Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ragdollcat schreef:Ik spoel ze enkel af met water als ik van de stallen naar huis ga, ik ga ze niet onderhouden met allerlei onzin sprays of wat dan ook. Tenzij het van leer is.
Is toch rubber en dat laat toch geen vocht door en dus neemt het ook geen verzorgingsproducten op, gewoon leuk voor de leverancier om er extraatje aan te verdienen. Als er een rubber is dat onderhouden moet worden met speciale sprays dan is het van die flutdingen.
Neem nou goedkope zoals van Dunlop, die hoef je niet eens te onderhouden met speciale sprays en gaat jaaaaaaaaaaaaren mee, het is alleen jammer dat ze zulke lage modellen hebben.
Vandaar dat ik toch moet zoeken naar deze merken omdat ze wel van die hoge modellen hebben.
keona schreef:het zijn laarzen van natuurrubber en die hebben eens per jaar wel wat onderhoud nodig dan gaan ze zo lang als je leeft mee.de billige laarsjes dat is troep en heeft geen onderhoud nodig,maar gaat ook niet lang mee want word hard enz
Ragdollcat schreef:Ja dat vraag ik me ook af, over de muckboots, daar blijven wel haren en strostukken aan hangen (net als bij neoprene singel van mijn paard, wordt ook gewoon lekker nat van het zweet), dus ik zie af van de muckboots.
En er komt vaak mestvloeistoffen tegen aangespat (koeien laten vaak wat vallen en daar moet ik helaas vaak doorheen banjeren van en naar het land in de zomer en of swinters van en naar de mesthoop, ze worden helaas niet regelmatig opgeruimd door de boer) en dan vind ik het wel zo fijn dat ik gewoon de hele laars schoon en proper krijg door ze enkel met water af te wassen.
En ik heb van die goedkope rubberen laarzen en die ging jaaaren mee zonder die onzinsprays, ik draag het hele jaar door en altijd warme voeten (gewoon lekkere dikke sokken en inlegzool in doen in de winter), alleen zo jammer dat ze te kort/laag zijn.vinden van een laars
En van die duurdere laarzen met natuurrubber die ging zomaar al stuk doordat er haarscheuren in kwamen, daar helpt natuurlijk geen enkel spray tegen, behalve dan dat je meer geld uitgeeft.