Lynn_Nikita schreef:@ Tigra_ Maar andersom ook, je leert de stal ook pas kennen als je er staat. Vaak houden ze zich dan ineens niet aan afspraken, of zoals het inent verhaal hierboven. Dat zou voor mij ook een reden zijn om geen maand opzegtermijn aan te houden
Klopt. Je ziet het op bokt ook weleens de een zegt het zo de ander heeft totaal ander verhaal de waarheid ligt ergens in het midden.
Ik kan me er alleen goed pissig over maken hoe sommige pensionklanten zijn zo makkelijk. Je vertrouwd ze hun paard toe verwacht dat ze altijd klaar staan maar als je wil verhuizen moet dat maar gelijk kunnen en willen het liefst zo kort mogelijk van te voren melden en zeker niet nog blijven betalen.
Bedoel als ik overweeg te verhuizen zou ik dat zeker zeggen. Ik heb ook een tijdje op het punt gestaan ergens anders naar toe te gaan door een ruzie tussen mij en de stalhouder en ik was goed kwaad maar ik heb daar jaren naar m'n zin gehad, ze altijd goed geweest en ik heb zelfs met haar besproken dat ik op zoek was naar wat anders en als ik ergens was gaan kijken hebben we het ook over de voor en nadelen gehad en waar het was.
Dat je een meningsverschil heb of iets dat kan maar neemt niet weg dat je dan maar onredelijk moet doen tegen de stalhouder. Ik denk dat vele pensionhouders het zwaar te verduren hebben met al die meningen en zeurden klanten. Mij niet gezien ik zou er nooit aan beginnen. En dat is ook gelijk de reden dat sommige gewoon eisen dat je blijft betalen als iedereen om elk wissewasje ineens vertrekt blijf je natuurlijk niet draaiende.
Zoveel mensen en zoveel wensen je kan nu eenmaal niet iedereen gelukkig maken. Er zijn altijd wel nadelen aan een stal sommige dingen moet je nemen en sommige niet.
Als je paard er onder lijdt lijkt me logisch dat je vertrekt maar dan moet je daar ook niet maanden mee aan blijven waggelen en dan in eens vertrekken dan moet je direct actie ondernemen. En niet eerst aan blijven kwakkelen en dan als je dan paar maanden later wat beters heb gevonden ineens je paard opladen en niet meer willen betalen als je toch al zolang opzoek bent kun je best een maand van te voren opzeggen.
Het moet van 2 kanten komen maar wat mij vaak tegen steekt is dat het niet acceptabel zou zijn als een stalhouder tegen je zegt hier is je paard en ik wil dat je nu direct vertrekt, dat kan niet dat mogen ze niet maar als klant zou het wel normaal zijn dat je het zegt paard oppakt en niet meer betaald. Dat is toch ook krom wij verwachten dat als je zelf moet vertrekken dit ruim van te voren wordt aan gegeven zodat je zelf wat anders kunt vinden.