Kleur cap en welk merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleur cap?

Zwart
57 (43%)
Donkergrijs
4 (3%)
Grijs
6 (4%)
Lichtgrijs
1 (0%)
Donkerbruin
21 (16%)
Bruin
13 (10%)
Lichtbruin
3 (2%)
Andere kleur
11 (8%)
Cap met versiersel (diamantjes, enz.)
14 (10%)

Totaal aantal stemmen: 130

Frankaas

Kleur cap en welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 16:42

Hoi :) Ik ben is benieuwd welke kleur cap jullie hebben en van welk merk! Moet zelf ook nog is een nieuwe kopen en ben benieuwd wat leuk is!

Paris_

Re: Kleur cap en welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:45

Ik heb een zwarte, van Horka. Geen idee welk type, maar ik vind Horka een fijn merk.
Bruine caps vind ik ook erg mooi, maar dat moet wel staan bij de rest van je outfit.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 16:46

Ja ik hoor van veel mensen dat Horka fijn is :) Denk dat het zoiets wordt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:48

Ik heb een zwarte van Charles Owen. De Wellington Classic.
Fijnere cap heb ik nog nooit gehad.
Ik heb in het verleden horka en kavalkade gehad. Maar het haalt het echt niet bij de CO.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:50

Ik heb een zwarte BR Viper met een zilveren stuk er op (waar de ventilatie zit).

Vind het een heerlijke cap, verstelbaar, licht en luchtig.

Een cap moet je passen, niet elke cap past bij elk hoofd. Dan kan je gelijk kijken wat je mooi vind qua kleur.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 16:53

Ik heb zeker geen groot hoofd en er zitten ook van die maten in een cap dus dat wordt veel passen...

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:53

Janine1990 schreef:
Ik heb in het verleden horka en kavalkade gehad. Maar het haalt het echt niet bij de CO.

*Even gegoogled, klonk erg duur :D*
Pfoe, kost 235,-? Wat een geld. Door die 'knop' op de bovenkant vind ik het een beetje ouderwets kijkt?
't Is niet voor niks een classic natuurlijk, maar... Dat gouden bandje vind ik overigens wel erg mooi. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:00

Paris_ schreef:
Janine1990 schreef:

*Even gegoogled, klonk erg duur :D*
Pfoe, kost 235,-? Wat een geld. Door die 'knop' op de bovenkant vind ik het een beetje ouderwets kijkt?
't Is niet voor niks een classic natuurlijk, maar... Dat gouden bandje vind ik overigens wel erg mooi. :j

Is niet goud hoor, gewoon bruin.
Ik weet niet meer de cap heeft gekocht, wel meer dan 200 euro inderdaad. Maar het is wel mijn hoofd, en ik rij behoorlijk veel. Dan is het toch fijn om een cap te hebben die niet zorgt voor hoofdpijn of andere narigheden.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1604_n.jpg
Hier draag ik 'm.

Het is inderdaad een classic, een echte Engelse cap. Je moet er van houden. Ik wilde eerder ook liever een GPA, maar die vond ik toch minder prettig zitten. Er zit namelijk een nieuwe binnenkant in de GPA, die behoorlijk schuurde op mijn huid.

Maar het is wat MarliesV zegt, elk hoofd is anders en een cap is gewoon in een mal gemaakt. Het moet lekker zitten. Iemand anders zal wellicht vinden dat de Charles Owen vreselijk zit en juist dat de Kavalkade veel beter zit.

Frankaas, er is voor elk hoofd wel een juiste maat te vinden hoor. Maar niet elke cap zit lekker op elk hoofd. Er zijn echter wel steeds meer merken die caps verstelbaar maken, Samshield bijvoorbeeld (duur merk) maakt de caps in verschillende maten, maar daarin moet je nog wel een voering klikken, zodat het ook echt lekker zit op jouw hoofd. Ik vind dat persoonlijk prettiger dan caps met een verstelbare plastic band.

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:02

Donkerblauwe Charles Owen, en ik wil nooit meer wat anders!

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:03

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 17:07

Ja, heb nu ook wel een verstelbare cap maar die heb ik van m'n nicht gekregen omdat zij een nieuwe had en ik nog geen cap had en ik wist nog niet zeker of ik doorging met rijden. Binnenkort ga ik is een keer kijken. Het wordt gewoon veel passen :)

Niallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:38

Eigenlijk vind ik dat je moet kijken naar je wedstrijdjasje en dan een cap moet kiezen maar vind donkerblauw ook wel mooi

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:49

Ik heb de zwarte versie van de uvex succeed, hele fijne cap. Het fijnste vind ik nog wel datje niet zo'n zweethoofd krijgt!!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 17:56

Niallover schreef:
Eigenlijk vind ik dat je moet kijken naar je wedstrijdjasje en dan een cap moet kiezen maar vind donkerblauw ook wel mooi

Heb nog geen wedstrijdjasje ;) Maar je hebt wel gelijk ja, een zwart jasje met een bruine cap is niet echt prachtig vind ikzelf :p

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:05

Ik rij nooit met een cap, maar ik heb er wel twee. Een bruine en een zwarte. Allebij van harry,s horse.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:53

Frankaas schreef:
Heb nog geen wedstrijdjasje ;) Maar je hebt wel gelijk ja, een zwart jasje met een bruine cap is niet echt prachtig vind ikzelf :p

Ik zag in je profiel dat je nog een beginnende ruiter bent.
Als je een cap gaat kopen, laat je niet verleiden door de prijzen. En dan bedoel ik niet de lage prijzen, maar de hoge prijzen. Een hogere prijs betekent niet dat een helm veiliger is!! Alle caps die worden verkocht voldoen aan het EN 1384 keurmerk (uit m'n hoofd).

Maar zorg wel dat je een goed passende cap hebt, want een slecht passende cap kan wel onveilig zijn. Daarover kan je je in de winkel ook prima laten adviseren.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:04

ik heb een bruin/goude kleur cap van uvex.. vind het een super fijne cap

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:12

Ik heb een beige met zwarte cap van Horka :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 19:14

Janine1990 schreef:
Frankaas schreef:

Ik zag in je profiel dat je nog een beginnende ruiter bent.
Als je een cap gaat kopen, laat je niet verleiden door de prijzen. En dan bedoel ik niet de lage prijzen, maar de hoge prijzen. Een hogere prijs betekent niet dat een helm veiliger is!! Alle caps die worden verkocht voldoen aan het EN 1384 keurmerk (uit m'n hoofd).

Maar zorg wel dat je een goed passende cap hebt, want een slecht passende cap kan wel onveilig zijn. Daarover kan je je in de winkel ook prima laten adviseren.

Ben ook zeker niet van plan een dure cap te kopen ;) Ik zou goed opgaan letten wanneer ik de cap koop en advies enzo vragen. Duurt nog wel een paar weekjes voordat ik 'm ga kopen, eerst 1/2 groepslessen hebben gehad. Misschien ga ik na volgende week de groepsles in. Dus het duurt ong. nog zo'n drie weken. In die drie weken ga ik is rondzoeken op internet en hopelijk ben ik dan een stuk wijzer :)

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:14

http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... AA&dur=434
Ik heb de BR Zentih (sorry voor de lange link)

Valt goed mee in prijs (je hebt ze voor 80€) en ze zitten goed. En ze zijn nog mooi ook! Ze bestaan ook zonder diamantjes.

Ik had vroeger een cap van horka, maar hier zweette ik zo hard in... uiteindelijk zweet ik veel minder in de BR. Ik vind het een mooie prijs voor een goede cap :)

En zwart vind ik nog altijd de neutraalste kleur, alhoewel dat ik donkerbruin ook mooi vind :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:15

Ik heb een blauwe van Fouganza O:)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:17

Harry Horse Pro Plus :)

Afbeelding

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:32

Ik heb ook de zwarte Harry's Horse pro plus, maar ik heb hem al een hele tijd dus ben binnenkort ook toe aan een nieuwe cap.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:49

Frankaas schreef:
Ben ook zeker niet van plan een dure cap te kopen ;) Ik zou goed opgaan letten wanneer ik de cap koop en advies enzo vragen. Duurt nog wel een paar weekjes voordat ik 'm ga kopen, eerst 1/2 groepslessen hebben gehad. Misschien ga ik na volgende week de groepsles in. Dus het duurt ong. nog zo'n drie weken. In die drie weken ga ik is rondzoeken op internet en hopelijk ben ik dan een stuk wijzer :)

Nooit verkeerd om je goed te verdiepen!

Hierboven werd de BR Zenith genoemd, ik vind de grijze variant daarvan heel erg mooi.
Afbeelding

Wie weet, als ik er nog eens eentje bij wil omdat ik geld over heb. :P

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:51

Deze van HH:
Afbeelding