Ik train momenteel een paard voor mensen, ik rij dit paard momenteel een jaar en wilde met haar wedstrijden gaan starten.
Mij was altijd verteld dat ze geen chip had ook niet toen ik afgelopen zomer een oefenwedstrijd wilde starten bij de plaatselijke rijvereniging!
Ik had het overlegd met de boer (eigenaar van het paard) en die zei nee voor zover ik weet is ze niet gechipt, ook andere stalgenootjes (die er al zo'n 8 jaar staan) ontkenden dat ze gechipt was. Ik dus de dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt om te chippen.
De dierenarts haalt zo'n apparaatje langs haar hals aan beide kanten (hier heb ik echt op moeten aandringen), maar kon niets vinden, dus het paard wordt gechipt.
En ook gelijk een paspoort aangevraagd
Nu kwam ik van de week weer op stal om het paard te trainen voor de boer en boerin (eigenaars van het paard) en toen kwam ze naar me toe met het paspoort wat in 2009 is afgegeven... Ze was helemaal boos op mij, maar ja wat kan ik er aan doen, misschien had ze zelf eerder moeten kijken?!
Maar ze had de dierenartsenpraktijk al gebeld en die zouden haar terugbellen...
Maar nee, niks meer gehoord, nu heb ik dus de taak op me genomen om dit bij de KNHS verder te gaan regelen.
Graag zou ik wat tips van jullie krijgen hoe ik dit het beste op kan lossen...
Wat je wel eventjes in je achterhoofd moeten houden:
- eigenares is de 75 jaar gepasseerd en weet eigenlijk helemaal niks van chips e.d.
- de dierenarts heeft ALLEEN de hals gecontroleerd terwijl de chip door het HELE lichaam kan gaan zweven/zwerven

, wat ook erg moeilijk is want die zitten veel dieper. Of de eerste chip is niet in de hals gezet, maar dat lijkt me ook erg raar.