nu al het dek definitief op wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missannie

nu al het dek definitief op wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 15:10

sinds gister heb ik mijn paard onder een ongevoerde regendeken staan. ze staat ongeveer 8 uur per dag buiten en verder heeft ze een buitenbox. wie is er ook al bezig de wintervacht te vermijden

bromfiets

Re: nu al het dek definitief op wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:13

Met deze temperaturen al? Zweet hij dan niet onder de deken zodra het zonnetje doorbreekt?

Ik denk dat ik met een ongevoerde regendeken begin zodra de temperatuur overdag onder de 12 a 15 graden komt én het nat weer is. Tot die tijd mag ze gewoon in haar blootje staan :)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:16

Ik zou wel willen, heb helaas nog niet de beschikking over een regendekentje. Over twee weken oop ik er wel een te hebben, en dan zet ik hem er onder.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:17

Mijn paard komt helemaal stijf van de kou de wei uit. Hij is dan echt een zielig hoopje paard wat je nog niet eens met de borstel aan kan raken omdat hem dat pijn doet. Die staat dus sinds gisteren onder een regendeken en daar heeft hij het echt niks te warm onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:18

Hier ook nog niet er onder, ik vind het veel te warm om de paarden al onder dekens te hebben staan. Dat ene regenbuitje zo nu en dan redden ze hier prima. :)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:20

die van mij heeft alleen overdag in het land regendeken op van wegen de regen...alleen die regen is ver te zoeken nog vandaag :+ die van mij is wel 26 dus doe het voor ze spieren

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:20

Mijn paard heeft ook een ongevoerde regendeken op.
Ze heeft het als het begint te regenen vrij snel koud (heel dun velletje en erg kort in het haar).
Momenteel is het niet snel meer erg warm omdat ze op de ruimte met vrij veel wind staat.
Mocht het weer stil warm weer worden doe ik hem uiteraard weer af.
Op stal heeft ze niets op.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:23

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:26

mijn paarden staan sins gister ook weer onder de 0gr regen deken :) mijn paard was niet te genieten gister. deken er over en ze is weer happy :)

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:29

Die van mij heeft sinds gisteravond een 0 gram regendeken opgekregen. Hij ging zijn haar helemaal opzetten. Ik laat hem er nu onder staan zolang hij het niet warm heeft.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:34

hier nog lekker in beginnend wintervachtje en zonder deken want heb alleen 300 grams winterdekens en wil die niet nu al opleggen.
half ktober worden ze geschoren en gaan ze onder het dek

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:36

Die van mij was ook al lekker aan zijn wintervachtje begonnen....heb gisteren toch maar de 0gr regendeken opgelegd. Nu maar hopen dat ie m heel houdt...hier aan de kust vind ik het trouwens ook niet lekker meer...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:39

Die van mij krijgt een iets dikker vachtje, maar met het weer vind ik het nog erg lastig om te zeggen wat ik doe... Als het zo'n regenweer is denk ik "ow een deken was handig"...

Aan de andere kant, hij staat sowieso 's avonds en 's nachts in een stal, hij kan er goed tegen gelukkig en merk nog niet dat hij het koud heeft.

Als de temperaturen dalen naar 10 graden ofzo en het wordt echt guur weer, dan krijg hij zijn deken op. Tot die tijd wacht ik nog even. Want de momenten dat de zon schijnt, vind ik het snel weer te warm. Vorig jaar ook pas begonnen met het echte gure herfstweer (ergens in oktober?)... Hij kan goed tegen de kou, het is alleen de combi regen/kou...

Heb hem daarvoor een jaar zonder deken gehad, dat ging ook gewoon goed.. Genoeg ruwvoer en nergens last van gehad, alleen met rijden vervelender... Nu wordt hij fanatieker gereden, dus is het fijner als ie niet zo'n wintervacht krijgt... Toen was het echt een pluizenbolletje...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:43

Ik heb er nog geen op. Maar ik hoef het ook niet te doen mbt de wintervacht. Want mijn paard krijgt geen dikke vacht. (ze mag van mij wel iets meer vacht kweken als ze nu heeft)
Als er een deken op gaat, is dit vanwege kou, regen of beide.
Maar meestal geeft mijn paard dit wel goed aan.

Overigens probeer ik het definitief omdoen van dekens altijd zo lang mogelijk uit te stellen. Want mijn paard HAAT dekens.
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 12-09-12 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:44

Ik heb nog niets op, maar ben een beetje in dubio. Ze staan nog 24/7 buiten, maar de nachten zijn al behoorlijk fris en als het regent en waait zoals een paar weken geleden, hoest mijn ene paard meteen weer. 's Nachts wat opleggen zou dus kunnen, maar ik ben niet in de gelegenheid om 's ochtends de dekens af te gaan halen. Daarbij is het nu overdag ook best wisselend, als de zon doorbreekt kan het ineens 20 graden zijn, veel en veel te warm om onder een deken te staan voor die van mij. Ik wacht dus nog even tot het definitief herfst wordt.

missannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 16:02

bedankt voor jullie reacties die van mij heeft het niet snel koud maar merk dat ze met deken nu vrolijker is. normaal ben ik ook niet zo vroeg met een dek maar ik wil haar eigelijk niet scheren omdat ze dan zo grijs en kaal wordt ( en dan echt kaal haar haar valt dan uit).

missannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 16:04

@ sabbientje die van mij wordt echt zo'n teddybeer en als ik dan een uur les of gewoon rij krijg ik haar niet meer droog maar ik zou graag de wintervacht van die van mij aan jou paard geven :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:06

Mijn paard staat al een paar weken onder een deken, geschoren en wel. :) Als t een keer warm is zoals bv van t weekend gaat ie wel af natuurlijk, maar daar lijkt het nu niet op. Ik heb trouwens wel een hele dunne/luchtige regendeken (bucas sunshower) op, de gemiddelde regendeken zou ik nu nog te warm vinden voor overdag, hoewel ik het vandaag wel koud vind. :=

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:58

Die van mij staat idd ook onder een ongevoerde (wel goed ademende) regendeken.
Hij zit nu nog in een flinterdun zomervachtje, maar had zijn haren wel overeind staan :(:)
En heel eerlijk hoop ik het scheren zo lang mogelijk uit te kunnen stellen..

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:21

die van mij heeft gisteren en vannacht ook weer een ongevoerde regendeken opgehad. Vandaag overdag ook, heb haar van maandag op dinsdag "naakt'' gehad, maar merkte dat ze gisteren wel iets stijf was. Ik kijk per dag aan hoe het weer is en verander ik de deken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:48

Mijn merrie staat onder een dunne waterdichte deken sinds gisteren.
Ze is kreupel en staat in een heel klein paddockje, ze kan zich dus nauwelijks bewegen om zich warm te houden, dus met dit weer een dekentje op zorgt er voor dat ze wat rustiger blijft en niet te koud en nat wordt...

Als de temp niet hoger wordt blijft de deken er nu op, als het weer warmer wordt gaat 'ie er toch weer even vanaf...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:54

Die van ons hebben 's avonds en 's nachts een deken over en overdag mogen ze nog lekker van het zonnetje genieten in hun blote k.nt :D .

Morgen schijnt het te gaan regenen, dus dan krijgen ze overdag wel hun regenjas aan :) .

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:57

Hier nog lekker helemaal niks hoor!!!! :D :D :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:58

Nee ook hier nog geen deken op hoor :n
Misschien is het 's ochtends wat kouder maar verder nog lekker weer :j

LisannePony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:59

ik heb sinds kort een paard maar nee, ik doe het niet. Ze staat steeds buiten dus ik denk dat het beter is als ze die houd!