ze ermee konden rijden. Dus daarom ben ik er ook een beetje huiverig voor geworden. Ik vind het maar moeilijk hoor met auto's! Zeker omdat voor het budget wat ik te besteden heb vaak geen garantie word gegeven, dus dat maakt de stap nog een stukje groter om de 'gok' te nemen.

linda412

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:16

die van ons heeft tot nu toe nog niet in de garage gestaan
Dus ik klop dit nog even af
Verder staat hij binnen in de garage en gebruiken hem alleen als we met de paarden weg gaan en dit is 3 keer in de week.

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:04

Onze Freelander had afgelopen jaar de koppakking kapot. (is een 1.8L benzine uit 1999)
Is weer helemaal gerepareed. en dat de koppakking kapot ging zou eraan liggen (landrover forums) doordat de motor eigenlijk te ligt is voor de auto. toch trekt hij trailers (en drankwagens haha) met gemak.

Nu staat hij ook meer in de garage en wordt hij soms gebruikt. Vaders heeft voor in de zomer nu een scooter en voor de winter een extra auto gekocht (nu hebben we dus 3) zodat de LR niet zovaak gebruikt hoeft te worden.

Heb er zelf nog niet in mogen rijden van me pa :( helaas

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:10

Vraag anders 'Ikke' even hier op Bokt, die weeet er veel van :)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:18

Voor een 1,5 paards trailer voldoet hij prima. Wil je er meer mee gaan trekken moet je voor de 2.0 diesel gaan of de 2.5(?) benzine.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:19

wij hebben de 2.0 diesel

Buiten de Turbo kapot (wat best een kostelijk grapje was én de schuld van de garage) nog geen problemen gehad

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:27

Als je iets bij garage laat maken kun je beter zelf de onderdelen in engeland via internet bestellen.
Nieuwe spiegel bijvoorbeeld. Kost hier meer dan 150. In engeland 70 ongeveer.
Dus als er ooit iets kapot gaat ;).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:51

davjuh1504 schreef:
Als je iets bij garage laat maken kun je beter zelf de onderdelen in engeland via internet bestellen.
Nieuwe spiegel bijvoorbeeld. Kost hier meer dan 150. In engeland 70 ongeveer.
Dus als er ooit iets kapot gaat ;).

http://www.johncraddockltd.co.uk/ hier bijvoorbeeld.......

de 1.8i uit 2004 is doorgaans een behoorlijk betrouwbare auto, maar de motor is aan de lichte kant wanneer volle twee-paardstrailers trekken een belangrijke funktie is. In dat geval is de 2.0 td4 (BMW-blok) de betere keuze, ondanks de hogere kosten voor de wegenbelasting. Die meerprijs wordt deels goed gemaakt door de lagere onderhoudskosten en beduidend betere verbruikscijfers.
Voor een 1,5-paards zal de 1.8i niet teleur stellen.

Onderdelen zijn in GB ECHT goedkoper, niet alleen spiegels. Er zijn ook regelmatig beurzen speciaal voor Land Rovers. Als je weet wat je zoekt, loont de overtocht de moeite.

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:01

Bijvoorbeeld die site ja, en je moet idd weten wat je zoekt. Meestal weet me Pa dat wel te vinden.
Maar zoals iets wat nogsteeds kapot is, klepje van de asbak achterin, tja vindt dat maar eens in engeland.

1 vraagje aan jullie allemaal met een LR freelander, ooit problemen met contact slot gehad? Of met de centrale vergrendeling?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:07

davjuh1504 schreef:
Bijvoorbeeld die site ja, en je moet idd weten wat je zoekt. Meestal weet me Pa dat wel te vinden.
Maar zoals iets wat nogsteeds kapot is, klepje van de asbak achterin, tja vindt dat maar eens in engeland.

1 vraagje aan jullie allemaal met een LR freelander, ooit problemen met contact slot gehad? Of met de centrale vergrendeling?

Centrale vergredeling doet het af en toe wanneer die zin heeft... Word er gek van.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:08

davjuh1504 schreef:

Nou, begin eens op deze beurzen: http://www.lroshow.com/
als je het lief vraagt, mag je misschien wel mee rijden naar Driffield }:)

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 02:16

onderdelen voor mijn engelse trekker (Leyland) koop ik overwegend op ebay england http://www.ebay.co.uk/, scheelt ook een hele hap in vergelijking met nederland, soms wel tot 300%.

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:28

Bij ons gaat de bijzittersdeur alleen nog opslot.. Open gaat ie niet moet je met de hand doen. Hebben eens geprobeerd nieuwe motor voor het slot erin te doen. Maar dat is zoveel werk en zo lastig. Is on maar bij 1 deur gelukt.. (Dus niet aan die deur).

En eeeeeens in de zoveel tijd, doet de achterklep het niet.. (Kan op het een op het andere moment zijn, zo laad je thuis zadels enzo in en als je op stal aankomt krijg je ze niet meer eruit) en na accu eraf halen gaat het slot wel open maar de ruit niet naaronder. Me pa krijgt de deur dan wel open maar ooit een keer zal t glas eens breken op de manier hoe hij dat doet :(.

Wat is dan tedoen in drifffield?:$

Prijzen verschillen niet alleen ook hoe je als klant behandeld wordt. Hier in de buurt de land rover dealer wilde eens het electrische sunroof niet repareren.. (Terwijl dat pas gerepareerd was en binnen de garantie weer kapot was) hele tureluur gehad met landrover nederland en uiteindelijk nadat me vader het hoofdkantoor meerdere malen aan de lijn gehad had maakten ze het dan toch maar. (2weken later was het weer kapot..) Toen heeft me vader het maar in breda laten maken toen hij voor het werk eens naar rotterdam moest:p die waren wel klantvriendelijk.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:58

Mijn dakraam is ook kapot ja, die kabels Pfff (was ook bij een ander raam).
Is en duur geintje om te laten maken dus laat het maar zo.

En me kofferbak staat opeens vol met water? Hoe dat er komt is ook een vraag.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:45

Bedankt voor jullie antwoorden en advies! Ik heb het ook nog even nagevraagd bij een Land Rover dealer bij mij in de buurt. Maar zij gaven inderdaad ook aan dat de motor vrij licht is en dat is voor mij nadelig omdat ik ook wel eens met de trailer naar de Ardennen ga. Dus ik zoek nog even verder naar een auto met een zwaardere motor :)

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:11

De motor kan het inprincipe wel aan. Maar t verbruik schiet wel omhoog als je bergop gaat:p maar toch trekt hij bergop best goed (hier in zuid limburg dan) maar ardennen is natuurlijk weer wat anders haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:25

Buckskey schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden en advies! Ik heb het ook nog even nagevraagd bij een Land Rover dealer bij mij in de buurt. Maar zij gaven inderdaad ook aan dat de motor vrij licht is en dat is voor mij nadelig omdat ik ook wel eens met de trailer naar de Ardennen ga. Dus ik zoek nog even verder naar een auto met een zwaardere motor :)

Ga in dat geval voor de td4 of overweeg een Freebee II, daar ligt een sterkere motor in.
davjuh1504 schreef:
De motor kan het inprincipe wel aan. Maar t verbruik schiet wel omhoog als je bergop gaat:p maar toch trekt hij bergop best goed (hier in zuid limburg dan) maar ardennen is natuurlijk weer wat anders haha

Nope; het is redelijk algemeen bekend in het Land Rover wereldje dat je voor dat soort grappen geen 1.8 moet nemen.

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:39

Hmm.. Nou toch trekt de onze het hier als hij 2 paarden in de trailer moet trekken..

Waar hij dan wel moeite mee had was dan die drankwagen die volgeladen was. Die zat volgens mij toch tegen de 2000kg aan