Lijkt heel simpel, ga naar een dealer of kijk op marktplaats. Zo simpel was het ook, om vervolgens doodgegooid te worden met keuzes...
Kortweg, ik heb een budget tot ongeveer €2500, dus een nieuwe trailer aanschaffen zit er niet in. Tweedehands dus. Verschillende dealers/handelaren benaderd, en jahoor, die hebben we wat staan voor me. Bij één wezen kijken, en dan komt het verkoopverhaal. Altijd zelf in onderhoud gehad, trailer is perfect. Moet wel helemaal opgeschuurd en geschilderd worden (hout), maar daarna heb je een juweeltje...
Misschien heeft de beste meneer gelijk, maar misschien ook niet.Hoe kan ik mezelf wapenen tegen een miskoop? Moet ik de voorkeur geven aan een "oude" (ong 1998) volpolyesther, of een jongere houten? Particulier en laten checken, of bij een dealer/handelaar? Is het uberhaupt mogelijk om binnen mijn budget een goede, veilige en rijklare trailer aan te schaffen?

Ik zoek ook een anderhalfpaards (max massa 1300), max 2000 euro. Wanden en bodem moeten goed zijn. Banden of verlichting kan manlief (autotechnicus) zelf eventueel nog aanpakken, maar dan moet de prijs wel omlaag. Volpoleyester ligt meestal buiten mijn budget, hout vind ik prima, maar dan wel gecoat en met zeiltje, aangezien de trailer buiten gestald staat. Lichte voorkeur voor Hotra, Sluis of Weijer en uitklapraampjes zijn een plus. Kortom: ik weet heel goed wat ik wil, nu nog de ballen vinden om zo'n aanschaf te doen
Is niet wat ik wil