Ze gaat stilstaan, en als ik probeer te drijven gaat ze achteruit lopen. Als ik dan een tik geef, gaat ze alleen maar harder achteruit lopen.
Dus zweep gebruiken werkt alleen maar averechts.
Ik heb ook al geprobeerd haar haar zin te geven, en dus stil te blijven staan totdat ze het zat is.
Maar mevrouw is liever lui dan moe en vindt het stil staan allemaal wel best
Vorige keer toen ik dat probeerde, heb ik letterlijk 35 minuten stil gestaan...Sinds ik dat geprobeerd heb, is het eigenlijk alleen maar slechter gegaan...
Ze doet het niet allen bij mij, ze doet het bij iedereen. Als er een ander paard bij is doet ze het prima. Ze doet het ook gewoon prima als er iemand anders mee fietst (zonder paard). Voorop lopen met een ander paard/ groep doet ze ook gewoon.
Als ik er naast loop is er ook geen probleem, dus alleen als ik er op zit wilt ze niet verder.
Richting de bak (is een km ofzo verderop) doet ze het ook gewoon allemaal prima...
Heeft iemand een gouden tip hoe ik dit het beste kan oplossen? En waarom ze dit zou doen?
. Ze is (nja vooral was) redelijk dominant naar mensen toe.
Alleen ik en de eigenaresse. Maar bij de vorige bijrijders deed ze dit ook. De eigenaresse probeert het helemaal niet meer. Dus ik ben de enige die het nu probeerd
denk t niet, want ze vindt het niet eng volgens mij...
. Want ze vond het allemaal wel leuk dat stil staan had ik het gevoel...
lopen is naar huis gaan...
En vind het een beetje zonde om 16 km te fietsen voor een uur stil staan