Ik pas bijna geen rijbroeken..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Ik pas bijna geen rijbroeken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 14:37

Ik ben 1.70m groot en ik weeg 54 kilo. Ik heb best brede heupen (maar vanaf zijzicht erg dun middel) en een ronde kont.

Ik pas gewoon bijna geen rijbroeken. Ze zitten nooit mooi. Ik moet steeds een grotere maat nemen, omdat hij anders veel te strak zit. Ook moet ik hem echt helemaal omhoog, tot over mijn heupen (die hoog zijn waardoor de broek dus echt nerderig te hoog zit zegmaar := ), doen wil ik hem dicht krijgen.

Nu heb ik ook weer een broek maat 40 besteld omdat ik hem anders niet dicht krijg. Met als gevolg dat ie helemaal niet strak genoeg zit bij de rest, en te kort is bij mijn benen.. Ik vind het niet mooi. En bij mijn middel zit ie opzich wel strak, niet té strak.

Soms koop ik wel gewoon eens broeken die te strak zitten, omdat die wel gewoon mooi en fijn zitten bij mijn benen enz.

Met normale spijkerbroeken heb ik altijd broeken die rekbaar zijn bij mijn middel, omdat ze anders ook te strak zitten. En dan nog heb ik maat 38 en is het niet helemaal skinny als het hoort (maar wel mooi hoor).

Ik denk dat mijn maat een lengtemaat 38 (of 36) is met een middel van 40. Terwijl mijn middel helemaal niet zo breed is, maar misschien icm mijn kont?

Ik heb tot nu toe een maat 40, 2x maat 80 en een keer 76 gehad van verschillende merken. De 76 zat mooi, maar veel te strak bij mijn middel. De 80 zat voor het goede ook te strak en voor de rest wat losjes, maar was wel lang genoeg.

Ik koop geen rijbroeken meer in winkels hierdoor en wil dit ook niet gaan doen. Het voelt echt niet fijn..

Maar ik heb geen bredere heupen dan normaal en ook niet echt langere benen. (was dat maar zo :P)
En omdat het los zit bij mijn benen zou je denken dat die misschien gewoon te dun zijn, maar die zijn juist misschien wat dikker dan normaal.
Per pb heb ik wel een foto van mijn bovenlichaam. Maar ik denk dat jullie dan ook gaan denken huh hoe kan zij buiten de maten vallen?

Iemand misschien tips qua maten en merken?

berdien85

Re: Ik pas bijna geen rijbroeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:39

Ik heb ook brede heupen en veel broeken loop ik daardoor op te trekken..
Mijn fijnste broek is nu van Horze. De Grandprix varian. Heel soepel materiaal en met een hoge band. In veel verschillende kleuren en modellen beschikbaar :) (www.horze.nl)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:37

Zelfde probleem. Ook ik heb mijn broek van Horze. Die zit nog wel redelijk

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:47

Waarom ga je niet eens langs een goede ruiterzaak waar men verstand heeft van rijbroeken en laat je je adviseren? Ga op een ochtend, dan is er toch bijna niemand en zo kan je samen met de verkoopster de perfect broek vinden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:53

Ik heb ook jaren gehad dat ik problemen had met broeken kopen. Maar kennelijk laatste jaren pas goed in model want nu pas ik maat 76 gewoon.
Heb je al eens kindermaten geprobeerd? Die zijn soms breder aan de bovenkant dan de vrouwenmaten.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:56

Als er echt niet iets te vinden is, kun je ze dan niet op maat laten maken?
Dat je een strak model van boven laat uitleggen?
Of ken je iemand die goed kan naaien?
Heel moeilijk is het niet om de bovenkant wijder te zetten.
Want als je echt buiten de confectie valt denk ik toch dat 't moeilijk wordt.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:56

Ik heb ook brede heupen

en sinds ik de Horze broeken heb ontdekt ben ik om
Ik ben echt helemaal Horze fan <3
Er komen geen andere broeken meer hier in mijn kast :n

Voordeel vind ik dat maat wat je echt heb, ook de echte maat is van de rijbroeken
ze vallen dus niet strakker zoals de meeste rijbroeken
(De meeste rijbroeken vallen KLEIN) :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:44

Horze ga ik dus even kijken! :D

RianneH, dat is geen optie meer.. :n

Uhm, kindermaten.. Meeste leuke broeken die ik zie staan die er niet eens bij :P

Dat is wel een goed plan om de bovenkant wat wijder te laten maken!

Vandaag mijn maatje 38 binnen gekregen (dacht dat het 40 was). Hij zat echt perfect! Behalve bij mijn middel.. Kreeg hem met geen mogelijkheid dicht..

Dus nu maar ruilen voor een 40. Maar ben bang dat die ook te strak zit bij mijn middel, of daar goed en weer te los bij mijn benen..

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:53

Hier ook een horze liefhebber! Andere rijbroeken wil ik niet meer! Ik heb normale benen, bredere heup en ronde kont haha, en maat 44 van horze zat me altijd perfect! Inmiddels kan ik denk ik wel een 42 bestellen, weer een paar kilo kwijt jippie!

Nicole1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:01

Misschien is de pikeur Ciara wat? Bijna hetzelfde model als die van horze, alleen is naar mijn idee iets rekbaarder bij de taille.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:11

Lengtemaat 38 voor iemand die 1.70 lang.is, is wel een beetje overdreven hoor. Ik vind 36 zelfs aan de lange kant. Ik ben 1.89 en heb lengtemaat 36, kan net. 38 is er voor dames niet. (heb het nu over gewone broeken, weet niet hoe het bij rijbroeken zit).

Mijn broeken zijn dus ook altijd te kort, veel te kort. En de los bij de buik want ik heb ook redelijk brede heupen. Moet ook wel, anders ben ik uit verhouding. Ik koop ook hoge broeken. Zo lelijk vind ik ze niet gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Mendel op 19-10-12 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:12

Hier een soortgelijk (maar dan net even anders :o) probleem. Brede heupen/billen, smalle taille.

Het is zo jammer dat alle merken broeken lijken te willen maken die iedereen past (met gevolg dat de broeken bijna niemand goed passen). Ik had een broek van global maat 84, maar die zat nooit goed. Eurostar kon ik gewoon vergeten, net als pikeur.

Nu bij toeval eindelijk (na 300 broeken passen) eentje gevonden die past!! Een HV Polo, maat 76. Okee, hij is wat kort, maar hij sluit goed aan. Heb er maar gelijk 2 gekocht, kan ik even vooruit.. :D

Dus ik denk toch dat het een kwestie is van heel veel broeken passen en er net de juiste uit pikken.. Succes!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:14

Ik heb een kingsland broek die bij de benen een stuk smaller is dan op de heupen. Om mijn benen zit die strak en bij mijn heupen heb ik genoeg ruimte.

Is een bandplooi broek niks voor jou? Als je in je heupen breed bent maar in je taille smaller valt die over je heupen heen en sluit die mooi in je taille. Dan bedoel ik wel echt een broek tot over je navel.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:17

Ik heb trouwens altijd een hele goede van Horka gehad. Die zat echt perfect, maar je moet er tegen aan lopen.
Heb er nu 1 van een ander merk (mondoni denk ik). Simpel, voor erbij. Die is veel te groot bij de buik maar redelijk lang! Dat was een mee valler :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:19

Ik had van precies hetzelfde probleem last, ik ben 1.74 en 57 kilo, heb een hele smalle taile brede heupen en een normaal ronde kont.

Toen heb ik de Easy-rider (zelfde fabriek als eurostar, maar ander labeltje, stuk goedkoper en super pasvorm) broeken ontdekt bij Divoza, ze zijn redelijk elastisch en zitten dus niet te strak maar ook niet te los, heb er nu twee in het bruine en blauw, wil nog precies dezelfde in het zwart en wit hebben :) .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 23:22

Thanks voor de tips!

Mendel, hoe het met normale broeken zit weet ik niet. Maar qua rijbroeken is een 80 (die ik had) hetzelfde als lengtemaat 40, vandaar.

_Bianca, dankjewel! Ik denk ook dat het vooral veel passen is ja.

Kingsland en Easy-rder zal ik ook onthouden dan!
Mijn taille is trouwens ook niet smal.. Ben in het geheel breed. Erg brede schouders, best brede taille, maar in vergelijking met mijn heupen valt mijn taille mee, dus nog bredere heupen.
Rijbroeken heb ik altijd tot over mijn navel.. Heupbroeken pas ik sowieso al niet. Behalve als ze te groot zijn en ik ze tot over mijn navel kan doen, anders krijg ik ze niet eens dicht.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:24

ik zag laatst bij een ruitersport zaak een poster hangen van de nieuwe collectie van pikeur.
Hier kon je kiezen uit extra smal bij benen/extra breed op heupen/laag model/hoog model/extra wijdt in de taille/smal in de taille. Ideaal. De broeken zijn niet goedkoop, maar gaan wel lang mee en dat is natuurlijk fijn als ie als gegoten zit. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 23:26

sandyjorgen schreef:
ik zag laatst bij een ruitersport zaak een poster hangen van de nieuwe collectie van pikeur.
Hier kon je kiezen uit extra smal bij benen/extra breed op heupen/laag model/hoog model/extra wijdt in de taille/smal in de taille. Ideaal. De broeken zijn niet goedkoop, maar gaan wel lang mee en dat is natuurlijk fijn als ie als gegoten zit. :)

Wow inderdaad! Weet je toevallig hoe die collectie heet?
Mijn moeder die weet dat ik hier heel erg mee zit dus zo'n broek heeft ze dan vast voor me over, ik ben blut namelijk :+

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:38

het was geen collectie maar het waren meerdere broeken met een "afwijkend" model, standaard in de collectie.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:26

... iemand die een soortgelijke tip heeft voor een jongen?
Mijn vriend is 1.90m, en weegt 70 kilo. Hij heeft ellenlange benen, maar echt een hele smalle taille. Bijgevolg is de rijbroek die hij nu heeft veel te wijd én dan nog ietsje te klein in de lengte :(

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:23

ik lees even mee!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:51

Vervelend zeg! Heb je de broeken van Jumper king al eens geprobeerd?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:10

Bandplooi rijbroek al eens geprobeerd van verschillende merken?

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:15

Decathlon heeft ook hele soepele rekbare rijbroeken !

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:11

Een vriendin van mij heeft ook lange benen dus die heeft ook te korte broeken altijd maar volgens die mensen daar was dat niet erg als hij op je heupen maar goed zat en het klittenband nog dichtkon. Want er gaan toch paardrijsokken overheen of andere lange sokken.