Adventure stallen / Ad van Bladel, Drunense Duinen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Adventure stallen / Ad van Bladel, Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 14:28

Mijn vriend en ik rijden allebei paard en we willen graag weer eens een keer een paard huren bij Manege Ad van Bladel, tegenwoordig de Adventure Stallen. We hebben er een aantal jaren geleden ook een paar keer gereden en ik weet nog dat een van ons toen Ayora had, een heel leuk en braaf paardje!

Zijn er Bokkers de laatste tijd nog wezen rijden? En weten jullie nog brave, leuke paarden?

We rijden regelmatig buitenritten, dus het rijden is geen probleem. We houden wel van brave paarden, die zeker nog wel te houden zijn en niet gemeen bokken. Want heel lang geleden ook eens een paard gehuurd en die bokte zo gemeen, echt dagen nog rugpijn gehad nadat ik half over zijn nek ben geeindigd.

MadelonSunny

Re: Adventure stallen / Ad van Bladel, Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:30

Mijn vriend en ik willen daar ook paardjes gaan huren. Alleen de 1e keer dat we belden had ze geen agenda bij de hand. Moesten we tussen half 5 en 5 bellen. Toen 2x gebeld en 2x geen gehoor.. Morgen maar weer proberen :=
Maar ik volg dus ook even :)

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:14

Ik wou laatst ook een keer huren om lekker de duinen in te gaan ik kreeg alleen geen reactie terug op mijn informatie email dus is er eigenlijk niet meer van gekomen helaas

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:16

simone9288 schreef:
Ik wou laatst ook een keer huren om lekker de duinen in te gaan ik kreeg alleen geen reactie terug op mijn informatie email dus is er eigenlijk niet meer van gekomen helaas

Er staat ook op de site dat je moet bellen :P

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:26

ja maarja als je bepaalde informatie opvraagt via mail verwacht je toch wel reactie terug?
maar komt in het voorjaar wel weer een keer :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:29

simone9288 schreef:
ja maarja als je bepaalde informatie opvraagt via mail verwacht je toch wel reactie terug?
maar komt in het voorjaar wel weer een keer :)

Dat is waar. :P

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:31

zal er vast bij in geschoten zijn door drukte of iets dergelijks hoor en volgendekeer doe ik gelijk een belletje idd haha

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:01

Ik zou niemand aanraden om daar paarden te huren. Paarden worden daar slecht verzorgd, staan in kleine, donkere stallen die vaak enorm smerig zijn. Eigenaren hebben totaal geen verstand van paarden houden. Paarden zijn vaak ook mager. Dit is informatie uit eerste hand.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:03

ik ben er zelf nog nooit geweest maar had via youtube wel goede reviews gelezen

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:14

Ik hoor ook alleen maar positieve dingen :=

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:18

Ik ben er sins ad overleden is niet meer geweest dus hoe het nu is weet ik niet maar ad had altijd het beste voor met de paarden en ik hoop dat het nog steeds zo is .

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:21

iedereen heeft toch ze eigen mening over goede stallingen etc.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:36

Er is veel veranderd sinds Ad er niet meer is. Paarden staan bijna hele dag op stal, worden zuinig gevoerd. Meiden van 14 die les staan te geven.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:40

Maar als je het op die mannier bekijkt is het dan niet beter juist mensen wel aan te raden daar te huren dan zijn de paardjes toch lekker buiten?
die kunnen er tenslotte ook weinig aan doen als ze krap staan.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:49

Je gaat toch ook geen hond kopen bij een broodfokker? Dan houd je juist de situatie in stand. Het is gewoon zielig hoe de paarden er bij staan.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:58

Vind het verschil tussen aanschaf en verhuur nogal groot.
ik weet het niet ben er nog nooit geweest maar je gunt elk beestje uiteraard het beste.
volgens mij is dat de enige manege/stal in de buurt die zo verhuurt toch?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:02

Binnenkort willen wij ook daar paarden huren om er dan lekker buiten te rijden. Al is het voor mij toch best moeilijk om daar heen te gaan. Heb Ad zelf persoonlijk gekend. Jaar daarna nog ponykamp gehad daar, is erg tegengevallen. Maar manege van loon is zo verselijk duur als je een eigen paard erbij wil mee nemen. (al 50% +1 euro voor eigen paard)

pantani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:16

nou dames, op de site staat duidelijk dat je enkel per telefoon kunt reserveren! en wat late- of uitgebleven reacties betreft... ik werk 7 dagen per week van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds met en voor mijn dieren dus soms schiet terug bellen er wel eens bij in!
hiervoor mijn wel gemeende excuses. neemt niet weg dat je natuurlijk van harte welkom bent!
na het overlijden van mijn goede vriend ad zijn de stallen vergroot, gaan alle paarden de wei op en zijn we overgestapt naar hoogwaardige brok en op eigen land roeiend hooi met kruiden speciaal voor paarden.
wij geven verwaarloosde paarden weer een paardwaardig bestaan en hertrainen kapotgereden paarden.
mevrouw clara is welkom om haar kommentaar persoonlijk bij mij op stal te komen spuien.
mvg, maaike

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:43

Een heel verhaal, maar bezint eer ge begint. Succes met lezen :Y)

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen zomer een ritje gemaakt bij deze stal. Wat wij graag wilden waren heel makke paarden om een rustig stapritje mee te maken, om eens lekker te ontspannen. Een afspraak maken was zo gebeurd, super aardige vrouw, er werd heel goed gevraagd of we ervaring hadden, en hoeveel. Aangezien we allebei al meer als 10 jaar rijden, dachten wij dat we voldoende ervaring hadden om zonder begeleiding op stap te gaan.
Afijn, wij hebben er weken naar uitgezien, dus komen met goede zin daar aan. Daar zakt ons de moed al een klein beetje in de schoenen... Een heel volle les, en een heleboel 'penny'meisjes (no offense) die op het erf rondlopen.
'Onze' paarden worden ons aangewezen. Daar is het wel even schrikken! Lage, kleine, donkere stallen, waar de paarden op minstens 40 cm stro en uitwerpselen staan. In een eerder bericht werd gezegd dat de paarden naar buiten gaan, maar de stallen waren bijna allemaal bezet, op een mooie, niet al te warme zomerse dag :?
Poetsen en opzadelen mochten we zelf doen, wat we overigens heel fijn vonden. Er waren voldoende borstels aanwezig, en voor zover wij konden zien hadden de meeste paarden hun eigen borstels.
Eenmaal met de paarden buiten schrokken we; de paarden zijn echt heel mager. Zelf zou ik er geen meter meer mee rijden tot ze weer een beetje meer op gewicht zouden zijn. Maar goed, we zijn nog steeds in de overtuiging dat de leiding van de stal weet wat ze doen, en zadelen op. Het tuig is oud en een beetje versleten, maar nog bruikbaar, de zadels lijken redelijk goed te passen.
Wat wij wel irritant vonden, is dat er steeds van die grietjes om je heen staan te draaien, die nog net niet de borstels uit je handen trekken, omdat ze denken dat ze het beter kunnen. Ook de 'aanwijzingen' waren niet van de lucht. Ook hebben we meerdere keren 'helpende' handen moeten verwijderen/afweren. Opbouwende kritiek is welkom, maar bemoeizucht en arrogantie ergerlijk.
Eenmaal klaar met poetsen stappen we (inmiddels aarzelend) op. We krijgen nog wat aanwijzingen over hoe we moeten rijden, en gaan op weg.
De paarden hebben er ondanks alles toch zin in, en de mijne zette er een stevig tempo in. Ophoudingen worden door hem volledig genegeerd, zithulpen merkt hij niet eens, om hem rustiger te laten stappen werkt het alleen om met mijn volle gewicht in de teugels te gaan hangen.... :( Met het paardje van mijn vriendin gaat het al niet beter. Op een pad aangekomen is beginnen de paarden onophoudelijk te dribbelen, en we besluiten een stukje te gaan draven, in de hoop dat ze wat energie kwijtraken en wat kunnen kalmeren. Natuurlijk is dat niet dé manier, maar kramp in je armen en schouders ook niet.
De paarden worden gelukkig al snel wat rustiger, en we genieten met volle teugen van de frisse buitenlucht en het paardrijden. Al snel kunnen we de teugels laten vieren, en de paarden genieten ook hoorbaar...
Op een gegeven moment worden de paarden weer wat dribbeliger, en besluiten we maar weer een stukje te gaan draven. Een heel slechte beslissing, want de paarden gaan er als een peil uit de boog vandoor! Hier hadden we helemaal niet op gerekend!
In een bocht vliegt mijn vriendin van het paard af, en omdat ik mijn paard niet kan inhouden (hij reageerde nergens meer op) ben ik achter het paard van mijn vriendin aan gegaan. Vanuit mijn ooghoek zag ik haar weer overeind komen, dus mijn eerste zorg was het losse paard te vangen. Gelukkig lukt dat al heel snel. Ik ben afgestapt en lopend terug gegaan naar mijn vriendin. Omdat ze erg duizelig was en er niet meer op durfde hebben we de eigenaresse gebeld.
Zij kwam al snel met de auto, en haar man heeft mijn vriendin meegenomen naar de stal. Met de eigenaresse hebben wij de paarden terug gereden naar de stal.
Gelukkig hoefden we niet het hele bedrag te betalen, omdat we maar de helft van de tijd hadden gereden.
Al met al een hachelijk avontuur. De schuld hiervan wil ik niet direct bij de staleigenaren leggen, wij hebben waarschijnlijk ook iets niet helemaal goed gedaan, maar misschien had e.e.a. voorkomen kunnen worden als de paarden echt braaf waren geweest, en wij begeleiding mee hadden genomen.

Over het hertrainen van kapot gereden paarden: misschien is dat toch wel wat hoogmoedig of arrogant gedacht. Mijns inziens is de kennis en het gevoel daarvoor absoluut niet aanwezig.
En een paardwaardig bestaan voor verwaarloosde paarden? Laat me niet lachen, de paarden die wij toen hebben gezien waren stuk voor stuk mager, en daarmee bedoel ik minimaal 50 kilo te licht (voor de pony's dan, de paarden hadden die 100 kilo extra ook goed kunnen gebruiken). Als er zulke hoogwaardige brok wordt gevoerd, en zulk goed ruwvoer beschikbaar is, misschien moeten de porties dan toch maar flink wat groter worden. Misschien kan er dan in de toekomst worden gesproken over een meer paardwaardig bestaan. Paardvriendelijk? Nee, wel portemonnaie-vriendelijk :n
De vergrootte stallen hebben wij niet gezien. De stallen in de schuur zijn nog steeds klein, donker en stoffig, en moesten hoognodig eens worden leeggehaald. Mij maak je niet wijs dat je een paard een paardwaardig bestaan kunt bieden in zo'n stal, waar hij door de grote hoeveelheid stro en uitwerpselen constant scheef staat.
De wei was groot genoeg, en er stonden inderdaad paarden buiten, maar toch waren bijna alle stallen midden overdag in de zomer, bezet.... Hoe kan dat dan?

Mirjana_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:03

LiNdA1986 schreef:
Mijn vriend en ik rijden allebei paard en we willen graag weer eens een keer een paard huren bij Manege Ad van Bladel, tegenwoordig de Adventure Stallen. We hebben er een aantal jaren geleden ook een paar keer gereden en ik weet nog dat een van ons toen Ayora had, een heel leuk en braaf paardje!

Zijn er Bokkers de laatste tijd nog wezen rijden? En weten jullie nog brave, leuke paarden?

We rijden regelmatig buitenritten, dus het rijden is geen probleem. We houden wel van brave paarden, die zeker nog wel te houden zijn en niet gemeen bokken. Want heel lang geleden ook eens een paard gehuurd en die bokte zo gemeen, echt dagen nog rugpijn gehad nadat ik half over zijn nek ben geeindigd.

Ik rij daar zelf ook en ik rij ook soms op Ayora maar meestal op Anne en het is idd een braaf paard :D

Deedry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:08

Zo te zien er veel geintreseerde in deze stal maar ik wil jullie mischien toch op andere gedachtes brengen.Na mijn ervaring van vandaag (25-09-2014).

Mijn vriendin en ik wilde graag een keer een ontspannen buitenrit maken. Wij zijn allebei ervaren in het paardrijden mijn vriendin rijd al 10 jaar paard en ik rij al 15 jaar paard. Mijn vriendin heeft altijd recreatief gereden en af en toe een wetstrijdje en ik breng meerdere paarden uit op wetstrijd in de klasse z2. Ook maak ik paarden zadelmak. Maar omdat wij allebei niet de juiste Paarden hebben om een ontspannen buitenrit te maken hebben wij er voor gekozen om bij maaike's adventure stallen een paard te huren om lekker te kunnen rijden in de drunense duinen.

Na een week van te voren gereserveerd te hebben kwamen wij vandaag aan op de locatie. Wij werden niet vriendelijk ontvangen. Ze wouw onze ervaringen weten dus dat hebben uitgelecht maar we werden heel raar aangekeken. Na de ervaringen verteld te hebben zijn wij de zadels gaan halen en werden de paarden gehaald. Op dat moment liepen de paarden buiten. Maar de meeste paarden liepen in de modder en zagen er niet heel gezond uit. De stallen zijn daar ook echt enorm klein en donker. Mijn vriendin kreeg een Haflinger en ik kreeg een wat groter paard. Eerste instantie vonden wij het wel leuke beestjes. Wij mochten ze borstelen en daarna opzadelen maar kregen er wel hulp bij. Mijn paard kreeg een gelpadje op dus ik vroeg of zijn schoft al eens kapot was gereden. Dat was dus niet zo maar omdat het paard een rugblessure heeft moest er een gelpadje onder. Heel raar want een paard met een rugblesure ga je geen zadel opleggen en al helemaal niet meer rijden. Dat vonden wij erg zielig.
Dus wij wilde het lekker rustig aan gaan doen.

Eenmaal op gezadeld te hebben gingen wij eventjes in de bak rijden en de zadels aan singelen. Daarna mochten we op pad. Er werd mijn ook verteld dat ik niet te veel mijn been er aan mag leggen want het paard had een flink wondje bij de singel. Maar ik had gekeken en dat was waarschijnlijk schimmel of schurft. Toen wij de bak dus uit mochten wilde mijn paard er niet uit. Dus wat doe ik ik leg eerst mijn been aan voordat ik mijn hakken er aan leg. Maar toen kreeg een hoop commetaar dat ik hem met mijn hakken moet drijven.

Uit eindelijk waren we langs de weg op pad naar de drunense duinen. Dat ging opzich wel goed en de paarden waren ontspannen. Toen we over een bruggetje waren gereden en de bossen in gingen werden de paarden al wat vlugger dus we dachten laten we een stukje gaan draven zodat ze even hun benen kunnen strekken. Daarna kwamen we op een kruising die links terug naar het bruggetje ging en rechts de duinen in ging. Dus wij wilde rechts de duinen in. Maar toen werd mijn paard enorm ongeduldig en ik kreeg hem niet rechts het paadje in. Toen werd het paard van mijn vriendin ook een klein beetje zenuwachtig. Dus ik wilde mijn paard gaan draaien zodat we de duinen in konden. Maar het paard reageerde nergens op. En zag maar een uitweg en dat was richting het bruggetje. Dus het paard peerde het pad over richting het bruggetje. Mijn vriendin ging achter mijn aan met haar paard. Eenmaal bij het bruggetje wilde we het bos in gaan omdat we nog heel veel tijd hadden om en buitenritje te maken. Dat ging toen helemaal mis mijn paard werd enorm lastig en wilde geen kant op alleen over het bruggetje terug richting de manege. Het paard kwam zelfs omhoog toen ik hem het paadje in wilde sturen. Nou ben ik wel veel gewend met paarden maar in een onbekende omgeving op een paard die ik niet ken en een rugblesure heeft vond ik dit toch niet alles. Dus hadden we besloten om terug te gaan naar de manege ook dat was geen succes mijn paard ging volop in galop terug richting de manege en reageerde op geen een hulp. Het paard van mijn vriendin ging er achter aan en mijn vriendin viel er bijna af op de harde weg. Eenmaal in de buurt te zijn van de manege werden de paarden pas rustig.

Dus toen hebben wij ons verhaal uit gelecht dat het niet echt een succes was. Maar dat hadden we beter niet moeten doen. Wij kregen een uitbrander van haar en maakte ons voor van alles en nog wat uit. Wij probeerde ons daar niet te veel vaan te trekken en bleven rustig zodat het niet uit de hand zou lopen. Maar ze bleef maar een hele grote mond hebben. Dus uit eindelijk zijn we maar aan gereden en werden er nog nare dingen naar ons geroepen.

Dus mensen wees verstandig en kijk verder en ga niet altijd voor de laagste prijs

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:16

Neem daarom altijd begeleiding mee hoe jammer dat soms ook klinkt omdat je niet lekker je "eigen" ding kan doen maar zo kunnen hun zelf ook zien wat er gebeurd en vaak zijn de paarden dan veel rustiger. Een manege die zonder begeleiding zijn paarden mee geeft heeft geen fijne paarden die worden afgetrapt door jan en alleman....(al vind ik van Loon ook niet al te best terwijl die wel altijd met begeleiding op pad gaat.)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:17

Wat vervelend :s Ik heb juist over het algemeen positieve ervaringen met hun.
Ik ben vorig jaar met vriendlief geweest. Hij op mijn Haflinger en ik van daar een pony. Werden vriendelijk ontvangen, paarden zagen er netjes uit, stallen waren prima, paarden liepen lekker buiten. Alleen gingen mijn haf en hun haf een wedstrijdje houden met wie het snelst kon waardoor het geen ontspannen rit was. Maar we zijn vriendelijk behandeld en de paarden zagen er ook prima uit :j

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:27

pantani schreef:
nou dames, op de site staat duidelijk dat je enkel per telefoon kunt reserveren! en wat late- of uitgebleven reacties betreft... ik werk 7 dagen per week van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds met en voor mijn dieren dus soms schiet terug bellen er wel eens bij in!
hiervoor mijn wel gemeende excuses. neemt niet weg dat je natuurlijk van harte welkom bent!
na het overlijden van mijn goede vriend ad zijn de stallen vergroot, gaan alle paarden de wei op en zijn we overgestapt naar hoogwaardige brok en op eigen land roeiend hooi met kruiden speciaal voor paarden.
wij geven verwaarloosde paarden weer een paardwaardig bestaan en hertrainen kapotgereden paarden.
mevrouw clara is welkom om haar kommentaar persoonlijk bij mij op stal te komen spuien.
mvg, maaike

Jeetje, ik had nog nooit van deze stal gehoord, maar wat reageer je fel! Niet echt reclame voor jezelf, als ik eerlijk mag zijn. Ik kan me voorstellen dat negatieve ervaringen niet leuk zijn, maar ze mogen wel verteld. Als iemand met een eigen bedrijf ben je kwetsbaar voor negatieve verhalen. Als alles op orde zou zijn, kunnen negatieve verhalen echter bijna niet de lucht in gaan... En nu, na meerdere negatieve reacties, zou ik mezelf achter de oren krabben, waar het blijkbaar minder goed gaat.

En zeker niet potentiele nieuwe klanten met een kluitje in het riet sturen. Niet bereikbaar zijn is simpelweg niet goed.

HellenPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:58

Ik heb wel van deze stal gehoord. Woon er al jaren vlak bij. vroeger ook bij Ad gestaan. Wat hier het probleem is dat De eigenaren zich helaas erg snel aangevallen voelen waardoor enorm veel irritatie en frustratie naar boven komt en hierdoor een normale communicatie met mensen bijna niet mogelijk is zonder geruzie. Ik ken al zeker 5 mensen die daar hebben gestaan met hun paard en met ruzie of problemen weg gegaan zijn. Zo jammer en naar voor hunzelf. Het lijkt me verstandig dat ze daar eens mee bezig gaan.. `Hoe ga ik om met mensen die me irriteren´ :), zelfkennis etc.
maar goed! wat ik ook zie is dat ze enorm hun best doen die hele ´toko´ daar draaiende te houden. Ik zie ook dat er paarden staan die er minder goed uitzien, maar die er een half jaar later veel beter uit zien. en dat kan ik zien want rij er zo´n 7 keer per week langs. oke die pony´s staan dan misschien in een klein stalletje maar ze leven iig nog. tis maar net hoe je het wilt zien. en bedenk dat het hun veel tijd en energie kost die paarden op te vangen en te verbeteren, naar kunnen. het is logisch dat door de bovengenoemde gebeurtenissen niet gezien wordt hoe het daar echt gaat, dus bij deze, ik zie dat ze iig hun best doen voor de paarden!