Wat is het beste? Le Chameau of Aigle rubberlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Wat is het beste? Le Chameau of Aigle rubberlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 13:46

Ik ben een tijdje aan t dubben, wat nou t beste is.

Ik wil een hogere Rubberlaarzen voor op en om de stallen, dus geen rubberen rijlaarzen, ze lopen absoluut niet lekker en gaan enorm stinken na het dragen.

Ik had vorig jaar heel leuke en zeer lekker lopende regenlaarzen gekocht van Polo (wat je dus koopt bij de ruitersportzaken).

Helaas ging het rubber al na 2 maanden dragen scheuren, waardoor het vocht van buitenaf naar binnen kwam, zonde, want ze waren niet bepaald goedkoop.

Ik heb Aigle rubberlaarzen gezien op het internet en vind t wel leuk maar ik vind die van Le Chameau nog leuker, alleen ik ben bang dat het de rubberkwaliteit zwak is? klopt dit? net zoals die van de Polo.

Ik heb nu de vrij lage rubberlaarsjes van boerenbond Welkoop voor maar 18 euro en ze lopen heeeeerlijk en is onslijtbaar, na een jaar zitten ze nog als nieuw en lopen heerlijk, en ruikt nergens naar in de laarzen, nadeel is dat ze vrij laag zitten, tot halverwegge mijn kuiten, het zijn van die leuke sportregenlaarzen, in donkerblauw en of paars te verkrijgen, het is dat ze niet verkrijgbaar zijn met de hogere schacht, anders wist ik het wel.

Zijn er hier ervaringen met de Le Chameau in diverse kleuren te verkrijgen en of in enkel 2 kleuren te verkrijgen van Aigle.

Dan lees ik het hier graag.

Ragdollcat

Re: Wat is het beste? Le Chameau of Aigle rubberlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 14:01

Oh ja met de Aigle bedoel ik niet de rijlaarzen maar een soort van outdoor regenlaarzen, geheel van rubber.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:32

Ik ken beide merken wel maar ben met de laarzen niet bekend. Wil je toch graag een andere tip meegeven: Muckboots! ik vind ze helemaal super en ze zijn heerlijk warm in de winter zonder een "plak/zweet" gevoel te geven. Ze hebben veel grip, zijn helemaal waterdicht en sluiten dankzij de neoprene schacht netjes om je benen heen.. ze kunnen ze niet afzakken en blijven hangen in de modder :D
Je kan er ook mee rijden als je zoou willen.. Wellicht een tip ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:18

Dat is een idee zeker.

Ik ga eens ernaar googlen, bedankt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:23

Dat was een goeie tip van je dat van de Muckboots. Ik heb gekeken en zoals de omschrijving is is het wel wat ik zoek, dat je er ook lekker mee kan wandelen enz. enz. maar ook nog eens mee kan rijden, helemaal toppie, scheelt gedoe van wisselen met diverse laarzen.

Ik ga nu voor de Muckboots. Om eerlijk te zijn vind ik ze niet zo heel mooi maar wel heel handig.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:27

Le Chameau is aan kwaliteit nog iets beter dan Aigle. Ik heb Aigles gehad, maar vond deze nog erg 'rubber'. Lopen wel erg fijn. Deze: Afbeelding had ik.

Le Chameau is duurder, maar zitten nog beter. Had er toen het geld niet voor over.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:37

de muckboots zijn idd niet heel mooi, maar ik vind ze super in gebruik.. lekker je voet en been omsloten en warm zonder zweterig te worden.. ik ben heel benieuwd wat je ervan vind!

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:03

zelf heb ik de Le Chameau outlast hupeldepup nogwat.. volgens het boekje een wandellaars.
heerlijke laarzen! totaal niet lomp, ze sluiten mooi aan en lopen echt super..
mijn moeder heeft de aigle zoals hierboven deze zijn wat lomper en meer ''baggerlaars'' zegmaar.
dit komt denk ik omdat de laas wat breder is en verder gewoon recht is..
geloof niet echt dat de ene laars beter is dan de ander, denk dat je gewoon moet passen.
de laarzen zijn eigenlijk niet te vergelijken qua pasvorm..

over kleurtje gesproken is misschien hunter ook nog wat voor je.. alle kleuren van de regenboog.
le chameau is ook in kleurtjes te krijgen maar dan heb je het gewone model, weet niet of die ook zo lekker lopen..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:12

Ik zoek inderdaad laarzen dat goed aansluiten ivm voorkoming dat er bij het opstrooien van stro, dat het in mijn laarzen komen en er jeuk veroorzaken.

En het moet lekker lopen maar wat nog belangrijker is, dat het rubber lang meegaat ipv dat het al na 2 maandjes haarscheurtjes vertonen en er dus vocht doorheen komen en dat dan bij een vrij prijzige laarzen.

Zelf vind ik de Le Chameau heel leuk maar ik vind die van Aigle zoals wat hierboven staat ook mooi en toevallig ook wat ik bedoel met Aigle en dan dit model. Hunter vind ik ook prachtig. Het gaat me om het rubberkwaliteit, of dat ze langmeegaan en niet al na 2 maandjes haarscheurtjes vertonen.

Ik ga me nu meer verdiepen in die van Muckboots ivm dat je er ook nog veilig mee kan rijden dus 2 vliegen in 1 klap en voor de prijs hoef ik het niet te laten want ze kosten evenveel als die van Le Chameau en of Aigle.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:37

Je kan er inderdaad mee rijden.. Wat ik nog een voordeel vind en vergat te vermelden.. De schacht is van Neopreen en sluit dus helemaal aan, maar deze is ook flexibel, dus bukken/hurken en met rijden hakken uitdrukken is erg makkelijk tov standaard regenlaarzen. Daarnaast zijn de zolen niet zo enorm grof zonder dat je er grip op verliest. Ze zijn zeg maar gevormt als normale schoenen dus passen ook makkelijk in een beugel wat met normale regenlaarzen niet of moeilijk gaat.

Succes met vergelijken! ;)

edit: ik woon ook in noord holland dus mocht je ze een keer wissen passen/proberen en we zitten bij elkaar in de buurt ben je welkom hoor ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:41

Rchell, lief van je. Waar heb je deze vandaan? als ik het vragen mag?

Ik kan dan gewoon bestellen of naar een winkel gaan en dan passen en gelijk kopen.

Die jockpuds van deze merk vind ik ook heel netjes om te zien, lekker voor in de zomer.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:47

ik ga je pb'en

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:48

Ok thanks.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:49

Zelf ben ik echt een Dubarry fan!
Kan je ook nog na het stallen schrobben mee shoppen ;-)

ZiggyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:18

heb een website gevonden met le chameau laarzen,
het is niet echt een site die zich specialiceerd met paarden artikelen
volgens mij zijn deze wel stuk goedkoper?
zijn echt mooie laarzen maar wil liefst zo min mogelijk betalen kost al genoeg:P

http://buitenlucht.eu/Winter/Kleding_Tassen_Sloffen/gtx

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:35

Ik woon s winters haast in mijn dubarry's, heerlijk dingen. Le chameau is wel een goed merk ook. Dursy outdoor verkoopt ook een heel gamma op hun webshop.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:49

ik zelf heb de le chameau rubberen laarzen super fijne laars als je hem goed onderhoud en verzorgd,mijn vriendin heeft de aigle rubberen laars ook een zeer goede laars deze moet je ook goed onderhouden en dan heb je ook wat.het verschil tussen de 2 laarzen is dat deaigle van mijn vriendin helemaal niet gevoerd is en een strakkere schacht heeft om de kuit heeft dus de broek past bij haar er niet in.mijn le chameau laazen hebben jersey voering en om de kuit is meer plek bij mij(we hebben beide wel wat kuit).er zit zeker een prijs verchil in.maar kwa degelijkheid vind ik ze even goed.na het mesten en in de modder lopen afspoelen en 1 a 2x per jaar in sprayen met spul om het natuur rubber te onderhouden en je hebt jaren plezier van je laarzen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 00:36

Ik spoel ze enkel af met water als ik van de stallen naar huis ga, ik ga ze niet onderhouden met allerlei onzin sprays of wat dan ook. Tenzij het van leer is.

Is toch rubber en dat laat toch geen vocht door en dus neemt het ook geen verzorgingsproducten op, gewoon leuk voor de leverancier om er extraatje aan te verdienen. Als er een rubber is dat onderhouden moet worden met speciale sprays dan is het van die flutdingen.

Neem nou goedkope zoals van Dunlop, die hoef je niet eens te onderhouden met speciale sprays en gaat jaaaaaaaaaaaaren mee, het is alleen jammer dat ze zulke lage modellen hebben.

Vandaar dat ik toch moet zoeken naar deze merken omdat ze wel van die hoge modellen hebben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:15

Ragdollcat schreef:
Ik spoel ze enkel af met water als ik van de stallen naar huis ga, ik ga ze niet onderhouden met allerlei onzin sprays of wat dan ook. Tenzij het van leer is.

Is toch rubber en dat laat toch geen vocht door en dus neemt het ook geen verzorgingsproducten op, gewoon leuk voor de leverancier om er extraatje aan te verdienen. Als er een rubber is dat onderhouden moet worden met speciale sprays dan is het van die flutdingen.

Neem nou goedkope zoals van Dunlop, die hoef je niet eens te onderhouden met speciale sprays en gaat jaaaaaaaaaaaaren mee, het is alleen jammer dat ze zulke lage modellen hebben.

Vandaar dat ik toch moet zoeken naar deze merken omdat ze wel van die hoge modellen hebben.

het zijn laarzen van natuurrubber en die hebben eens per jaar wel wat onderhoud nodig dan gaan ze zo lang als je leeft mee.de billige laarsjes dat is troep en heeft geen onderhoud nodig,maar gaat ook niet lang mee want word hard enz

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:22

keona schreef:
het zijn laarzen van natuurrubber en die hebben eens per jaar wel wat onderhoud nodig dan gaan ze zo lang als je leeft mee.de billige laarsjes dat is troep en heeft geen onderhoud nodig,maar gaat ook niet lang mee want word hard enz

Tsja, ik heb ook een paar plastic laarzen (waarschijnlijk ook nog geen €15,-) en die gaan al jaren mee, zowel destijds op m'n werk als nu op stal. Enige nadeel is dat ze absoluut niet warm zijn, dus voor de winter heb ik iets anders.

Voor de muckboots: hoe waterdicht is het neopreen-gedeelte? Neopreen = duikpakkenstof = wel warm maar niet waterdicht. Ook niet zo'n punt, maar het kan in een natte situatie dus wel een natte broek opleveren?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 13:36

Ja dat vraag ik me ook af, over de muckboots, daar blijven wel haren en strostukken aan hangen (net als bij neoprene singel van mijn paard, wordt ook gewoon lekker nat van het zweet), dus ik zie af van de muckboots.

En er komt vaak mestvloeistoffen tegen aangespat (koeien laten vaak wat vallen en daar moet ik helaas vaak doorheen banjeren van en naar het land in de zomer en of swinters van en naar de mesthoop, ze worden helaas niet regelmatig opgeruimd door de boer) en dan vind ik het wel zo fijn dat ik gewoon de hele laars schoon en proper krijg door ze enkel met water af te wassen.

En ik heb van die goedkope rubberen laarzen en die ging jaaaren mee zonder die onzinsprays, ik draag het hele jaar door en altijd warme voeten (gewoon lekkere dikke sokken en inlegzool in doen in de winter), alleen zo jammer dat ze te kort/laag zijn.

En van die duurdere laarzen met natuurrubber die ging zomaar al stuk doordat er haarscheuren in kwamen, daar helpt natuurlijk geen enkel spray tegen, behalve dan dat je meer geld uitgeeft.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:40

Ik heb neopreen lange chaps van Kitt en daar blijft geen zooi in hangen. Ze zijn alleen niet waterdicht, maar door de isolerende werking nooit koud.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 13:44

Ja Hilli, ik heb jouw mooie chaps gezien, ziet er aangenaam warm uit.

Ik wil vooral waterdicht, dat is heel belangrijk, zodat ik ze altijd goed schoon kan wassen voordat ik naar huis ga.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:15

Ragdollcat schreef:
Ja dat vraag ik me ook af, over de muckboots, daar blijven wel haren en strostukken aan hangen (net als bij neoprene singel van mijn paard, wordt ook gewoon lekker nat van het zweet), dus ik zie af van de muckboots.

En er komt vaak mestvloeistoffen tegen aangespat (koeien laten vaak wat vallen en daar moet ik helaas vaak doorheen banjeren van en naar het land in de zomer en of swinters van en naar de mesthoop, ze worden helaas niet regelmatig opgeruimd door de boer) en dan vind ik het wel zo fijn dat ik gewoon de hele laars schoon en proper krijg door ze enkel met water af te wassen.

En ik heb van die goedkope rubberen laarzen en die ging jaaaren mee zonder die onzinsprays, ik draag het hele jaar door en altijd warme voeten (gewoon lekkere dikke sokken en inlegzool in doen in de winter), alleen zo jammer dat ze te kort/laag zijn.vinden van een laars

En van die duurdere laarzen met natuurrubber die ging zomaar al stuk doordat er haarscheuren in kwamen, daar helpt natuurlijk geen enkel spray tegen, behalve dan dat je meer geld uitgeeft.

laat maar zitten ga de discussie niet aan met je succes met het vinden van een laars.ik weet wat ik heb heb jaren op een pension stal gewerkt en wat kilomters gemaakt weet echt wel waar ik over spreek en in de winter zat ik diep in de blubber.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 13:13

Duidelijk dat er verschillende ervaringen zijn met de natuurrubber.