Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Steffie2012 schreef:Bel anders morgen even een paardenslager op. Een paard brengt momenteel weinig op. Momenteel iets van 200 euro voor een heel paard.
paulinebes schreef:Als je er toch een drol voor krijgt, waarom dan de keuze voor slachten en niet voor in laten slapen?
Voor mij geldt overigens, dat ook al zou ik 2000,-- krijgen voor mijn paard, dat ik nooit zou kiezen voor de slacht. Al onze dieren krijgen een zo respectvol mogelijk einde en dat is in mijn ogen niet bij de slager..
paulinebes schreef:Als je er toch een drol voor krijgt, waarom dan de keuze voor slachten en niet voor in laten slapen?
Voor mij geldt overigens, dat ook al zou ik 2000,-- krijgen voor mijn paard, dat ik nooit zou kiezen voor de slacht. Al onze dieren krijgen een zo respectvol mogelijk einde en dat is in mijn ogen niet bij de slager..
paulinebes schreef:Volgens mij kan je die discussie niet vaak genoeg voeren..dus daar hoef je niet zo overstuur van te raken, Amaris.
Het argument over het geld, zou ik nog kunnen begrijpen (iets anders dan het ermee eens zijn) als iemand paarden puur als handel ziet of als je geen geld hebt om een dierenarts te betalen. Maar het argument " het is beter voor sommige dieren om geslacht te worden dan in te laten slapen" die vind ik wel heel bijzonder.
"Respectvol geslacht worden", werkt voor mij op een of andere manier ook niet.
Misschien moet je eens stil staan bij het moment dat een paard of dier bij de slacht aankomt, na al een spannende reis in de trailer. Bij een slachthuis worden dag in dag uit dieren dood gemaakt, er vloeit bloed en er is angst. Een dier en in het bijzonder een paard voelt en ruikt dit. Het gaat mij met name om de weg naar en het moment voor zijn dood (want het daadwerkelijk doden zal ongetwijfeld snel gaan); dat is iets wat ik mijn paard niet zou willen aandoen.