jury onderbreekt proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

jury onderbreekt proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 13:28

wat zijn de regels als een jury je proef halverwege onderbreekt. Reden van onderbreking lag niet aan mij maar aan 't niet correct rijden van voorgaande combinatie. Ik kan hierover niet echt iets vinden
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 06-10-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:34

Ik heb het zelf ookwel eens gehad, meestal krijg je dan even de tijd om een rondje te rijden en dan de proef of helemaal opnieuw of vanaf waar je was, hangt van de jury af.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 13:37

Ja klopt elke jury doet 't weer anders. Moest nu opnieuw waar ik niet blij mee was. Punten zijn ook veranderd. Ook al eens gehad dat ik vanwege 't weer moest stoppen en later opnieuw mocht beginnen maar jury begon vanaf 't onderbroken punt pas weer met jureren. Hier moeten toch regels voor zijn?

Sjors

Re: jury onderbreekt proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:52

Heb ik ook gehad. De voorlezer en de jury hadden niet dezelfde proef op het papier staan.
Is onderbroken en toen opnieuw begonnen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:53

Je kan toch de KNHS even bellen Marjan? Heb je meteen antwoord.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 14:09

uhm ik Denk niet dat die in 't weekend op nemen Monica! en daarbij genoeg jury leden op bokt toch die mij hier ook antwoord op kunnen geven

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:23

En je vraag kan niet wachten tot maandag? Niet vervelend bedoeld ofzo, maar Bokt geeft vaak meerdere antwoorden waarna je alsnog de KNHS kunt bellen voor het juiste antwoord.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 14:30

wat maakt 't jou uit dat ik 't hier vraag? Moet ik toch zelf weten... Zijn genoeg op bokt die 't wel weten en als 't altijd KNHS bellen is als antwoord dan kan 't vragen en discussie topic ook wel gesloten worden. En er zijn met mij vast meer die hier ook wel meer over willen weten.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:32

Is toch handig om hier de vraag te stellen? Krijgt ze ook meteen ervaringen van anderen. Vooral omdat het nu weekend is. Ik zou ook benieuwd zijn naar het antwoord.

Je proef is onderbroken omdat de voorgaande combinatie een fout maakte? Ik snap het niet helemaal ;) Waarom hebben ze jou proef dan afgebroken?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:40

Wat ik meerdere keren heb gezien is dat je bij het punt verder gaat waar je gebleven bent.
Overnieuw rijden word inderdaad ook wel eens gedaan.

Wat ik raar vind, het ging over de vorige combinatie... of ze hadden je nog niet moeten laten starten of ze hadden het later, als jij klaar was kunnen oplossen..

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 14:45

voorgaande combi die was zo aan het slaan met de zweep ook na afloop. Die kreeg dus preek van de jury, volkomen terecht. Dus ik begin mijn proef. Word die halverwege onderbroken omdat de jury zich zo had opgewonden dat ze was gaan hyperventileren, halverwege mijn proef. Dus ik moest stoppen en heb 20 min gestapt. Toen mocht ik weer beginnen, dus ben begonnen op 't punt waar ik gestopt was. Twee punten verder moest ik weer stoppen omdat ik helemaal opnieuw moest beginnen. Paard was er toen helemaal af.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:48

Aan de hand van jouw verhaal vraag ik me af wat de jury zei? Die zegt toch dan: begin maar opnieuw of ga maar verder bij punt ... ?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 14:56

dat staat hierboven ^

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:58

Dat staat er niet. Jij zegt dat je bent begonnen op het punt waar je gestopt was. Niet dat de jury dat had gezegd ;) Je zegt: toen mocht ik weer beginnen. Beginnen = begin. Doorrijden = halverwege.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:00

Monica... Ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 15:04

nou Denk 't wel. Jammer dat sommigen alleen maar zo kunnen reageren. Denk dat ik wel duidelijk ben. Ff voor de duidelijkheid voor monica! Mocht weer verder!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:08

wat een vervelende situatie. ik ben benieuwd of er regels zijn voor dit soort zaken. het lijkt me dat dit (gelukkig) niet vaak voor komt.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:20

Ik niet! Denk dat TS zelf niet goed gehumeurd is, gezien de uitslag van de wedstrijd van gister.
Anyway, next time better!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:24

monica08 schreef:
Ik niet! Denk dat TS zelf niet goed gehumeurd is, gezien de uitslag van de wedstrijd van gister.

next time better? tuurlijk als het aan jezelf valt te verwijten of een dom foutje van je voorlezer. Maar dit keer had ik ook meer meewerking gevraagd hooor, desnoods inschrijfgeld terug. Of een heel goed excuus. Als ik als ruiter op die manier te werk ga, vind ik dat ook terug op mijn coupon.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:32

Knert schreef:
monica08 schreef:

next time better? tuurlijk als het aan jezelf valt te verwijten of een dom foutje van je voorlezer. Maar dit keer had ik ook meer meewerking gevraagd hooor, desnoods inschrijfgeld terug. Of een heel goed excuus. Als ik als ruiter op die manier te werk ga, vind ik dat ook terug op mijn coupon.

Pardon? Ik neem aan dat als jij je paard normaal onder controle hebt, hij/zij niet de concentratie verliest na het onderbreken, of het tweemaal onderbreken van een dressuurproef.
Inschrijfgeld terugvragen is ook wel het laatste wat je moet gaan proberen, want dat krijg je echt niet voor elkaar. Combinatie is immers gewoon nog gestart, en heeft de gehele proef gereden.

Ook zou ik de volgende keer het KNHS bellen. Een echt duidelijk antwoord heeft TS nog niet gekregen namelijk. Helaas heeft men tegenwoordig geen geduld meer, en kan dus niet wachten tot maandag of vervolgens te bellen naar het KNHS voor een duidelijk antwoord. ;)

Natuurlijk kan TS wat humeurig zijn over de 155 punten van gisteren, maar ik ben van mening dat dit niet (alleen) kan komen doordat de proef twee keer onderbroken is.
Paard weer oppakken, herstellen en proef verder rijden en punten scoren. :) Ook zulke dingen kunnen gebeuren op wedstrijd, helaas. ;)

On topic; Ik kan je helaas niet helpen, dus mijn tip is ook om het KNHS volgende week even te bellen voor een duidelijk antwoord.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:37

marjan1986 schreef:
voorgaande combi die was zo aan het slaan met de zweep ook na afloop. Die kreeg dus preek van de jury, volkomen terecht. Dus ik begin mijn proef. Word die halverwege onderbroken omdat de jury zich zo had opgewonden dat ze was gaan hyperventileren, halverwege mijn proef. Dus ik moest stoppen en heb 20 min gestapt. Toen mocht ik weer beginnen, dus ben begonnen op 't punt waar ik gestopt was. Twee punten verder moest ik weer stoppen omdat ik helemaal opnieuw moest beginnen. Paard was er toen helemaal af.

Wat rot, bah. Ik snap wel dat je zelf uit je ritme bent als je zolang tussendoor ook nog moet stappen. Maar of je hier iets mee kan... dat betwijfel ik.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:40

Ik vindt het wel handig dat zulke vragen ook hier gesteld worden, mocht er geen duidelijk antwoord komen kan de KNHS altijd nog gebeld worden en ook dat antwoord kan dan weer in dit topic, zo heeft iedereen er wat aan.
Bokt is er toch om ervaringen te delen?

Ik heb er verder geen ervaring mee maar ben idd ook benieuwd naar reacties van juryleden hier op bokt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:43

Citaat:
Pardon? Ik neem aan dat als jij je paard normaal onder controle hebt, hij/zij niet de concentratie verliest na het onderbreken, of het tweemaal onderbreken van een dressuurproef.
Inschrijfgeld terugvragen is ook wel het laatste wat je moet gaan proberen, want dat krijg je echt niet voor elkaar. Combinatie is immers gewoon nog gestart, en heeft de gehele proef gereden.

Ook zou ik de volgende keer het KNHS bellen. Een echt duidelijk antwoord heeft TS nog niet gekregen namelijk. Helaas heeft men tegenwoordig geen geduld meer, en kan dus niet wachten tot maandag of vervolgens te bellen naar het KNHS voor een duidelijk antwoord. ;)

Natuurlijk kan TS wat humeurig zijn over de 155 punten van gisteren, maar ik ben van mening dat dit niet (alleen) kan komen doordat de proef twee keer onderbroken is.
Paard weer oppakken, herstellen en proef verder rijden en punten scoren. :) Ook zulke dingen kunnen gebeuren op wedstrijd, helaas. ;)

On topic; Ik kan je helaas niet helpen, dus mijn tip is ook om het KNHS volgende week even te bellen voor een duidelijk antwoord.
[/quote]

heb ook geen ervaring met inschrijfgeld terug vragen.. en ja ik heb paard onder controle. (was ook maar voorbeeld) maar een excusses was toch wel op zijn plaats geweest? We weten toch allemaal hoeveel (voorbereidend) werk het kost en je niet je normale tijd +halfuur en daarna altijd maar kunt verwachten dat het nog wat gaat worden. Die van mij moet ik soms lang inrijden en als daar naast de geplande proef nog eens een half uur bijkomt denk ik dat ik zeker lager rijd dan ik anders had gedaan.

hyperventilatie overkomt je, doe je niets aan. Maar wat begrip tonen is ook geen dagtaak hoor,

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 15:47

Whaha ik humeurig? Kom op monica en elliane! Stoer hoor monica om je vriendinnen in te schakelen voor dit topic. Dit is gewoon een normale vraag van mij, Want ik Weet niet hoe de regels daarvoor zijn. En dat ik gister 155 had so what? Was mijn eerste L2 wedstrijd en fjord is maand kreupel geweest, heb super commentaar en tips gekregen dus volkomen terecht die punten. Maar laten we 't hier leuk houden en graag tips van mensen die niet op een rel uit zijn. Zet dit er ook voor anderen op. Voor de jury was dit ook erg rot! Was echt niet leuk voor haar. Natuurlijk moet je 't dan stil leggen. Maar Weet niet hoe je dan officieel verder moet. Excuses heb ik gehad van de jury. Maar dat had ze echt hoeven doen, Laat ik voorop stellen dat die er niks aan kon doen en verwijt haar ook niks! ;)
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 06-10-12 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 15:49

en uhm gaat niet over de wedstrijd van gister!