Onderlinge competitie Asten (heijligers). Wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Onderlinge competitie Asten (heijligers). Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 09:24

Omdat mijn paardje pas 3,5 is en ik hem nog niet klaar vind voor het echte werk heb ik besloten deze winter onderling te starten om de drempel wat lager te houden voor zowel paard en ruiter.

Wie gaat er nog meer meedoen aan deze wedstrijd(en) of heeft andere jaren meegedaan aan deze wedstrijden?

De Manege Heijligers wisselbokaal.
De data: 28/9 19/10 30/11 25/1 8/2 15/3 tevens finale.
De beste 4 wedstrijden tellen mee.

Ik weet nog niet welke datums ik ga starten en misschien dat als het goed gaat ik de overstap maak naar de officieële wedstrijden, maar ik heb geen enkele haast.
Ik wil in ieder geval de eerste gaan rijden over 2 weken en daarna zie ik wel.

Als het weer meezit zal ik er wel meer te vinden zijn deze winter :D.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:46

Ik meld me!

Ik wil in januari beginnen met officiële wedstrijden, en vind dit een goede oefening ter voorbereiding op de officiële wedstrijden.
28 september doe ik in ieder geval ook mee, in de klasse B :)

Heb afgelopen jaar ook aan 2 wedstrijden meegedaan. Enige nadeel is wel dat het behoorlijk druk is met losrijden..

leonie87

Re: Onderlinge competitie Asten (heijligers). Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 11:53

Leuk! Ik uiteraard ook in de B. Gaan we elkaar op wedstrijden officieel daarna ook nog wel tegen komen denk ik zo!

Ja van dat losrijden hoorde ik gister bij de rijvereniging dus ook. Ik moet even kijken of ik dat wel aandurf. Hij vind 3 paarden in de bak al lastig (onze bak is beduidend groter). Laat staan met een man of 8/10 in een 20*40 bakje. Kan je eventueel ook buiten losrijden?

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:09

Haha, dan zijn we concurrentie :p Zit jij toevallig bij Kring Helmond?

Vorig jaar moest ik als een van de eerste starten, dat was alles behalve grappig, aangezien je dan moet losrijden tussen de ponyruiters (die niet om zich heen kijken en rekening houden met anderen), dus hoop dat ik de 28e als een van de laatste mag starten in de B :) In de buitenbak mocht je vorig jaar wel losrijden, heb alleen geen idee of dat dit nu nog steeds zo is, nu ze de buitenbak hebben verbouwd, maar verwacht eerlijk gezegd dat dit gewoon kan ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 12:14

Ik zal eens een mail sturen.
Van hoe laat tot hoe laat duurde het de andere jaren?
Ik moet sowieso werken tot 5 á 6 afhankelijk van de drukte. Dan omkleden, wassen, vlechten, erheen. Ben ik er nooit heel vroeg zeg maar.

Ik zit in kring Einhoven. Jureer wel af en toe in kring Helmond en start regelmatig officieel in Asten-heusden (nu dus even niet haha).
En uhm concurrentie... Denk niet dat je hard op mij moet rekenen hahaha. Hij is nogal heftig op ander terrein en zijn concentratie is dan niet al te best. Dus echt een fatsoenlijke proef rijden lukt ons nog helemaal niet. Daarom eerst wat ervaring op doen op ander terrein.
Ons eerste oefenwedstrijdje eindigde we met 180 :D. Ging rij technisch nergens over voor mijn gevoel maar goed :).

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:02

Pff.. denk dat het toch wel een uur of half 10 werd voordat de laatste in de B aan de beurt was.

Haha.. concurrentie is er ook nog niet van mijn kant, maar ben sinds kort aan het lessen bij een nieuwe instructrice, en daardoor gaat het al wel stukken beter, maar we zijn er nog lang niet. Belangrijkste in Asten is voor mij om vooral de activiteit en de ontspanning in de proef te behouden, Ambria houdt zich heel erg in in de proef, en vorig jaar was de aanleuning er nog zo goed als niet, dus toen had ik bij m'n eerste wedstrijd 167.. :o

180 punten voor een eerste oefenwedstrijd is netjes! Is in ieder geval een goed begin :)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:03

Zit net even in je profiel te spieken, en volgens mij heb ik jou een keer gezien op wedstrijd in Mierlo bij De Nieuwe Ark?
Ken jij Femke (Lueb) toevallig?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 15:01

Ja ik kwam vaak in Mierlo met mijn vorige paardje. Femke ken ik ja! Ik zou voor haar gaan rijden (ook paar keer gedaan), maar paardje bleek cornage te hebben. Leuk mens!
Sta jij daar op stal?

Half 10 is nog wel te doen. Dat haal ik ook zeker :D. Actief kan ik hem wel houden opzich. Ontspannen, tja. Eerste keer op een nieuwe locatie vind hij heel spannend. Dat terrein waar hij vorige keer moest lopen was hij al 2 x geweest van te voren. Dus dat scheelde al een hoop!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:14

He leonie (en lisanne ;)), ik doe ook mee :).
Met een 3 (en 1 maand) oude hengst.
Eerste datum ben ik zeer waarschijnlijk bij wk lanaken dus dan gaat niet (sowieso is hij dan nog niet klaar) maar 19okt is het streven. Of ik alles mee rij weet ik nog niet, wil in jan startkaart aanvragen in principe dus dan heeft heijligers niet veel nut meer (tenzij ik nog in de running ben voor de kist met snoepjes natuurlijk XP)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:22

Leonie, ik heb begin vorig jaar een paar maanden bij Femke op stal gestaan, maar ben verhuisd naar een andere stal in Vlierden.. mijn instructrice staat hier nu ook sinds een paar weken, dus dat is wel gemakkelijk. Maar dan heb ik jou inderdaad weleens gezien in Mierlo :)

Colette, 19 oktober gewoon mee doen met Lodewijk, is toch een goede oefening?

Ik moet zelf ook nog kijken of dat ik alle wedstrijden mee rijd in Asten, denk dat dat afhankelijk is van hoe goed (of slecht) het gaat!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 16:25

Haha straks met 3 bij Heijligers en met 3 officieel starten :D.

Mijn intentie is ook om Asten gewoon te gebruiken als oefening. Niet om aan die wisselbokaal mee te doen. Gewoon voor de ervaring van het weg gaan naar ander terrein met veel paarden dicht op elkaar en dan weer het alleen zijn.
Ik zit ook nog te wachten op de bekent making van de VSN datum. Zal ook ergens in December zijn normaal gezien.

Ashley is ie nu net pas 3 geworden? Dan is het wel een laat komer! Wanneer heb je hem zadelmak gemaakt?
Laat je hem hengst?
Moet je zelf starten in Lanaken?
(nee het is geen kruisverhoor :P)

Lissane was jij toen met Femke mee toevallig? Dat er 3 M1 reden en ik 2x eerste werd met 2 x 2 winstpunten terwijl ik zo slecht gereden had en niet eens bij de uitslag zelf was? Die keer? :D

Leuk hoor dat er meer mensen van bokt gaan. Ik zeg meeten :D

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:36

Dat wordt zeker meeten, ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die zich hier komen melden :)
Maar dan zullen we elkaar vaker tegen gaan komen!

Leonie, ik was toen volgens mij met Colette mee, maar jij en Femke waren daar ook.. dat zou begin vorig jaar geweest zijn, ik was namelijk net weg bij de stal van Femke en René, maar dat was inderdaad M1, de uitslag kan ik me helaas niet meer herinneren, maar dat zou goed die keer kunnen zijn :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:41

Leonie ik heb gekeken hijs 3jaar en 3 maanden ;). en nu 3 maanden zadelmak ;). rij hem eigenlijk alleen in het bos, mist nog enorm veel kracht.
voorlopig blijft hij hengst.
Nee maar een vriend heeft paarden meelopen in Lanaken dus 28e gaat hem zo goed als zeker niet worden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 16:45

Ow ik zie het nu pas. Waarom een nieuw account Colette?
Wij hoeven niet meer kennis te maken hahaha. Samen jurycursus gedaan :D
Jij ook weer met een jonkie dus. Heb hem al voorbij zien komen op FB :D.
Leuk leuk.

Ja Femke kwam kijken. Die wilde wel eens weten wat voor vlees haar paardje zadelmak aan het maken was :D. Reed ik toen tegen jou Colette? Dat weet ik dan weer niet meer.

Ow altijd leuk om te gaan kijken naar zoiets.

Mijne is ook nog een slappe bal achter hoor. Met zijn grote is dat ook niet gek. Hij krijgt de tijd die hij nodig heeft. Rijd ook maar max 3 x in de week 20/30 minuten, dus de progressie gaat traag.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:52

ik heb al eerder meegedaan, was erg leuk ! :) maar ben al wel officieel gestart.

ik had ze nog gemaild wanneer de wedstrijden weer begonnen, maar heb na een maand nog steeds niks gehoort. maar nu weet ik t :) ik ben denk ik ook van de partij!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:53

Haha ik had een stalker (geen nieuw account alleen naamswijziging). En ineens is het opgehouden haha ;).
Pff geen idee, ik heb toen in het M ooit meegedaan maar kende jou toen niet dus zou het niet weten ;).
Ja is idd die van FB staat al een week stil :o (tijdgebrek) maar zondag moetie echt weer aan de bak!
Ja ben nog nooit in lanaken geweest, en ik hoef niks te betalen en mag overal komen met hem dusss haha dat aanbod slaan we niet af :D

Oke ja jouwe is ook nog heel groot? Mijne is nu 166 denk ik. Heeft enorm goede galop maar kan dat 20m volhouden (rechtdoor) en kakt dan in ;). Halsstrekken middendraf nog niet eens geoefend haha. Eerst maar eens mooi rechtuit boscrossen :). Hijs ook niet te dik, door het groeien :(.

Maar jullie mogen me gewoon bij profielnaam noemn want andrs komt mn stalker weer in actie :o brrrr haha

Hoe oud is jouwe leonie?/hoelang zadelmak?
Mijne hebk btw niet zelf gedaan, hebben ze gedaan waar ik gewerkt heb (geen bak thuis en ga niet met een 3j hengst in het voorjaar op een pensionstal/manege zonder bakrand zadelmak maken ;))

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:54

heee ik heb ook bij manege de nieuwe ark gereden !

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:04

Hallo Majken en welkom :D.
Ik had ook gemaild en kreeg deze datums als antwoord :).
Waar kunnen we jou aan herkennen?
Ook al bij de nieuwe ark. Ja is een fijn maar klein wedstrijd.

Die van mij is 3 jaar en 7 maanden nu. Hij is in Oktober vorig jaar zadel maak gemaakt en toen, na castratie, terug de wei in gegaan. Heeft toen maart/april wat gelopen, maar vrijwel weg streepbaar :D.
Sinds Juli ben ik serieus aan het trainen met hem.
Hij is over de 1.70 voor zover ik kan schatten, maar groeit nog heel hard. Hij was helemaal gelijk, maar achter is nu toch wel weer stukje hoger :(. Nou ja als hij voor maar bijkomt vind ik het best.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:06

uhmm.. blond haar en ga met een paard met 4 bitte benen :) daar herken je me denk ik wel aan..
ik vond trouwens de nieuwe ark een verschrikkelijke manege ..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:17

Welkom majken ;)

Leonie: ag bergop wordt pas in de M gevraagd he ;).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 19:01

Haha uhm ja maar duikboot model wil niemand zien :D. Hij komt wel wat omhoog voor (net iets boven horizontaal evenwicht) als ik er flink aan rijd, maar heeft dan nog heel veel moeite om achter eronder te komen. Tijd zal het nodig hebben en tijd zal het krijgen. Maar het is nooit te vroeg om ervaring op te doen natuurlijk! Daar heeft hij zijn achter hand niet voor nodig :D

Ken de manege verder niet Majken, Kwam er alleen vrijwel iedere maand wedstrijd rijden omdat het altijd zo gezellig was :). Zal der ook zeker weer gaan rijden met mijn nieuwe paardje als we officieel gaan rijden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:45

Zijn er nog wel wedstrijden vorig jaar? Gezien nieuwe ark te koop staat?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 21:07

Owja staat het te koop? Ik heb geen idee. We zullen het wel zien dan.

Wel raar dat er nog niks op de site staat van Asten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:08

Winterkalender staat er al op hoor ;).

Ja staat te koop. 8 ton geloof ik.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 21:11

Owja. Alle andere datums staan nog op 2010/2011. Zonde want dat is nogal onduidelijk.

Uhm nog even verder sparen dan... :P