rijden met skibroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

rijden met skibroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 09:20

vanwege een geplande buitenrit en het risico op kou en/of regen, vraag ik mij af of dit mogelijk en comfortabel is.
wie heeft hier ervaring mee?

het gaat hier om een enkele keer dus dan vind ik aanschaf van rainlegs/thermobroek onnodig :+

Danique07

Re: rijden met skibroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:29

Mogelijk, ik denk van wel, als je paard tegen het gekraak enzo kan.
Het lijkt mij alleen niet heel confortabel omdat een skibroek toch wat dikker is, ik zou 'aansluiting' missen.

Verder vraag ik mij af waar je gaat rijden dat je al een skibroek aan moet tegen de kou....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:33

't Kraken zal wel meevallen ( afhankelijk van de stof natuurlijk ) maar een skibroek is wel super glad !
Een echt vaste zit heb je er niet mee en dat is met een buitenrit natuurlijk toch wel extra belangrijk.

Wat ook goed helpt tegen koude benen ( vraag me inderdaad ook wel af waar je heengaat :) ) is af en toe een stukje naast je pony / paard lopen !

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:33

Kan je dan niet beter toch een thermobroek aanschaffn? weet niet welke maat je hebt, maar ik heb er nog wel een voor je liggen :+ ?

Of een dikke legging onder je paardrijbroek?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:35

Een lange thermoonderbroek aantrekken onder je gewone paardrijbroek. Zijn maar iets van 10 euro bij de Hema ofzo. En ook ik vraag me af waar je dan gaat rijden ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:37

Sommige skibroeken worden heel snel statisch, let daar dus goed op want als je daarmee rijd heb je geen heel blij paard denk ik :=
Ik zou ook gaan voor een legging/maillot/thermo onderbroek onder je rijbroek :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 09:44

nouja, met enkel een relatief dunne rijbroek tot mijn beschikking als koukleum is wat extra warmte wel lekker voor een rit van 3 uur. gaat om een rit van enjoy the ride begin oktober, in den ham :)

en het is natuurlijk niet zeker dat ik deze optie nodig ga hebben maar het is wel fijn om te weten of het uberhoupt een optie is. of het paard daartegen kan is een hele goede, het gaat namelijk om een voor mij onbekend manegepaard waar ik op zal rijden. daarvoor zou ik contact op moeten nemen met de betreffende manege.

de buitenste stof is wel een 'ruwe' stof, geen hele gladde, dat zou dus niet zo'n probleem op moeten leveren
@Celiien: maat 38/40(afhankelijk hoe de broek valt) met korte benen, standaard broeken zijn vaak al cm of 5 a 10 te lang..
Laatst bijgewerkt door Rintah op 26-09-12 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:46

Ik rij in de winter ook met skibroek
Je hebt alleen veel minder bewegingsruimte... Of mijn broek is te klein xD
Doe er wel een stoffen leggign onder anders boelt t echt niet fijn

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:46

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:49

Oh, ik dacht die gaat een week naar Siberië :))

Beetje geluk is het gewoon nog 15 graden dan !
Maar met een ruwere broek zal het dan heus wel gaan, misschien nog een bontje op je zadel voor extra warme billen en tegen het glijden ?

Vind die optie van het thermo-ondergoed trouwens ook een prima tip ( als dat past onder je normale rijbroek ) !

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:50

Wat mij betreft moet dat gewoon kunnen! Je zult inderdaad wat "gladder" zitten, maar met een beetje onafhankelijke zit moet dit niet al te veel problemen opleveren.
Ik rij regelmatig met mijn gewone regenbroek en die is ook spekglad en was de eerste 2 keer even wennen, maar ik vind het ideaal bij regen(ik moet altijd even stukje buiten voor ik bij de binnenbak kom en heb een hekel aan natte broek). Doe ik ook gewoon aan op buitenritten ed.

Waarom probeer je het niet gewoon even uit? Dan weet je of het voor jou comfortabel genoeg is.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 09:50

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:04

Als ik jouw was zou ik naar de Action gaan en een Thermolegging kopen, kosten nog geen € 5,- (zijn dacht ik nu ook nog eens in de aanbieding).
Die dingen zijn heerlijk warm!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:07

Kun je niet beter gewoon lekker kijken naar de optie om een panty of maillot onder je rijbroek te doen. Dat werkte vroeger ook altijd goed genoeg :D

In oktober met een skibroek aankomen als je een serieuze rit op een manegepaard wilt maken vind ik persoonlijk beetje stom (zacht uitgedrukt, weet even niet hoe ik dat anders moet zeggen :+ )

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:14

Ik rij altijd met een thermo legging onder mijn rijbroek (van de action). En als het echt koud wordt rij ik met skibroek.
Wel eentje die wat aan de ruime kant is anders kun je je niet fijn bewegen. Alleen schuift het wat omhoog bij de broekspijpen, maar met thermolaarzen valt dat wel mee.
Overigens heb ik afgelopen winter hier in Oostenrijk geen skibroek nodig gehad. Het is in Nederland kouder met die wind en hoger vochtgehalte in de lucht.

Maar kan dus prima als het niet een te glad stofje is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:35

Skibroek gaat prima maar het is nog veels te warm hoor....beter lang thermo-ondergoed of thermo-legging onder je rijbroek doen.Als je met een skibroek wilt gaan rijden moet het wel vriezen en een beetje noord/oosten wind zijn....anders smelt je :P

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 13:41

als het gewoon mooi weer is en nog een beetje fatsoenlijke temperatuur, dan doe ik die broek natuurlijk ook niet aan :P
panty/maillot kan goed met droog weer ja :)

dat het stom over kan komen snap ik ja, ik zou er ook raar van op kijken als er iemand zo voor m'n neus zou staan maarja :+ comfort gaat bij mij voor uiterlijk :P

goed, bij droog weer wordt het dus zeer waarschijnlijk panty/legging eronder. nu nog wat practisch vinden voor als het regent :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:42

Jup, ik doe dat al jaren. Ik heb dan wel een slank model maar het rijd heerlijk :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:42

Ik denk ook dat het te warm is. Een maillot helpt al een hoop en neem een joggingbroek mee, dan kan je die voor/na de rit aantrekken. Oja, en bij regen een handdoek en een set droge kleren!

Mocht je toch met skibroek willen rijden, dan kan dat prima. Kijk van te voren even of 'ie wijd genoeg is voor een ritje en kijk ook even of 'ie niet opkruipt.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:59

Als het heel koud was in de winter deed ik het ook hoor. Lekker warm en heerlijk zacht om op te zitten ;)
Vaak waren het dan wel rustige ritjes ivm sneeuw en ijzel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:00

ik heb neopreen chaps van KITT, perfect!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:01

kan makkelijk, ik rijd ook vaak met een gewone regenbroek. je moet wel rekening houden dat het eventueel je zadel kan krassen. ik deed mijn chaps er altijd overheen of je kan er van die elastiekjes aan maken zodat de broek niet omhoog kruipt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:05

Qimm schreef:

Klopt, die heb ik ook. Zijn overigens bij +10 ook veel te warm :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:09

Met skibroek rijden gaat prima hoor! Niet glad, geen storende beperking van beweging tijdens een buitenrit... ik doe het altijd, als ik in de winter in Finland ben! Maar ja, daar is het dan ook rustig -25 graden, dan helpt een thermobroekje die ze hier verkopen niet, of een legging onder je gewone rijbroek. Sterker nog, hier rij ik met een thermolegging, rijbroek en skibroek erover heen, daaroverheen nog thermolaarzen mét verwarmingszooltjes "op batterijen" erin. Oh ja, en een skimasker onder m'n cap, anders bevries je :D Maar hier stond er met een temperatuur van -25 ook nog een gemene koude wind.

Afbeelding

Ik vraag me alleen af of het niet te warm is voor jouw geplande rit ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:31

Hilli schreef:
Qimm schreef:

Klopt, die heb ik ook. Zijn overigens bij +10 ook veel te warm :j

Heerlijk zijn die he :D Daar zweet je met vriesweer nog uit.
Sinds ik die heb, heeft mijn pony nooit meer peesbeschermers met zo'n neopreen binnenkant, weet nu heel goed hoe warm dat is :=