Ik heb jullie hulp nodig want ik zit in een dilemma. Het gaat over paardenkampen. Ik zal alles even uitleggen. Ik ben dus Elise en ik ben 16 jaar, ik mag van mijn moeder op paardenkamp maar heb meerdere keuzes met elk zijn nadeel.
Keuze 1 (fjordenpaard): Ik ga in de zomervakantie naar ruitercentrum het fjordenpaard met een Belgische vriendin. Normaal gezien ging ik dat met een Nederlandse vriendin doen, maar ze mag nu niet meer komen, dus zal ik alleen moeten gaan met die Belgische vriendin. Het probleem is dat ik dit kamp gewoon weg het zaligste vond ooit. Het is daarbij ook nog wel eens redelijk ver.
Keuze 2 (de tinkerboederij): Oftewel ga ik in zomervakantie met die Nederlandse vriendin naar de tinkerboerderij. Dat duurt jammer genoeg maar 4 dagen. Dit kamp was ook heel leuk, maar ik heb het nog steeds meer voor fjordenpaard.
Keuze 3 (trektocht in Polen): Oftewel mag ik met een nog andere Belgische vriendin naar Polen om daar een trektocht te gaan maken. Een enorme ervaring denk ik

Nuja, het moeilijke hieraan is is dat ik moet kiezen, ik mag geen 2 keuzes tegelijk nemen, ik mag maar één ding doen.
Wat denken jullie?
Groetjes Elise

dat is dus een relatief begrip.