horseware ireland of weatherbeeta?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef_juh

horseware ireland of weatherbeeta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 10:42

hey, ik wil graag binnenkort een winterdeken kopen voor mijn paard.
ik heb al een 350 gram staldeken en gevoerde regendeken van buccas en nu zoek ik ng een dekentje voor de koudere dagen met nek vast aan.
Ik zou relatief goedkoop weatherbeeta kunnen bestellen maar is dat van de zelfde kwaliteit als dekens als amigo rambo bucas rhino?

mvg eva

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:49

Ik persoonlijk vind de weaterbeeta prettiger als de amigo rambo bucas rhino. In de amigo deken die ik heb zitten geen loopsplitten en geen bilkoorden, alleen een staartriem. De weaterbeeta ligt mooier en heeft bijv ( de deken die ik heb) een mooie grote staartflap, zodat de deken beter blijft liggen en de billen mooi bedekt zijn. Qua kwaliteit maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik weet niet wat je voor de amigo enz. betaalt, maar ik vind de weaterbeeta ook niet echt goedkoop.

Djilna

Re: horseware ireland of weatherbeeta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:30

Amigo, Rhino en Rambo (allemaal Horseware) verschillen onderling al van kwaliteit ;)
Ik vind WB vergelijkbaar met Rambo van Horseware.

Dat Horseware geen lieskoorden heeft vind ik niet erg, want met alleen een bilkoord blijven bij mij de dekens van Horseware altijd prima liggen. En de loopsplitten mis ik eigenlijk niet.
Heb trouwens vorige winter ook een WB gekocht, maar nog niet opgehad dus kan het niet vergelijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:31

Ik vind dekens van WB beter dan van Horseware, doordat ze inderdaad vaak een (veel) betere pasvorm / comfortabelere snit hebben :j

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 21:58

ok :) tijd om te bestellen. bedankt!

120941

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:57

Hallo
Mijn pony is een kei in slopen van dekens heb sinds vorig jaar een weatherbeeta echtt een top deken raad hem echt je aan

Mvg

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:00

Ik ben ook echt fan van Weatherbeeta. Het is voor mijn paard best lastig om een goed passende deken te vinden maar Weatherbeeta zit hem echt heel mooi.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:47

Ik heb ook drie WB dekens en ben er zeer tevreden over.

Krist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 01:14

Horseware Rambo vind ik zelfs nog beter dan de WB dekens! :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:14

Wij verkopen ze beide. Ik merk dat de WB-fans en de Horseware-fans erg 'afgescheiden' zijn en niemand wijkt af van z'n keuze, maar in het algemeen hebben beide merken goede kwaliteitsdekens.. Welke nu echt de beste zijn durf ik niet te zeggen want dat is ook paard- en baasjesafhankelijk!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:20

Ik heb ook zowel Horseware als Weatherbeeta.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:49

Ik heb juist hele slechte ervaringen met wheatherbeeta (1ste deken was na een paar dagen al gescheurt en bij de 2de , waarvan de bedoeling was dat hij waterafstotend was , stond paardjelief er in de regen er kletsnat onder na 3x gebruik...
Ik gebruik dus nu uitsluitend Horseware , Eurostar en Eskadron.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:51

vind rhino en amigo beter. mijn paard loopt de hele dag buiten en zijn deken ligt nooit scheef.en neemt toch wel meerdere keren op een dag een modder badje. wheatherbeeta heb ik ook slechte ervaring mee.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:33

Ik heb ze voor beide paarden beide. Ik vind het allebei erg prettige dekens. Mijn vriend heeft liever WB voor zijn paard omdat de pasvorm van WB beter bij zijn paard past.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:38

Ik heb ze ook beide.
Van Weatherbeeta raad ik je de Landa niet aan als je paard veel in de regen staat.
De Orican versie is veel steviger en beter van kwaliteit, die heb ik en bevalt heel goed.
Ook een stuk duurder.
Maar ik zou ook niet voor een Amigo 600 D gaan, wel voor een 1200 D.
De horseware bevalt mij ook goed, met name de Rhino.
Veel succes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:19

De Landa heeft hier gewoon prima dienst gedaan als deken voor een 24-7-365 buiten paardje tijdens dagenlange regenperiodes. Bleef het beestje veel comfortabeler in (en droger onder) dan onder die vormeloze dingen van Horseware :j

Dat een deken kapot gaat is ook niet heel bijzonder, en dat een paard nat wordt wanneer die in een regenbui staat met een waterafstotende deken, kun je de deken ook niet aanrekenen, waterafstotend is ook helemaal niet bedoeld om je paard mee in de regen te zetten. Beetje jammer om een merk daar op af te rekenen als je een deken zelf gewoon verkeerd gebruikt :)

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:07

pmarena schreef:
De Landa heeft hier gewoon prima dienst gedaan als deken voor een 24-7-365 buiten paardje tijdens dagenlange regenperiodes. Bleef het beestje veel comfortabeler in (en droger onder) dan onder die vormeloze dingen van Horseware :j

Dat een deken kapot gaat is ook niet heel bijzonder, en dat een paard nat wordt wanneer die in een regenbui staat met een waterafstotende deken, kun je de deken ook niet aanrekenen, waterafstotend is ook helemaal niet bedoeld om je paard mee in de regen te zetten. Beetje jammer om een merk daar op af te rekenen als je een deken zelf gewoon verkeerd gebruikt :)

Als je goed leest zie je dat ik de Orican erg aanprijs.
Dat is de duurdere variant van Weatherbeeta, een superdeken.
Met de Landa heb ik gewoon mindere ervaring, zo ieder zijn voorkeur.
Dus ik kraak geen merk af, in tegendeel want de WB Orican vind ik super.
Geef alleen voorkeur aan een model.
Er wordt hier om een persoonlijke mening gevraagd toch, als ik me niet vergis?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:53

Als jij goed leest, zie je dat ik het over de Landa heb, mijn persoonlijke ervaring dus dat die hier gewoon wel heel goed voldeed, en tevens op Appelsapje reageer die moppert over een waterafstotende deken.

Dan hoef je toch ook niet het gevoel te hebben dat ik zeg dat jij iets afkraakt :P

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:23

@grace1989, je kan de Landa toch niet met de Orican vergelijken? De Landa is er ongevoerd of met 220 grams vulling. De Orican heeft 360 grams vulling, die is dus veel warmer! Ik heb beide en ik ben over beide zeer te spreken!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:56

Mexx schreef:
@grace1989, je kan de Landa toch niet met de Orican vergelijken? De Landa is er ongevoerd of met 220 grams vulling. De Orican heeft 360 grams vulling, die is dus veel warmer! Ik heb beide en ik ben over beide zeer te spreken!

Klopt helemaal wat je zegt.
Ik vergelijk alleen de buitenstof 600D tov 1200D of zelfs nog sterker het model Taka.
Ik ben over de WB Orican en WB Taka zeer te spreken.
Door 3 slechte ervaringen over de Landa niet.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:28

ook hier heeft de WB landa in de erg natte periodes heel goed dienst gedaan. En past heel mooi op mijn forden.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:41

Ik ben juist heel erg te spreken over de Landa,mijn paard heeft al 4 seizoenen dezelfde Landa opgehad.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:06

Onze Landa's doen het ook prima. Deze liggen er nu voor het 2e jaar op. We hebben ook de Oricans met losse hals. Maar deze zijn een stuk dikker dus die hebben ze alles bij elkaar nog maar een paar weken op gehad. Een van mijn pony's is een draakje op het land en loopt altijd te klieren en de Landa kan daar goed tegen. Bij de Horseware en Imperial Riding had ik binnen een paar dagen gaatjes in de dekens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:00

waterafstotend wil idd niet zeggen dat de deken bruikbaar is in hoosbuien. Dat zijn ze dus niet. Deze dekens hebben zeer wrs ook gewoon naden lopen in de lengte enof breedte. Eigenlijk houdt dat in dat ze tegen een spatje water kunnen, maar voor hoosbuien heb je toch echt regendekens nodig.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:04

Hier ook dekens van WB.
Zowel de landa lite als de 220 grams en de Orican.
Heb ze al jaren en doen prima hun dienst in hoos buien en regen achtige periodes.