(Z-dressuur + ) Cap mooier dan hoedje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

(Z-dressuur + ) Cap mooier dan hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 21:56

Zojuist in dit topic [VN] Cornelissen op weg naar 90% score heb ik Adelinde zien rijden met een cap. (Ook de Olympische kampioene van 2012 reed overigens ook met cap) Dat staat toch eigenlijk veel mooier! En nu wordt er ook nog aan de veiligheid gedacht! Persoonlijk vind ik het plaatje nu pas echt af :j Mooi knotje er onder en gaan!

Zijn er meerdere ruiters die voor de cap blijven kiezen op CC in plaats van een hoedje, naast de veiligheid, voor de mooi? En wie is nog meer te spreken over het totaal plaatje met cap ipv een hoedje?

ambre

Re: (Z-dressuur + ) Cap mooier dan hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:58

Ik ben ook klaar met de hoed,zweterig ding wat niet ventileert.
Het is eigenlijk uit de tijd,mijn cap zit veel lekkerder en het staat ook nog vlotter.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:59

Ik rij geen dressuurwedstrijden maar de olympisch kampioene heb ik ook gezien met cap.
Dat vond ik veel sportiever en leuker staan dan een hoedje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:59

Kan er niks aan doen, maar vind een hoedje zo veel mooier.. Staat veel eleganter :) Ben zelf nog steeds van mening dat men moet kunnen blijven kiezen of hij/zij wil starten met een hoedje of niet.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:00

Ik vindt een cap wat meer voor een dressuurruiter, zo'n hoedje is meer voor een western ruiter die heel netjes wil rijden ofzo haha :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:03

heel eerlijk? Ik vind het hoedje veeeeel mooier dan de cap. Voor mij blijft een cap altijd een lelijk onding, maar goed, veiligheid gaat voor dus in dat kader vind ik het natuurlijk wel prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:05

Leorah schreef:
heel eerlijk? Ik vind het hoedje veeeeel mooier dan de cap. Voor mij blijft een cap altijd een lelijk onding, maar goed, veiligheid gaat voor dus in dat kader vind ik het natuurlijk wel prima.

Ben in ieder geval niet de enige :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:07

ik vind het jammer dat het hoedje verdwijnt. Ik vind het veel mooier dan een cap. Natuurlijk is veiligheid belangrijk, maar ik denk dat ik zelf wel kan beslissen of het verstandiger is om een cap op te zetten.
Volgende week ga ik voor het eerst Z1 starten, en het hoedje ligt al klaar!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:07

AmySP schreef:
Leorah schreef:

Ben in ieder geval niet de enige :D

ik deel jullie mening ook ;)

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:19

Ik ben de ik wel pro-cap. Het hoedje staat natuurlijk wat chiquer, maar ik vind een cap toch wat sportiever en leuker staan. Al ligt et er denk ik wel aan wie de cap draagt :P...

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:27

Ik vind dat Een hoedje Veel meer klasse uitstraalt! Ik vind het echt zeer mooi om te zien!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:24

eenitraM schreef:
Zojuist in dit topic [VN] Cornelissen op weg naar 90% score heb ik Adelinde zien rijden met een cap. (Ook de Olympische kampioene van 2012 reed overigens ook met cap) Dat staat toch eigenlijk veel mooier! En nu wordt er ook nog aan de veiligheid gedacht! Persoonlijk vind ik het plaatje nu pas echt af :j Mooi knotje er onder en gaan!

Zijn er meerdere ruiters die voor de cap blijven kiezen op CC in plaats van een hoedje, naast de veiligheid, voor de mooi? En wie is nog meer te spreken over het totaal plaatje met cap ipv een hoedje?

Als de veiligheid zo belangrijk is dan moeten ze het ook maar verplichten om met bodyprotector en airvest dressuur te laten starten. Want dan is alleen maar een cap half werk.

Ik vind een hoedje veel mooier, en het is betuttelend dat het nu afgeschaft wordt.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:35

Ik start zelf met hoedje, vind het wel jammer dat het straks niet meer mag, al snap ik het wel qua veiligheidsredenen. Maar zelf vind ik het met hoedje chiquer dan met cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:39

mika11 schreef:
Ik rij geen dressuurwedstrijden maar de olympisch kampioene heb ik ook gezien met cap.
Dat vond ik veel sportiever en leuker staan dan een hoedje!

Ik ook :j
Vind zo'n hoedje behoorlijk tuttig staan, een cap vind ik veel mooier/sportiever :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:45

Wat mij betreft laten ze de keuze bij de ruiter. Het dressuurhoedje vind ik sowieso niet echt mooi staan, een nette cap vind ik mooier! Het hoort er gewoon bij :)
Ik vind het wel gaaf dat Adelinde op deze manier de cap promoot! Zo van 'Ondanks dat ik dit niveau heb draag ik toch een cap'. Ik ben benieuwd wat de mensen die geen cap dragen 'omdat ik mijn paard 100% vertrouw' daarop te zeggen hebben... Adelinde vertrouwt het paard waarmee ze de OS ging rijden niet? :7

glenstorm schreef:
Ik vindt een cap wat meer voor een dressuurruiter, zo'n hoedje is meer voor een western ruiter die heel netjes wil rijden ofzo haha :P

Wat is dit nou weer voor raars :7 Alsof westernruiters nooit een cap dragen. Sowieso moet je, als je al een hoed draagt (is in bepaalde klassen toegestaan maar niet verplicht, soms is zelfs een cap verplicht) een westernhoed dragen, en er ook bestaan hoeden met een soort beschermingsmechanisme erin. Dus een soort cap in hoedvorm. Niet zo goed als een echte cap maar allicht beter dan een normale hoed die geen bescherming biedt.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:48

Nja, t hoedje vind ik vaak eleganter staan, maar de cap is veiliger, en caps worden ook steeds stijlvoller.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:03

Ik vind een mooie uvex veel beter staan dan zo'n potsierlijk hoedje. plus dat het veel veiliger is! Maar ik ga die keuze nooit hoeven maken ;-)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:15

glenstorm schreef:

fijn dat je met bijna 90% in de dressuur niet netjes hoeft te rijden...
maakt het voor mij ook alweer wat haalbaarder :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:16

Hahah :+

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:26

Cap is inderdaad veiliger, maar het hoedje vond ik wel zijn charme hebben. Zal het toch missen het hoedje...

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:54

Ik vind de cap bij de slipjas echt serieus afschuwelijk :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:05

Ik vindt een hoedje ook prachtig elegant staan..hoop dus op snel betaalbare veiligheid hoedjes..

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:06

De slipjas vind ik, ff offtopic, ook lelijk. Ik vind het mooi als je de benen en heupen van een amazone goed kan zien in de witte broek.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:37

Ik vind een hoedje ook veel mooier. Sportief en modern vind ik niet passen bij dressuur en ook niet bij een slipjas..

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:40

Een hoedje staat chiquer, maar echt mooi vind ik het niet... Beetje uit de oude doos, zullen we maar zeggen. :=
Cap staat in mijn ogen sportiever en vlotter, en wat dachten we van de veiligheid? :)
De 'betere' ruiters hebben nog altijd een voorbeeldfunctie. :j