Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cowgirl schreef:Paarden beginnen in augustus al met het aanmaken van hun wintervacht omdat dan de dagen korter worden.
Paarden maken niet de vacht aan op de kou maar op de lengte van de dagen.
Dat zou dan betekenen dat je dan al met dekens zou moeten beginnen.
Dreamflower schreef:Ligt helemaal aan het type vacht en paard. Heeft je paard een dun velletje/vachtje dan zou je op dit moment al een 100 grams deken op kunnen doen (regendeken met fleece gevoerd of 100 grams gevoerde deken) Heeft ze een normale vacht dan volstaat een regendeken op dit moment.
Als de temperatuur onder de 5 graden gaat dan zou ik een 200 grams op doen. Verder is het gewoon goed opletten en elke keer als je je paard ziet even onder de deken voelen of het lekker warm aan voelt, te warm is ook niet goed maar het moet fijn aanvoelen. Ook aan de oren kan je dat voelen, de puntjes mogen in principe koud zijn maar niet het hele oor. Staat je paard er stijfjes bij dan heeft ie het waarschijnlijk koud.

Annickkii schreef:Cowgirl schreef:Paarden beginnen in augustus al met het aanmaken van hun wintervacht omdat dan de dagen korter worden.
Paarden maken niet de vacht aan op de kou maar op de lengte van de dagen.
Dat zou dan betekenen dat je dan al met dekens zou moeten beginnen.
Dat is helemaal sneu al vanaf augustus in de dekens, arm beest...
Nou jr zegt wel dat ze niet om de kou een vacht maken maar wil je best eem foto sturen hoe mijn paard dr vacht er nu uit ziet, niks, nada, noppes en geen deken opgehad.
. Cowgirl schreef:Annickkii schreef:Dat is helemaal sneu al vanaf augustus in de dekens, arm beest...
Nou jr zegt wel dat ze niet om de kou een vacht maken maar wil je best eem foto sturen hoe mijn paard dr vacht er nu uit ziet, niks, nada, noppes en geen deken opgehad.
De dagen zijn nu toch al korter dan begin augustus...dus ja heel normaal dat je paard al een dikke vacht heeft en zo heel koud is het nu niet.
Ik hoef geen foto aangezien ik zelf al 2 van die wintervacht paarden heb staan. Ik doe ook niet aan dekens, ze hebben hun eigen deken die bestemd is tegen alle weeromstandigheden, eentje die altijd past, nooit stuk gaat en zichzelf weer vervangt van het voorjaar en het allebelangrijkste: HIJ IS NOG GRATIS OOK