Kapotte rijbroek, geen geld terug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Kapotte rijbroek, geen geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 12:12

Ik heb 12 augustus in de uitverkoop bij Ooteman een rijbroek gekocht.
Was een spijkerrijbroek van BR met kunstlederen zitvlak, voor 45,-
Ik wilde al een tijdje zo'n broek dus was helemaal gelukkig! *\o/*

Echter, na twee keer een half uurtje ermee gereden te hebben begonnen de stiksels van het kunstleder bij mijn kuiten los te laten.
Ben er 18 augustus mee terug gegaan, Ooteman zou de broek terug sturen naar BR ter reparatie.
Ze zouden mij bellen als hij weer terug was, maar voor de zekerheid moest ik na twee weken zelf nog even bellen.
Het kon immers zijn dat dit geen prioriteit had bij BR en Ooteman mij zelf dan ook zou vergeten te bellen.

Wel, dat gebeurde. Omdat ik een hekel heb aan bellen ( :+ ) heb ik eerst een mail gestuurd na 3 weken.
Kreeg ik niks op terug, dus uiteindelijk 27 september pas naar Ooteman gebeld.
Ze hebben me in de wacht gezet, naar BR gebeld, en de broek zou de week daarna (afgelopen week) weer bij Ooteman bezorgd worden.
Ik zou weer gebeld worden door Ooteman.

Weer niks gehoord, dus gister maar weer zelf gebeld.
Weer in de wacht, hebben ze naar BR gebeld, maar de broek was niet meer te repareren (ehhh? Er was een stuk van hooguit 5 cm aan stiksels los gelaten, that's all).
Dus ik moest maar naar de winkel komen voor een nieuwe broek of een tegoedbon.

Ik was net heen, eerst een kwartier staan wachten voordat ik geholpen werd.
Ze waren met 4 medewerkers en er waren 3 klanten in de winkel -O-
In elk geval: ik kon een tegoedbon krijgen. Erg leuk, maar ik wilde die rijbroek.
Dus heb gevraagd of ik niet gewoon mijn geld terug kon krijgen, immers heb ik niks aan een waardebon want daar kan ik nooit zo'n rijbroek voor halen (sowieso niet volgens de medewerker, omdat die broek een special edition was).

Nu gaan ze maandag weer voor me bellen om te kijken of er nog zo'n rijbroek is, dan word ik maandag gebeld.
Uhu, dat heb ik vaker gehoord, dus waarschijnlijk moet ik dinsdag weer zelf bellen.
Tussen neus en lippen door werd vermeld dat als er niet meer zo'n broek is dat "dan eventueel het geld teruggestort kan worden".

Ben ik nou zo'n zeikerd of is dit gewoon waardeloze service?
Het is inmiddels 7 weken geleden dat ik de broek terug bracht...
En kunnen ze het uberhaupt maken om te weigeren geld terug te geven?
Als ik hem nou toch niet mooi had gevonden o.i.d., dan vind ik een waardebon volledig terecht..
Maar ik heb verdorie gewoon een rijbroek gekocht die niet goed is..

Iemand ervaring met zulke situaties?

Rennie89

Re: Kapotte rijbroek, geen geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:16

Ik zou maandag zelf bellen :) niet wachten op hun.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:17

Ik vind je geen zeikerd hoor, bij een rijbroek die gewoon niet goed is hoor je of eenzelfde rijbroek er voor terug te krijgen of je geld terug. Waardebon is prima als je de broek toch niet wilde of een andere reden, maar niet voor een slechte rijbroek.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:19

en anders kun je nog beter je oude rijbroek terug vragen en gewoon bij een winkel laten maken. dat kost je misschien 10 euro en dan heb je wel gewoon je rijbroek die je mooi vind. die 10 euro zou ik dan wel proberen te declareren bij ooteman ;) laat anders iemand anders voor je bellen die erg duidelijk is aan de telefoon.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 12:23

Dat is een goede tip Loulou!!!
Ik vermoed dat ze dan een probleem hebben, denk dat ze die rijbroek allang niet meer hebben :+

Blij dat het niet aan mij ligt :+

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:27

Ik zou een tegoedbon ook niet accepteren. Bij een ruiling vind ik dit geen probleem. Maar als een product stuk is gegaan wil ik of een nieuwe of mijn geld terug. Niet een tegoedbon terug waar ik weinig aan hebt.
Gewoon op je strepen gaan staan!

Wat een slechte service, dat jij overal achteraan moet gaan bellen!

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:09

Sjongejonge!! Klinkt goed! -O- Ik vind het een beetje raar dat ze jou steeds vergeten te bellen, ze willen toch een tevreden klant?... ik zou iig maandag ook weer bellen om te vragen hoe het zit (ook al is bellen nooit zo fijn nee, hahaha, ken het gevoel) maar je hebt betaald voor je rijbroek dus dan moet je ook waar krijgen voor je geld!

En anders inderdaad je geld terug, zou een beetje raar zijn als je een tegoedbon krijgt, zeker omdat je broek stuk is.... wat een pech!! Hopelijk krijg je je broek weer heel terug, of inderdaad je kapotte broek, die je vervolgens op kosten van BR/Ooteman laat maken. Haha lijkt me een beetje vreemd dat als een stiksel los laat, dit niet meer te maken valt... :?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 17:54

Dat vind ik dus ook, lijkt me dat je er toch veel aan doet om een klant tevreden te houden.
Is in dit geval ook niet erg moeilijk, gewoon bellen als je dat belooft en een aanbod doen (of dat nu een soortgelijke rijbroek is of geld terug), maar niet koste wat het kost alles voor je eigen omzet doen...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:22

Ze zijn wettelijk verplicht je je geld terug te geven.
Een tegoedbon hoef je je dus nooit mee af te laten schepen.

Kellysjenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:38

Tenzij er vooraf is aangegeven dat je je geld niet terug kan krijgen .
En omdat het een uitverkoop was heb je al geluk met de ''service'' die je nu krijgt . ( vinden hun , denk ik )
Maar het is wel balen .
Misschien in de winkel nog een dail proberen te sluiten voor een andere broek..

Suc6

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:42

Ik had een mooie jeans rijbroek bij ze gezien op de site en wilde die gaan bestellen. Denk dat ik maar even verder kijk :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:47

ik kan je al vertellen dat het niet aan bieman de haas ligt, want mijn vriend werkt daar en als je een br rijbroek koopt en die is niet goed kan je hem zo omruilen voor een nieuwe zonder gezeur en gezeik, het ligt echt aan ooteman die zijn zo laks met alles altijd.
ik zou zelf contact opnemen met bieman de haas en vragen of de broek al aangekomen is en wat het verhaal is, het kan namelijk een productiefout zijn en die nemen ze zonder pardon gelijk terug.

daarbij komt ook nog eens dat als een rijbroek niet goed is je altijd je geld hoort terug te krijgen, winkels of ruitershops mogen tegoedbonnen aanbieden als de klant ermee akkoord gaat maar is dit niet het geval dan zijn ze verplicht je geld terug te geven.
ooteman kan de rijbroek zo terug sturen naar bieman de haas en krijgen het gewoon vergoed, dus ik snap hun probleem niet zo goed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:52

Dit ligt echt aan Ooteman hoor. Want als dealer zijnde krijg je in dit soort gevallen het gewoon gecrediteerd.
Nu weet ik wel dat je artikelen bij Ooteman niet mag ruilen en dat ze daarom misschien een tegoedbon geven. Al vind ik dat niet netjes.
Zeker dat je steeds zelf achtereen moet bellen. Wel weet ik dat ze aan het verbouwen zijn.

Toevallig ben ik er vrijdagavond geweest (met een andere bokker) maar wat me nu weer opviel is de behulpzaamheid, die is echt ver te zoeken.
Want ik had een vraag over de horseware dekens. Kreeg als antwoord, moet je maar passen. Ja dat snap ik, maar ze mogen niet retour als ze niet passen. Nou opruiming of niet maar dan hoef ik ze niet

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 14:45

Bedankt voor jullie reacties!
Het leek mij ook al dat ze gewoon vergoeding zouden krijgen van BR, immers leveren ze een product aan een winkel dat niet goed is. Of zou BR ook waardebonnen geven aan winkels }>

Er staat inderdaad op een blaadje bij de kassa dat ze geen geld terug geven, maar volgens mij kunnen ze dit wettelijk niet hard maken als het om een ondeugdelijk product gaat?

Ik ben nog niet gebeld overigens, ga ook niet zelf bellen want stiekem vind ik het wel leuk om dan morgen zelf te bellen en te kunnen bitchen..... :+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 14:46

viphorse schreef:
Ik had een mooie jeans rijbroek bij ze gezien op de site en wilde die gaan bestellen. Denk dat ik maar even verder kijk :D

Haha, ik zou nu uberhaupt iedereen afraden daar iets te bestellen, al was het een topmerk dat exclusief bij Ooteman te koop is... :+

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:55

Ik heb dit dus ook bij een ruiterzaak hier in de buurt. Heb een bit gekocht en ging terug omdat ik een maat groter moest hebben. Die hadden ze niet op voorraad en ze gingen het bestellen, zou voor het weekend binnen zijn. Heb er 2 maanden op gewacht, ben er 4x voor terug geweest bij de winkel. Zij beloofde steeds dat het voor het weekend binnen ziu zijn. had ook een terugbelafspraak met de verkoopster maar ik was steeds degene die achter hun moest aanlopen. kreeg ook geen geld terug, alleen maar een tegoedbon.

Ik heb toen een klacht ingediend via de mail en heb mijn geld terug gevraagd. Dit omdat ik niks kom ruilen, was het product er wel en ik kwam het ruilen dat staan ze in hun recht om mij een tegoedbon aan te bieden maar nu niet. En ik vind het sowieso niet klantvriendelijk om geen geld terug te geven en een houdbaarheiddatum aan de tegoedbon te geven. Je geld heeft immers altijd waarde en niet maar voor 1 jaar.

Heb de dag erna een hele korte mail terug dat ik mijn bankrekening nummer maar door moest geven dan krijg ik het geld terug. *\o/*

Ik zou dus niet akoord gaan met een tegoedbon als zij het product niet meer kunnen leveren.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:02

Natasja91 schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Het leek mij ook al dat ze gewoon vergoeding zouden krijgen van BR, immers leveren ze een product aan een winkel dat niet goed is. Of zou BR ook waardebonnen geven aan winkels }>

Er staat inderdaad op een blaadje bij de kassa dat ze geen geld terug geven, maar volgens mij kunnen ze dit wettelijk niet hard maken als het om een ondeugdelijk product gaat?

Ik ben nog niet gebeld overigens, ga ook niet zelf bellen want stiekem vind ik het wel leuk om dan morgen zelf te bellen en te kunnen bitchen..... :+

Waarschijnlijk krijgen ze indd een soort van waardebon van BR in de vorm van een nieuwe broek bij hun volgende levering :P

Geen geld terug kunnen ze wettelijk niet hard maken. :n
Je hebt een wettelijke bedenktijd, en binnen die periode moet je het volledige aankoopbedrag terug krijgen.
Als een product binnen de garantieperiode kapot gaat, moet je de winkel de kans geven het te herstellen. Lukt ze dit niet mag je ook je geld terugeisen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:09

Ik had ze een tijdje terug gemaild over de jeans rijbroek en omdat hij nu afgeprijsd is wilde ik hem online bestellen.
Ze schreven mij in hun mail dat als hij niet zou passen hij terug mocht en ik mijn geld gewoon terug zou krijgen.
Ik weet wel dat ik de broek toch maar liever bij een ruitersportzaak ga passen en daar ook koop.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:12

Ik heb daar ooit in de uitverkoop eens een Bucas bic neck gekocht. Helaas waren de sluitingen van deze deken niet goed. Ik heb toen wel zonder problemen een andere deken gehad.

Mijn nieuwe zadel wat hij aangemeten/gepast had, heb ik wel heel veel problemen mee gehad. Als hij het achteraf niet had opgelost dan had ik het hogerop gezocht en de zaak voor de rechter laten komen.
Nadat ik dat netjes in een aangetekende brief had medegedeelt viel er inene wel met hem te praten.
Hij neemt heel gemakkelijk de telefoon niet op, beantwoord geen mails en als je dan toch doorzet wordt hij kwaad en valt er niet meer met hem te praten.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 18:36

:oo :oo :oo :oo
Ik ben terug gebeld!!
(Voicemail ingesproken want had het niet gezien)

De broek was niet meer leverbaar, dus ze gaan hem toch maken en dan komt hij donderdag binnen bij Ooteman? Terwijl hij niet meer gemaakt kon worden?
Ik snap er niks van maar vind het wel prima :D

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:47

Hahaha te grappig, nou ja, beter dat je hem hopelijk weer als nieuw gemaakt en al, terugkrijgt! Hopelijk ook echt op donderdag. O:)
Maar wat een slechte verhalen allemaal over Ooteman... -O- ehmmm daar ga ik maar niet heen dan!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:14

Zou ik ook niet doen hoor BillyJean, zit wel erg ver bij je vandaan nl in de kop van Noord Holland :P

Ik hoop voor je dat je je broek gemaakt en al terug krijgt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:17

Ik vind het waardeloze service zeg! :n

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:19

vreemd dat het zo lang duurt!, ik heb toch best goede ervaringen met ooteman
ik had springschoenen met bont besteld, maar na 2 x rijden liet het klitteband al los dus heb er toen ook achteraan gemaild, en moest doorgeven waar het om ging .
tot ik vreemd genoeg de volgende dag een pakketje kreeg van hun , kreeg keurig netjes nieuwe springschoenen toegestuurd en mocht de oude ook houden :j
ben benieuwd of je broek nu ook echt gemaakt word ...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:23

Ik lees bijna alleen maar klachten... Ik hoop inderdaad dat ze het kunnen regelen.