Werkzaamheden grooms!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Werkzaamheden grooms!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 09:45

Heey Heyy!
Ik overweeg om binnenkort op wedstrijd te gaan.

Ik zoek dan ook een groom die mij daarbij wil helpen.
Ik zit zelf aan de volgende werkzaamheden te denken die de groom kan gaan doen:

* Wassen
* poetsen
* Vlechten
* Zadel hoofdstel schoon maken
* Zadel dekjes haar vrij maken
* Eventueel aanwezig zijn tijdens trainingen en helpen met balken leggen
* Mee op wedsterijd gaan
* Als we met trailer gaan zorgen voor gevulde hooineten enzovoorts

Wie weet er nog meer ''klusjes'' ? Of wat doet een groom wel en wat niet?

x_Anne_x

Re: Werkzaamheden grooms!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:47

Zou je deze persoon hier voor betalen of verwacht je dat iemand dit vrijwillig doet?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:50

Zal wel voor niks zijn, ik denk dat er niemand in trapt om mee te helpen groomen :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:51

Ik denk dat het ook ligt aan wat je diegene wilt geven? Of heb je een vriendin die je gratis wilt helpen? Als je alleen wilt dat je groom klusjes doet, zie je vaak in advertenties dat er geld gegeven word of gevraagd word vanuit de groom zelf.
Misschien ook een goeie: Voorlezen tijdens wedstrijden (als je dressuur wilt doen?)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:53

Proefjes voorlezen
Paard droogstappen

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:56

Ha ha en wat ga je zelf doen dan? -O-
Een goede groom wordt vaak zeer onderschat omdat ze zoveel meer doen als klusjes, ik vraag me af of er iemand is die bij jou wil groomen.
Ik zou me iets vriendelijker opstellen en het samen overleggen, of je moet je as groom een redelijk salaris geven }:0

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:57

Wil je dan de hele voorbereiding uit handen geven?
Het is toch ook leuk om zelf nog wat "voorpret" te hebben>?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 09:58

Ik zoek gewoon een soort van verzorgster (Hoe zeg je dat??)
Die het leuk vind om dingen met paarden te doen, Zonder er op te hoeven rijden.
Wassen, Vlechten en poetsen vind ik zelf ook altijd erg leuk.
Misschien warm stappen aan de hand of een x longeren?
Dat schoon maken van de spullen doen we samen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:00

Wendy1978 schreef:
Wil je dan de hele voorbereiding uit handen geven?
Het is toch ook leuk om zelf nog wat "voorpret" te hebben>?

Ja eigenlijk gebeurt alles samen. De ene doet de manen en de andere doet de benen en hoeden (bv)
Maar zou graag een helpende hand willen. En zoals ik al zei, Zadel en hoofdstel en dekjes gebeurt allemaal samen.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:00

Dus met andere woorden zoek je een slaafje die alles voor je regelt zodat jij alleen maar op moet stappen en een proef moet rijden.. :+ Dan is imo toch wel de lol van de wedstrijden eraf hoor..

Succes met zo iemand te vinden.. Die vind je alleen als je op degelijk niveau rijdt of als je er een net uurloon tegenover zet.

Mijn moeder groomt wel eens, maar die leest alleen de proef voor. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:00

Ik denk meer typisch wel de lusten niet de lasten, ik vind dat je of je groom met zulke dingen die jij wilt/eist goed moet betalen en dat zal zeker niet weinig zijn, en ik vind ook dat je groom ook wel wat lusten mag hebben plaats van alleen de lasten

Ik denk als je een verzorgster zoekt met de klusjes die jij noemt, dit ook niet gratis gedaan zou worden, omdat er veel werk in zit en weinig leuke dingen aan vast zitten...
Warm stappen aan de hand en longeren en dan wel enorme hoeveel heid aan klusjes willen vragen?
Ik denk dat je hiervoor een leuk bedrag moet neertellen hoe jij het wilt...

Of je moet iemand zoeken die ook mag rijden, dan heb je meer kans, maar alleen zoals ik al zei de lasten krijgen en jij de lusten, word lastig
als je het gratis wil laten doen, denk niet dat iemand hierin trapt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:01

Ja als je Anky heet, dan doet een groom dat allemaal voor je ja... Anders zul je het toch echt allemaal zelf moeten doen! Mjjn groom leest alleen voor met dressuur. Verder doe ik alles zelf. Keertje paard vasthouden en helpen met zadelen ofzo komt ook wel eens voor, maar in princiepe verwacht ik dat niet van mijn groom...
Denk dat jij een iets te rooskleurig beeld hebt van wedstrijdrijden :D

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:02

Ben je zelf dan te lui om al die dingen te doen? Want zo'n verzorgster ga je echt niet snel vinden hoor.. :+

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:03

Dan kan je het beter anders stellen en niet spreken over 'werkzaamheden', maar gewoon iemand zoeken die zin heeft om jou te helpen op wedstrijden.

Op het moment dat je op deze manier het stelt met deze werkzaamheden, dan spreek je over dag vergoedingen en dergelijken. Dan huur je dus daadwerkelijk iemand in en dat kan oplopen tot meer dan 50 euro per dag.

Dus probeer niet te spreken over werkzaamheden, want dat werkt niet uitnodigend als je iemand zoekt die jou vrijwillig gaat helpen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:03

Klopt! mee eens, ik denk dat je inderdaad voor zoiets per dag 50 euro moet gaan denken om te betalen als je iemand vind, denk niet dat iemand onder dat bedrag voor alleen je werkzaamheden en lasten en klusjes dit gaat doen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:07

Ik heb vroeger ook wel eens gegroomd, dat was mee opzadelen, uitstappen, voorlezen, soms omzadelen, losstappen met springen (zodat ruiter wat kon ontstressen :P).
Ik was er meer voor het helpen met de dingen die met 2-en wat makkelijker gaan dan om een hoop saaie/vervelende klusjes uit handen te geven. En ik heb enorm veel geleerd in die tijd.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:07

Vaak zoeken mensen een verzorhster die alles doet, Stallen mesten, alle stal klusjes, Mogen dan wel rijden, maar vragen er ook nog een bv 50 euro voor of meer. Dat is toch het zelfde?
Ik vraag er geen geld voor, ik zoek iemand die samen met mij dingen met de paarden kan doen. Poetsen, wassen, vlechten. En zijn zat jongeren meiden die dat heel leuk vinden.
En nee ben zeker niet te lui. Doe graag dingen zelf maar liefst samen. Laat die persoon nooit dingen alleen doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:10

om al die klusjes te doen is er zeker niemand die 50 euro gaat vragen, dat zou de eigenaar aan de groom betalen.
Verzorgen is een heel ander iets dan kan diegene zelf tuttelen en verzorgen en evt rijden, maar om een hele dag mee te gaan en de "rotklusjes" te doen, nee daar kan jij zelf niks voor gaan vragen...
Verzorgen en gromen is totaal niet het zelfde... ik denk dat je eens meer moet zoeken op internet wat het inhoud, en wat grooms vragen om al die klussen te doen... of als je niks wilt betalen en wel hulp, dan kortom zelf doen of je moeder vragen evt?

Of gewoon een combi maken, gromen en verzorgen inclusief ook 1 of 2 keer in week rijden?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:12

Ik vind dat zeker niet hetzelfde.... Enig idee hoeveel tijd je kwijt bent als je met iemand op wedstrijd gaat? Mijn grooms rijden zelf ook wedstrijden, dus de ene keer gaan ze met mij mee, en de andere keer ik met hen. Voorwat hoort wat. Maar iedere keer op wedstrijd en alleen maar k*tklusjes mogen doen? Nee dank je...
Misschien krijg je dat nog voor elkaar als je groom ook eens op je paard mag rijden, maar anders zijn er maar weinig mensen zo gek...

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:12

Gratis ga je zo iemand niet vinden.. Als je wedstrijden wilt rijden doe je dit normaal gewoon zelf, tenzij je anky of edward heet. Je kunt altijd een vriendin mee vragen om te helpen met vasthouden, voorlezen en natuurlijk voor de gezelligheid. Maar heel veel meer moet je niet verwachten.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:13

Ik heb het heel lang gedaan, met 1-3 paarden mee op wedstrijd, vond het altijd super gezellig. Ik vind ervoor betalen een beetje raar :s Je bent een leuk dagje weg en je leert toch zeker wel wat :) (Het was wel zo dat het mijn verzorgpaard was, dus dat ik doordeweeks dan ook reed, dus dat stond er wel weer tegenover...)

Ik zou het zo weer doen als ik de tijd had :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:13

Daarom heb ik dit geopend. Heb nog nooit wedstrijden gereden dus wil graag hulp.
Rijden mag zowiezo niet, is namelijk mijn verzoprgs paardje. Mijn broertje mag niet eens een stap ritje aan de hand maken.
Wat voor andere leuk dingen zou ik kunnen aanbieden? En staat ook nog een shetje. Misschien kan ze/hij daar wat mee?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:14

Serendip90 schreef:
Ik heb het heel lang gedaan, met 1-3 paarden mee op wedstrijd, vond het altijd super gezellig. Ik vind ervoor betalen een beetje raar :s Je bent een leuk dagje weg en je leert toch zeker wel wat :) (Het was wel zo dat het mijn verzorgpaard was, dus dat ik doordeweeks dan ook reed, dus dat stond er wel weer tegenover...)

Ik zou het zo weer doen als ik de tijd had :)

Wat voor werkzaamheden deed jij allemaal?:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:14

Een shetje kan vaak alleen n klein kindje wat mee, of t shetje kan ook voor t karretje?
Ik denk gewoon als diegene niet eens mag rijden, je gewoon eens moet kijken wat voor bedrag je kan betalen aan diegene en zo verder zoeken met meer succes, of met de eigenaar overleggen om te rijden of evt los te rijden en droog te stappen...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:15

korbakimmy8 schreef:
Vaak zoeken mensen een verzorhster die alles doet, Stallen mesten, alle stal klusjes, Mogen dan wel rijden, maar vragen er ook nog een bv 50 euro voor of meer. Dat is toch het zelfde?
Ik vraag er geen geld voor, ik zoek iemand die samen met mij dingen met de paarden kan doen. Poetsen, wassen, vlechten. En zijn zat jongeren meiden die dat heel leuk vinden.
En nee ben zeker niet te lui. Doe graag dingen zelf maar liefst samen. Laat die persoon nooit dingen alleen doen.

Jij geeft aan geen verzorgster te zoeken voor een aantal dagen in de week, maar een groom voor de wedstrijd dagen.
Waar een verzorgster voor haar eigen plezier in vrijheid met je paard tut en je af en toe helpt, geldt dat voor een groom niet.
Een groom is iemand die jou ontziet van klusjes waar jij als serieus wedstrijdruiter geen tijd en aandacht voor hebt. Dat zijn vaak de rotklusjes en daar betaal jij de groom voor.

Ik denk dat je goed voor jezelf na moet gaan of je een groom of een verzorgster zoekt. Als je iemand op vrijwillige basis wilt (een verzorgster), dan zal je daar vrijheid tegenover moeten zetten en misschien meerdere dagen. Als je een groom zoekt, dan zal je daar geld of een andere vergoeding tegenover moeten zetten.

edit: Ik zie net dat je geen meerdere dagen kan bieden doordat dit al je verzorgpaardje is.
Dan zou ik gewoon zoeken naar een vriendin die je graag wilt helpen, maar dan moet je gewoon alle werkzaamheden zelf doen en mag je er niet vanuit gaan dat een ander dit voor je doet. Voor iemand in jou positie is het zeer ongebruikelijk om een groom te hebben, dus ik zou het idee loslaten en het gewoon lekker zelf doen. Je kan altijd een vriendin een keer vragen of ze zin heeft om je een beetje te helpen, maar meer zit er op dit moment niet in.
Laatst bijgewerkt door HumbleTalent op 18-10-12 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt