Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TAVA schreef:Paarden denken niet als mensen.
Eleio schreef:Ik heb zin om het af te schrijven van me.
ik heb 2,5 jaar lang een merrie gereden ,
met enorm veel struikelblokken.
Paard is van haar eigen dominant en kan met geen enkel paard overweg al is het zelf naast haar stal.
heel de tijd proberen bijten , soms bokken tot zelf stijgeren toe.
vorig jaar regende het enorm en de stallen waren overstroomt tot 5 a 10 cm hoog en
zij als enig paard hing dus over de staldeur heen.
-longeren: tja in het begin ging het allemaal goed maar na paar maanden niet meer en lag je al na 1minuut,
60 meter verder in de piste of zelf in de lucht.
-vrijspringen : deed ze met alle plezier tot een maand geleden , ze ging express recht de bakrand in waarbij ze haar een klein
wondje opliep.
-vorige week is ermee gesprongen geweest door een meisje en dat meisje haar handen lagen helemaal open en vol bloed ,
ook is het paard alweer door de bakrand heen gegaan MET het meisje EROP.
-Zoon ( ronde de 30 jaar) van de eigenaaresse heeft het paard vorige week gelongeert en hij werd zelf meegesleurt terwijl hij met de hengsten werkt en daarbij genoeg macht heeft om hun te houden.
- vrij laten lopen : als je iets vergeet kan ze zo snel in haar hersens een klik maken dat ze gewoon op je afgerent komt en je kwaad en piijn wilt doen.
- bitten : we hebben allerlei bitten er al in gedaan zelf hebben ze geprobeert om een menbit in te doen , die ze gebruiken voor hun tinkers in de koets en resultaat --> je kon haar nog niet houden.
merrie is onlangs gecontroleert aan haar tanden en ze heeft helemaal niks , ook volledig na gekeken door dierenarts aan rug enz
nog een héle nette reactie.