maatje 46 nog te klein...kan ik dan nog wel op mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

maatje 46 nog te klein...kan ik dan nog wel op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 21:05

Ik heb altijd gezegd als ik niet meer in mijn rijbroeken pas, of zwaarder ben dan 74 kilo
stap ik zeker niet meer op Sjol.
Nou pas ik nog wel in mijn rijbroeken, dat nog wel.

Maar wat nu... wou een lekkere thermobroek kopen, want tja, vond het toch best koud worden.
Dus op naar de ruitershop.

Wat een ellende... maat 42.. keeg mijn been er niet eens in |( kuit zat klem.
Dus weer terug gelopen naar het schap.
Maatje 46, mee naar het pashokje.... Helaas.. daar kwam ik dan wel in, maar de circulatie
in mijn kuiten werd aanzienlijk gestoord door de te strakke pijpen.

Conclusie, ook maat 46 is me te klein.. Is dit het einde van mijn ruitercarriere?
Moet ik naast Sjol gaan hardlopen?
En niet meer met de auto maar met de fiets naar het werk?

Eindconclusie, broekmaten zijn wel heel creatief aangebracht, leuk als je
zoiets over het internet zou bestellen (keten met ook webshop), kan je keer op keer die
broeken retour sturen.
Mag dus nog gewoon op mijn pony rijden, ik ben niet groter/zwaarder geworden.
Broeken zijn gewoon gekrompen.

Geen lekker warme rijbroek voor mij dus, trek wel thermo legging aan onder gewone rijbroek.
En kan gewoon lekker blijven rijden, zit nog binnen de door mij zelf gestelde limieten om te mogen rijden.

(lekker handig van zo'n winkelketen, de maten zo verkeerd overal in plaatsen)

Anoniem

Re: maatje 46 nog te klein...kan ik dan nog wel op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:44

nou, volgens mij moet je de toekomst van jou en je paard niet af laten hangen van de afwijkende maatvoering van je rijbroeken :')
Je kan zelf beter inschatten of je te zwaar bent dan die thermobroek dat kan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:48

Ik weeg 52 kilo, maar heb ook een broek maat 42 hangen. Die maat klopt dus gewoon niet.

Het gaat er meer om hoe veel je weegt dan welke maat je hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:48

Hahah heel bekend; ik vind rijbroeken kopen zo'n desillusie :')
Maat 40!!!! Die maat heb ik nog nooit gehad met reguliere kleding potverdorie :') en die softshell broek had ik achteraf maat 42 moeten nemen, dan had ik makkelijker mijn knie kunnen buigen.

Echt zo opbeurend!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:50

Been there done that.. heb ze liggen vanaf maat 38 t/m 44 inmiddels. EN heb van kledingmaat 38... dus I give up...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:50

Troostje: ik vind dat rijbroeken érg klein vallen! Vooral die van Eurostar, als ik daar een broek van koop, kom ik altijd met een minderwaardigheidscomplex de ruitershop uit :+

Maar ze passen alleen niet om je kuiten? Dan zou ik me niet druk maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:53

Bij mij passen rijbroeken juist altijd precies naar de maat die ik normaal heb :') ?
Maar jezus schrok me wild bij de titel haha _O- Sommige fabrikanten zijn inderdaad erg creatief met de maatlabels!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:53

Dat heb ik met rijlaarzen. Kuitmaten standaard te krap. Snappen die fabrikanten dan nooit dat wij veel met de kuiten werken en daar dus veel spieren zitten? Rij daarom al jaren met chaps en wat ben ik blij dat ik geen wedstrijdambitie heb. Rijbroeken, jassen, bodywarmers... Allemaal een ramp met mijn 159 lengte, nu 84 kilo (ben er al 4 kwijt *\o/* ) en cup 85E tot F.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:55

Meestal vallen ze 1 maatje kleiner dan een gebruikelijk broek toch? (eigenlijk ook raar?)
Maarja, het nummer wat er instaat maakt toch ook niet uit...

Gewoon zelf inschatten wat gaat voor jou en je pony.
Maar even in je profiel gespiekt, zijn de foto's oud of gaat het niet over jou zelf :P ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:55

Kuitmaten ook zo leuk inderdaad.... :roll:
Ben maar een kleine opdonder van krap 1.60m, dus qua schachthoogte is kindermaat goed :') maar dan kan ik er flink aan gaan hangen om hem nog dicht te krijgen, met afgeknelde onderbenen als gevolg _O-

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:56

Nou van Horka kreeg ik echt een depressie... was zo blij dat ik afgevallen was. Maat 38 confectie zakte zonder riem zowat van mijn achterwerk.. op zoek naar nieuwe rijbroeken en spontaan zat ik weer in maat 42... ben een illusie armer huiswaarts gekeerd...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:57

:D ik heb dat ook, heb vorig jaar een thermobroek gekocht ....maat 46 :+ zit om mijn benen goed maar er past een heel persoon om mijn middel erbij
gelukkig zitten er bretels aan zodat het om mijn schouders blijft hangen. :D

maten zeggen mij niet zoveel meer :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:58

Zelf heb ik 40/42 een enkele x 44 maar laatst kwam ik.nirt eens in een 48...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:03

Dus conclusie is dat rijbroeken over het algemeen 2 tot 3 maten kleiner zijn. Dan is 46 ineens een 40.. hebbie toch een mooie maat?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:10

van eurostrar heb ik standaard een lengtemaat nodig, niet dat ik heel erg lang ben met mijn 1.75m maar de bij de reguliere maat is vooral het broekje zeg maar te kort dan is het net een heupbroek.
verder heb ik het idee dat ik altijd de hele winkel moet passen om een goed passende broek te vinden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:20

VVDD ----> RUI

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:22

Ik ben 1.65m, weeg 60 kilo en heb toch echt rijbroeken liggen in maat 40.
Die vallen gewoon klein, dus laat je niet kisten door een stomme, nietszeggende maat :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:23

Menino schreef:
nou, volgens mij moet je de toekomst van jou en je paard niet af laten hangen van de afwijkende maatvoering van je rijbroeken :')
Je kan zelf beter inschatten of je te zwaar bent dan die thermobroek dat kan.

Mee eens!
Hoewel fietsen naar je werk natuurlijk geen slecht idee is, als je zelf denkt dat je aan het aankomen bent (en anders eigenlijk ook wel, voor een goede conditie!)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:06

tja, ik val qua confectie tussen 44 en 46 in, maar leuke rijbroeken en rijkleding is voor mij echt een ramp. ik vind het zo jammer, alles valt standaard een paar maten kleiner en groter dan 44/46 gaat het echt niet. Leuk shoppen in de ruiterwinkel is er voor mij niet bij, tenzij ik van zwart, beige of donkerblauw hou, daar hebben ze meestal nogwel een broek van in mijn maat :(

Gelukkig kan ik de laatste tijd heel goed slagen bij HKM, daar valt alles redelijk normaal en zodoende heb ik dus ook leuke jeansbroeken en een lekkere softshell in de winter.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:17

Ik heb even op je profiel gespiekt, en volgens mij moet jij je helemaal nergens druk over maken :). Helemaal als je qua gewicht nog hetzelfde bent.
En zoals hier boven ook al eens is gezegd, van rijbroeken passen krijg je idd een minderwaardigheidscomplex, helemaal als Eurostar broeken je het beste zitten :+

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:20

Nou ind, die rijbroeken geven je atlijd zo'n opbeurend gevoel. NOT!

Ik heb normaal maat 34/36.. nou hier hangen ook 3 broeken, maat 1x40 1x46 en 1x48!
Echt raar dat die broeken zo'n mini vallen.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:23

mirgino schreef:
:D ik heb dat ook, heb vorig jaar een thermobroek gekocht .... zit om mijn benen goed maar er past een heel persoon om mijn middel erbij
gelukkig zitten er bretels aan zodat het om mijn schouders blijft hangen. :D

maten zeggen mij niet zoveel meer :)

Haha dat heb ik ook, voel me net zo'n kangoeroe. Gelukkig pas ik de meeste kindermaten 176 ook als het geen thermo is.
Gewoon lekker een broek kopen die je past en het kaartje eruit knippen :P

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:25

Bij mij was de thermobroek juist weer heel goed voor mijn ego :') Nouja... "s" paste niet.... (strak en kort!) M was er niet en L was heel ruim... Dus mjah... Toen kwamen we een maatje 176, deze zat gewoon goed :') Ander merk...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:29

Ik heb het juist andersom. Ik heb maat 46 normaal, en mijn rijbroek (Ik Geloof van Redhorse ofzo?) is maat 42 of 44. Ik weet het niet eens meer. Ik durf niet eens een ander merk te passen, bang voor dit soort issues :o Maar je moet je niet druk maken hoor...blijkbaar hebben er meerdere last van. Toen ik slanker was had ik het zelfde probleem :+ De broeken vallen helaas kleiner.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:33

Thermo valt vaak klein. Ik heb minivoetjes maat 35,5, maar heb met thermolaarzen minimaal 37 nodig en dat zit dan nog strak. Met de broeken heb ik nog geen ervaring.
Maar het klinkt me wel logisch, want je hebt dan ook nog te maken met extra vulling.