Snel rood hoofd en zweten, oplossing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Snel rood hoofd en zweten, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 17:29

Hallo bokkers !

Ik schaam me hier best wel voor... |o

Ik heb tijdens het rijden ontzettend snel last van een rood hoofd en flink zweet hoofd. Dit vind ik erg vervelend en ook bloed heet.
Ook hoor ik op wedstrijd mensen tegen mijn vader (die altijd met mij mee gaat) zeggen dat "wow die heeft het ook al warm, rood hoofd" of "jeetje die zweet ook al best."
Ik dacht misschien ligt het aan mijn kleren maar dat kan niet want ik heb op wedstrijd gewoon een t-shirt aan en daarover wedstrijdjasje. Tijdens de trainingen heb ik hier niet veel last van want dan kan ik in een t-shirtje gaan rijden, maar alsnog krijg ik wel een ontzettend rood hoofd.

Ik vind dat rode hoofd best schamend. En schaam me er ook best voor als mensen dat soort dingen hoor zeggen. Ik wil hier graag wat tegen doen!
Ik rij ongeveer elke dag intensief paard en fiets elke doordeweekse dag naar school, dat is 12 km heen en 12 km terug. Ook doe ik 2x in de week aan volleybal. Ik weet niet of het ligt aan mijn conditie. Ik wil wel graag nog naast alles wat ik doe gaan fitnessen 2x in de week gewoon ook op mijn fitheid voor het rijden te verbeteren. En misschien lost dit mijn rood hoofd probleem ook op.

Wie heeft hier nog meer last van? En/of wie weet een oplossing?

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:18

Tja ik heb het ook hoor. :D Je kan er denk verder weinig aan doen. En niks van die opmerkingen aantrekken. ;)

maloutje211

Re: Snel rood hoofd en zweten, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:23

Hier nog 1 (rood hoofd dan) het is vervelend maar je zal er aan koeten Wennen. Je kan het niet veranderen.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 18:35

Mn vader zegt ook altijd, doe rustig aan, laat je paard het werk doen, je hebt alweer zo'n rood hoofd. Maar ik laat mijn paard het werk ook doen, ik werk niet eens zo keihard dan dat het lijkt... best vervelend!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:50

Kan het zijn dat je spanning hebt en daardoor minder/niet goed ademt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:53

Ik heb het snel warm; boeit mij niet! Tips? Gewoon niets van aantrekken :)

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:55

Hoi Deliana,

Zo kom ik jou ook nog eens tegen hier haha.

Ik heb het ook! Maakt niks uit toch? Weten ze teminste dat je fanatiek bezig bent! :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:59

Ik heb ook altijd een rode kop.. Een goede foundation scheelt een hoop. Omdat ik verder wel een hele gave huid heb, nooit pukkels enzo en dus alleen foundation gebruik voor m'n rode kleur, heb ik wel eens rondgekeken naar behandelingen voor m'n rode kleur in m'n gezicht maar dat kost echt bakken met geld..

perryxhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:18

Ik heb het ook en helaas kan je der weinig aan doen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:20

Ik zweet ook vrij snel, t stinkt dan gelukkig niet maar je ziet het wel soms.. Kan je maar weinig aan doen voor zover ik weet..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:20

Blijf goed op je ademhaling letten, als je je adem vasthoudt wordt het erger. Goed doorademen, diepe buik-ademhaling oefenen tijdens het rijden!

perryxhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:37

Ik moet vanavond paardrijden dus ga op me ademhaling letten kijken of dat helpt. Laat het vanavond wel weten.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:22

ik heb dat ook wel beetje hoor!

zeker als ik les heb.. van de warmte en inspanning.
Tijdens mijn 1e wedstrijd was ik net een tomaat haha omdat ik zo zenuwachtig was en het warm had :P
ik denk niet dat er heel veel aan te doen is ..

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:27

Je geeft aan dat je met trainen er minder last van hebt dan op wedstrijd, waarom ga je dan niet inrijden zonder je jasje aan? Dat scheelt denk ik ook al een hoop warmte.
Wat voor cap rijd je mee? Een cap kan namelijk ook erg veel verschil maken! Je hebt tegenwoordig veel modellen met extra ventilatie.
Ik train zelf met een HH Challenger cap die echt een stuk luchtiger zit dan mijn GPA :)

Niallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:14

Ik heb het zelfde probleem, maar ik zal zeggen gewoon die mensen negeren, dit is gwn wie je bent

irmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:20

hier nog een rood huid. Hisatmine aanmaak is weinig tegen te beginnen.
Helaas mee leren leven.
een dekkende foundation zou het kunnen minderen, Echter waarschuw ik wel. Porien gaan open staan daarkan het in trekken en dan helpt het nog niet.

lovelylaulau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:48

Zoveel mensen krijgen een rood hoofd met sporten. Ik ook. Niks om je voor te schamen hoor!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:52

Hier ook een, verschrikkelijk, als ik inspanning doe duurt het niet lang of mijn hoofd is helemaal rood! Tomatenrood soms.
Zo iets is genetisch, maar, zoals al gezegd, probeer vooral te ademen! Want daar ligt het vaak aan, je bent zo geconcentreerden en bezig dat je niet genoeg op je ademhaling let.

en je moet je zeker niets aantrekken van die mensen, jij bent tenminste stevig bezig met sporten, zij staan gewoon aan de kant :p

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:07

Super bedankt voor de tips allemaal!

Foundation heb ik ook wel al geprobeerd maar als je dan gaan zweten wil je die zweet van je hoofd vegen en dan gaat die foundation er ook weel af...

Ik zal eens goed op mijn ademhaling letten en indd zonder wedstrijdjasje inrijden.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:13

Ik had dat op de manege ook altijd, maar sinds ik thuis een paard heb niet.
Bij mij kwam het omdat ik op de manege in een binnenbak reed en thuis lekker buiten.
Maarja denk dat dat nou niet echt de oplossing is.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:31

annnepannne schreef:
Ik had dat op de manege ook altijd, maar sinds ik thuis een paard heb niet.
Bij mij kwam het omdat ik op de manege in een binnenbak reed en thuis lekker buiten.
Maarja denk dat dat nou niet echt de oplossing is.

Ik heb er op buitenwedstrijd ook nog last van, dus voor mij geld buiten of binnen niet... :(

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:33

ik had het op wedstrijd altijd, ik ademde amper door de spanning en daarom kreeg ik een rood hoofd. ik ben toen echt goed op mijn ademhaling bij het rijden gaan letten en dat heeft bij mij heel erg geholpen.. misschien een tip om te proberen?

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:48

Je kan moeilijk je poriën insmeren met lijm. Het is wel balen, maar je moet inderdaad er aan wennen! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:49

Bij overmatig zweten injecteren ze wel botox, maar dan heb je last van een serieuze aandoening en niet van gebruikelijk inspanningszweet.

Kimmiee92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:50

Ik meld me ook aan als eentje met een rood hoofd. Ik heb dit sowieso al gauw van mezelf (rood haar, verlegen e.d.) maar ook met rijden. Maar bij mij was het meer doordat ik een slechte conditie heb en snel buiten adem ben. Dus dan krijg je niet voldoende zuurstof binnen.
Maar lijkt me niet dat jij een slechte conditie hebt... :) Misschien kun je eens kijken of je wel genoeg op je ademhaling let, zoals loesje166 zegt? Daardoor kun je ook niet voldoende zuurstof binnen krijgen.