outdoor laarzen imperial riding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

outdoor laarzen imperial riding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:29

Ik had deze besteld bij een webshop, maar heb nu outdoorlaarzen van horka ontvangen. Deze zijn echter heel erg breed bij de kuit, veel te breed. Ik ga ze dus weer terug sturen. Maar weet iemand of ze laarzen van imperial riding ook zo breed uitvallen? Heb gewoon nromale kuiten, niet extreem smal, maar in deze laarzen van horka pas ik bijna twee keer!

MerelV

Re: outdoor laarzen imperial riding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:25

De laarzen van imperial riding heb ik ook! Heb normale kuiten en pas er prima in. Ik heb nog wel iets ruimte over, maar dat vind ik niet storend. Ze zitten niet zo aangesloten als leren laarzen waar je mee rijdt zeg maar.
ik zou er niet mee rijden, maar gewoon als stallaars zijn ze heel fijn!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:28

Ik heb ze ook en ik vind ze mooi aansluiten aan mijn kuiten. Heerlijke laarzen! Ik gebruik ze ook als stallaarzen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:43

had je wel de echte Imperial Riding laarzen besteld ?
Vroeger verkocht IR namelijk ook een deel Horka artikelen, en veel webshops hebben dus bij het merk staan IR, terwijl het eigenlijk Horka is..
Om het even makkelijk te houden :')

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:52

Ik heb ze gehad en het was echt pudding, nooit waterproof geweest en na 3 weken lag de zool eraf. De binnenvoering kapot etc. Enige wat ik er mee deed was dat waar ze voor bedoeld waren. Stalen mestten en paarden in de wei brengen en eruit halen. Weliswaar met wat modder op de regendagen maar daar moeten outdoorlaarzen tegen kunnen. Konden de laarzen die ik daarvoor had ook.

Ik raad je ze dus af, ze lopen ook enorm uit. En de service is slecht.

Beauford of iets zijn laarzen waar ik 5 jaar mee gedaan heb, crossen lopen, dagelijks veel stalwerk op een grote stal etc. Mijn moeder heeft ze ook al heel lang en zijn nog steeds waterproof en in zeer goede staat.

Nu heb ik outdoorlaarzen van Toggi zijn heel fijn, super service maar zou niet snel voor nog een nieuw paar gaan heb er al problemen mee en krijg dus nieuwe als er problemen mee zijn. Nu dus weer splinternieuwe sinds een maand.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:54

ik heb de van IR en volgens mij zijn het precies dezelfde als de horka
model is identiek
die van mijn sluiten wel aan, iets ruimte en rij er ook gewoon mee

en ga nu 2de winter ermee in en ze zijn helemaal heel terwijl ik ze echt mishandel

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:41

Ik heb die van IR, had ook horka gepast maar die kuit was wat groter. Heb ze nu ongeveer een jaar en vind het echt superfijne laarzen. Ik rij er ook gewoon mee.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 22:48

Peerke_ schreef:
had je wel de echte Imperial Riding laarzen besteld ?
Vroeger verkocht IR namelijk ook een deel Horka artikelen, en veel webshops hebben dus bij het merk staan IR, terwijl het eigenlijk Horka is..
Om het even makkelijk te houden :')

Topic helemaal vergeten haha ! T zijn idd de laarzen van horka en niet van ir. Mocht ze terug sturen en krijg dan die van IR :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:29

Zijn hetzelfde alleen een ander merkje erop. Bij mij zijn ze ook eigenlijk wat te ruim, nu komt er steeds hooi in en blijft lekker hangen aan dat binnenstofje :+ Maar verder vind ik het superlaarzen, heb ze altijd aan met stallen mesten, hond uitlaten enzo.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 21:21

Echt ? Hmm hoop toch dat de ir wat smaller zal zijn want de horka is niet een beetje te ruim. Maar echt heel erg. Mijn andere kuit past er ook nog wel bij :')

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:24

Jah heb ik ook vandaar dat steeds het hooi ertussen komt. Ik ben toen nog speciaal terug gegaan voor die Horka maar geen verschil helaas. Misschien hebben ze dit jaar een andere pasvorm ?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:33

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:50

Ik heb in juli outdoorlaarzen gekocht van IR, speciaal voor de winter, wat een teleurstelling na slechts 4 x dragen wit uitgeslagen en de neuzen zijn al kaal. Teruggestuurd naar de fabriek die zeggen dat ik ze niet heb laten drogen na het dragen. Kale neuzen moest ik beter poetsen. }:0 Onzin verhaal, ze staan binnenshuis maar ik heb geen poot om op te staan. Ik ben echt zo ontvreden, ze lopen trouwens wel lekker. Prima pasvorm, niet te breed niet te smal. Maar ja na vier keer dragen laarzen die er uitzien als een jaar oud, daar word je niet blij van.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 19:49

zo das niet best idd! Stalgenoot heeft ze ook en die zien er nog perfect uit.

Maar goed ik neem ze niet. Shop waar ik ze besteld had, had ze voor 89 euro staan, maar toen dus die van horka gekregen. Terug gestuurd en toen kreeg ik een belletje dat e die van IR niet meer voor 89 maar voor 134 kon leveren. Nou.. laat maar dan..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:35

Bij ros paardensport hebben ze ze nog wel voor 89 euro, toevallig gisteren nog zien staan. Misschien sturen die ze ook op?

horsefun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:36

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:52

Die van IR zijn verkoopprijs 125 euro.. dus 134 is een beetje veel :P

Ik krijg ze volgende week ergens weer binnen en dan gaan ze in de aanbieding voor 100 euro :j

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 15:46

RubyRed schreef:
Bij ros paardensport hebben ze ze nog wel voor 89 euro, toevallig gisteren nog zien staan. Misschien sturen die ze ook op?

ik had ze daar besteld, maar daar leveren ze dus niet meer voor 89, maar voor 134. Hebben ze de site denk nog niet aangepast

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 17:09

Peerke_ schreef:
Die van IR zijn verkoopprijs 125 euro.. dus 134 is een beetje veel :P

Ik krijg ze volgende week ergens weer binnen en dan gaan ze in de aanbieding voor 100 euro :j

aaah jij hebt ze dus ook :D Kan je mij dan vertellen hoe de kuitmaat valt? Zijn die van IR net zo breed als de horka? Zag dat ze bij divoza dezelfde hebben, maar dan weer van mondoni. DIe kuitmaat ziet er goed uit.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:16

Volgens IR :

De Imperial Riding outdoorlaars mag met recht een outdoorlaars genoemd worden. Hij is namelijk volledig waterdicht en met de sterke zool ook zeer geschikt voor een wandeling door modderig en grover terrein. Het is een elegante laars om te zien en u kunt deze ook dragen tijdens een middag winkelen.

De maten zijn gelijk aan de andere Imperial Riding laarzen, daarbij is de breedte van de kuit normaal.
Ik heb de laars nog niet binnen, maar ze komen op korte termijn :j
Eventueel zijn ze wel al te reserveren voor 100 euro incl. verzenden.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 17:19

Nou.. graag! :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:28

SuperSmurf schreef:
RubyRed schreef:

ik had ze daar besteld, maar daar leveren ze dus niet meer voor 89, maar voor 134. Hebben ze de site denk nog niet aangepast

Oh echt raar! Want dat was gewoon in de winkel... Maar zijn misschien de overgebleven paren ofzo.. Hopelijk kun je ze nog ergens anders vinden...

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:54

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:24

Prima ik wacht t af ! Pb je me als je ze binnen hebt ?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:52

vera_pino schreef:
Ik heb ze gehad en het was echt pudding, nooit waterproof geweest en na 3 weken lag de zool eraf. De binnenvoering kapot etc. Enige wat ik er mee deed was dat waar ze voor bedoeld waren. Stalen mestten en paarden in de wei brengen en eruit halen. Weliswaar met wat modder op de regendagen maar daar moeten outdoorlaarzen tegen kunnen. Konden de laarzen die ik daarvoor had ook.

Ik raad je ze dus af, ze lopen ook enorm uit. En de service is slecht.

Beauford of iets zijn laarzen waar ik 5 jaar mee gedaan heb, crossen lopen, dagelijks veel stalwerk op een grote stal etc. Mijn moeder heeft ze ook al heel lang en zijn nog steeds waterproof en in zeer goede staat.

Nu heb ik outdoorlaarzen van Toggi zijn heel fijn, super service maar zou niet snel voor nog een nieuw paar gaan heb er al problemen mee en krijg dus nieuwe als er problemen mee zijn. Nu dus weer splinternieuwe sinds een maand.

Ook mijn ervaring. Heb ze maar 1 winter gedragen en toen waren ze klaar om weg gegooit te worden -O- Nu ben ik opzoek naar nieuwe Outdoor laarzen, maar niet van die belachelijk dure. Denk dat ik voor Ariats ga sparen, die zijn nog net onder de 200 euro.