Ervaringen Amigo Bravo/Hero

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Ervaringen Amigo Bravo/Hero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 18:03

Hallo!

Ik ben van plan om voor mijn fries dit jaar twee Amigo dekens aan te schaffen. Eén van 400 gr. en één van 200 gr. Nu ben ik op zoek naar ervaringen. Mijn fries heeft wel een iets bredere borst dan het gemiddelde paard, maar is zeker geen 'typische' fries qua bouw. Ik had altijd dekenmaat 195 voor hem.
Nu ben ik benieuwd naar de pasvorm van de Amigo dekens en andere ervaringen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Bravo 1200d Heavy Plus (dus met afneembare hals) en de Bravo medium (250 gr.)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:03

Ik hoor van veel hier op bokt dat Amigo prima geschikt zijn voor paarden met een smallere borst

wiljemijn

Re: Ervaringen Amigo Bravo/Hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:44

Ik heb een Amigo bravo van 100 gram. Prima deken!
Ik heb er zelf voor gekozen om een lichtere deken te kopen als regendeken en voor als het kouder wordt heb ik er 2 liners van Horseware (100 en 200 gram) bij. Heb dus met 1 regendeken nu 4 verschillende varianten. Overigens gaan de liners niet schuiven en worden ook niet nat als het regent.

Mijn merrie heeft een iets brede boeg en is 163m. Voor haar is de 6.6 net iets te lang, maar op de borst past hij goed.

Vorige winter heeft een paddock genoot uitgebreid aan de deken gehangen. De staartflap begaf het, maar precies op het stiksel en kon ik laten repareren. verder is hij nog helemaal gaaf, dus zeker sloperproof bevonden!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:02

Hier een amigo regendeken ben er erg tevreden over..lekker dekentje..ook heb ik de horsewear rambo en rhino allemaal goede dekens ..amigo is de goed koopste van de drie maar ook zeer goed vind ik..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:38

Amigo, Rhino en Rambo zijn hele sterke dekens. Even wat duurder in aankoop, maar dan gaan ze ook jaren mee, en zoals hierboven al gezegd sloop-proof.
Ik gebruik ze op mijn paard met nogal een smalle borst, maar een ex-stalgenoot had ze voor haar forse fries en dat lukte ook gewoon goed.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:41

Ik ben toch aan het twijfelen. Heb vanmorgen een Amigo Mio Stable sheet gepast voor de maat. Dit was een 6.9 en dus te groot. Maar ik had wel het idee dat de deken toch vrij strak om de borst heen zat. Laat staan als ik straks wel de goede maat heb.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:43

Voor onze bredere paarden (brede kwpn en 2 brede hengsten) komen wij uit bij Epplejeck eigen merk, Pagony of Harry's Horse

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:46

Er is ook een amigo voor bredere paarden, maar weet de naam ze snel niet.. Ik heb al jaren de amigo en hij houdt zich prima. Alleen in de V vorm van de hals niet prefect voor mijn paard, maar dat ligt meer aan haar dan aan de deken. Zijn fijne dekens vooral omdat er zoveel tussenmaten van zijn, dus je vindt sneller een goed passende deken.
Ik zou gewoon eerst 1 kopen en als die bevalt en lekker blijft liggen de dikkere later kopen.

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:00

RianneH: Zijn dat die western dekens niet?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:05

Je heb amigo dekens in diverse varianten en ik merkte zelf dat de pasvorm van de mio kleiner is dan die van de bravo of de hero terwijl ik juist een smal paard heb.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:07

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 17:48

Pfffff ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoor nu van veel mensen dat op friezen de HH thor dekens erg goed liggen. Deze zijn nu ook erg gunstig geprijsd bij Argradi dus ik ben daar na ook naar aan het kijken.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:11

Heb op bredere haf de amigo liggen. Ken veel friezen die de Amigo hebben die goed passen op een brede borst.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:09

bij mijn P.R.E past amigo weer niet op de borst, dan is het netalsof ze in maatje 's' gepropt ipv een 'm' kwa schouders :')
maar rhino en rambo past weer wel (3 punts-sluiting)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:11

Barbara88 schreef:
Pfffff ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoor nu van veel mensen dat op friezen de HH thor dekens erg goed liggen. Deze zijn nu ook erg gunstig geprijsd bij Argradi dus ik ben daar na ook naar aan het kijken.

Dat klopt :j

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 08:26

Ik ga vanavond even langs bij EJ om me nog eens goed te laten informeren. Mijn paard is geen sloper heb nu al zes seizoenen met Vantaggio dekens 600D gedaan en enkel af en toe een klein gaatje dus ik denk dat hij met HH dekens ook uit de voeten zou moeten kunnen.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:07

ik heb de rhino en de amigo dekens beide en ben er meer dan tevreden over!!
t grote nadeel van de NIET rambo/rhino/amigo dekens bij mijn niet al te smalle maar ook niet echt brede fries kruising is dat ze de schouders behaard houdt :+ ik vind dat bij alle andere dekens zo'n nadeel dat je 2 van die kale plekken krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:45

Ik heb een amigo 5.9,voor mijn pony en heb er een borstverbreder(hoe heet dat ding?)tussen geplaatst,want valt vrij smal..

(is voor leuk bod te koop ook)

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:41

Barbara88 schreef:
Ik ga vanavond even langs bij EJ om me nog eens goed te laten informeren. Mijn paard is geen sloper heb nu al zes seizoenen met Vantaggio dekens 600D gedaan en enkel af en toe een klein gaatje dus ik denk dat hij met HH dekens ook uit de voeten zou moeten kunnen.

Ik ben benieuwd wat eruit komt, want ik zat ook te twijfelen om voor mn Fries dit jaar een Amigo te kopen.
Maar idd regelematig een probleem met zn brede borst. Ik had afgelopen jaar van EJ een regendeken met hals mt 195( helaas hebben zn weide maatjes die gesloopt) maar van zijn Rambo Sweet Itch Hoody in de zomer heb ik altijd maat 205 omdat die aan de voorkant gewoon wat beter zit..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 11:47

Ik heb al eens eerder wat info gevraagd en ze gaven aan friezenhouders over het algemeen erg tevreden zijn met HH QHP en EJ dekens vanwege de pasvorm. Maar heb toen niet verder geïnformeerd. Ik heb begrepen dat WeatherB ook goede dekens heeft?

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:53

De EJ met hals zat bij mij fries redelijk, maar niet perfect, door zn brede hals en borst zat de sluiting aan de voorkant voor het mooie te hoog.. en hij zat redelijk vol met scheuren na een paar weken dragen ( door de andere paarden) en met de RSIH kunnen de paarden aan trekken wat ze willen , maar die blijft gelukkig heel! Vandaar dat ik nu ook een andere wil.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:14

Ik heb altijd het gevoel dat de ej, qhp en hh dekens wat prijsvriendelijker zijn dan de horseware. Barbara, kan dit deels een oorzaak zijn waarom friezenhouders aangeven wel tevreden te zijn met die dekens?
Ik vind de kwaliteit van de amigo's erg prettig, ondanks dat ze de 'goedkoopste' soort zijn van horseware.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 15:54

Ja ze zijn zeker vriendelijker voor je portemonnee maar ik vind het vooral belangrijk dat hij mooi ligt om zijn borst. Het schijnt dat deze dekens iets geschikter zijn voor bredere paarden qua pasvorm.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:56

Mijn ervaring is dat de Amigo voor paarden met een smalle borst goed past, maar minder op brede borst. Ik heb van elke soort een paard, en alleen de smalste past de dekens goed. Enige uitzondering is de Amigo vliegendeken Bug Rug, die past ook op mijn brede paard en daarvan heeft mijn smalle paard een maat kleiner dan normaal.

h231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:10

De rambo optimo line en amigo insulator (300 gr) heb ik beiden in gebruik en ik moet zeggen dat ze makkelijk in gebruik zijn. Het is denk ik wel zo dat het merk wel afhankelijk is van de omvang, hoewel ik hier geen ervaring in heb (slechts op één paard gebruikt).