Bos en hei omgeving Ede Veenendaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjoelbak

Bos en hei omgeving Ede Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:17

Ik ben op zoek naar een lokatie (omgeving Ede Veenendaal dacht iemand van stal die daar geweest is maar het niet meer weet...) met bos en hei en waar je de trailer bij een restaurant op de P neer kon zetten waar je lekker een hapje kon doen en dan zo het bos in kon rijden. Heeft iemand een idee wat ik bedoel en/of waar dat is?

janneke584

Re: Bos en hei omgeving Ede Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:28

Misschien bij juffrouw tok in Ede?

sjoelbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:45

Die zijn vanaf eind vd middag pas open, dus die denk ik niet, maar zal het wel even checken. Dank vj reactie!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:49

Panoramahoeve? Dat is een Pannenkoekenhuis in de bossen van Bennekom (bij Ede), je kan zo naar de heide toe, en er is een kleine paddock aanwezig voor de paarden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:55

Kan ook bij het Berghuis in Amerongen. In Veenendaal zelf zit niks, enige andere mogelijkheden in de buurt waar ik van weet zijn juffrouw Tok of de Panorama hoeve, maar die zijn al genoemd.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:22

Ben er vandaag nog geweest! Nav tip hier op bokt geparkeerd bij 'steakhouse amadeus' en dan aan de andere kant vd rotonde (met Google maps is het erg duidelijk :j). Staat ook aangegeven als parkeerplaats. Je rijdt die 'straat' in en na ong 100m zit dan rechts het parkeerplaatsje, maar ik zet 'm links naast het hek (kunnen ze me ook niet klem zetten). Je zit direct op het ruiterpad richting de hei! Super makkelijk dus, maar niet op de 'P' bij een restaurant ;) , maar wellicht dat je bij dat steakhouse ook gewoon wat kunt drinken?

sjoelbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 21:52

Dankjewel voor de laatste tips! Mochten deze het niet zijn dan zijn dit iig ook opties. Bij het Berghuis in Amerongen in de buurt komen wij altijd vaak voor de bosritten, een kop thee of koffie, prima, maar de keuken en bediening vinden wij niet veel. Jammer dat ze er niet meer van weten te maken, super lokatie met een speeltuin voor kids. Wij parkeren dan op het parkeerterrein bij de sportvelden.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 01:08

De ossenberg in Overberg. Dat ligt midden in de bossen, zit een groot parkeerterein bij en tevens een restaurant. Weet even niet uit mijn hoofd of er iets van palen staan om je paard vast te zetten.

http://www.ossenberg.nl/

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:52

Remember schreef:
Ben er vandaag nog geweest! Nav tip hier op bokt geparkeerd bij 'steakhouse amadeus' en dan aan de andere kant vd rotonde (met Google maps is het erg duidelijk :j). Staat ook aangegeven als parkeerplaats. Je rijdt die 'straat' in en na ong 100m zit dan rechts het parkeerplaatsje, maar ik zet 'm links naast het hek (kunnen ze me ook niet klem zetten). Je zit direct op het ruiterpad richting de hei! Super makkelijk dus, maar niet op de 'P' bij een restaurant ;) , maar wellicht dat je bij dat steakhouse ook gewoon wat kunt drinken?

Het steakhouse heeft in ieder geval in het weekend het terras in de loop van de dag open.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:05

Restaurant Planken Wambuis misschien? Iets verderop als Juffrouw Tok en wel overdag open.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:07

Als ik me niet vergis heeft Steakhouse Amadeus de parkeerplaats aangepast incl. slagboom. Ik zal straks even kijken of dit nog steeds het geval is en wat er op het bordje bij de parkeerplaats staat.

sjoelbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 10:07

Ik hoor het graag, ik ga iig alle lokaties wel even bekijken. Dank voor de reaties iig.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:22

Ipsiedipsie schreef:
Als ik me niet vergis heeft Steakhouse Amadeus de parkeerplaats aangepast incl. slagboom. Ik zal straks even kijken of dit nog steeds het geval is en wat er op het bordje bij de parkeerplaats staat.

Parkeren bij het steakhouse zelf lijkt me niet heel logisch omdat je dan ook nog over moet steken. Zou dus gewoon lekker aan de boskant parkeren, ruimte zat en direct aan ruiterpad!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:24

Ipsiedipsie schreef:

Aan de andere kant van de weg is gewoon parkeerplek zat en daar staan wel vaker trailers. Je rijdt zo de hei op.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:27

Wij denken er hetzelfde over IndianLady :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:29

Sowieso zou ik niet parkeren bij Amadeus, de parkeerplaats is bezaaid met steentjes. Bij Juffrouw Tok of gewoon de schaapskooi is het asfalt/ zand.
Ook wat fijner voor je paard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:18

Berghuis is idd jammer dat de bediening en het eten niet geweldig is. Wij hebben wel eens een half uur op een ober gewacht, toen we met het paard bijna op het terras kwamen staan werden we ineens zomaar geholpen :+ . Planken Wambuis is wel echt heel sjiek, weet niet of ze er op zitten te wachten als je in je paardenkloffie wat wil komen eten. Maar je kan het altijd proberen, het is wel prachtig rijden daar.

sjoelbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 13:41

Okay, goed om te weten dat Planken Wambuis sjiek is, leuk en waarschijnlijk erg lekker, maar idd niet voor in je paardenkloffie. Dank!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:36

Dat is wat ik eruit op maak hoor na 1 bezoekje, heb er ooit voordat ik daar in de omgeving ging wandelen een kopje koffie gedronken op het terras, maar wij voelden ons er niet thuis met onze wandelschoenen en korte broek.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:14

SusanH schreef:
Berghuis is idd jammer dat de bediening en het eten niet geweldig is. Wij hebben wel eens een half uur op een ober gewacht, toen we met het paard bijna op het terras kwamen staan werden we ineens zomaar geholpen :+ . Planken Wambuis is wel echt heel sjiek, weet niet of ze er op zitten te wachten als je in je paardenkloffie wat wil komen eten. Maar je kan het altijd proberen, het is wel prachtig rijden daar.

Jij wil helemaal niet weten in wat voor top-sjieke toko's ik ben binnengelopen in mijn paardenreiskloffie, inkl paard. Daar is Planken Wambuis een leuke bruine kroeg bij........

Ik zou me daar dus niet door laten tegenhouden. Sterker nog, het kon je weleens een boel gezellige aanspraak opleveren!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:26

Planken wambuis kan je prima terecht, daar komen ook zat wandelaars en touristen met honden, voor koffie of lunch.
Alleen de parkeerplaats is niet zo groot en kan rond lunchtijd of in het weekend aardig vol staan.
Als je in dat gebied wil rijden kan je beter parkeren schuin aan de overkant van de weg bij het natuurcentrum, van daaruit kan je zo de hei op of de bossen in richting Otterlo.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:35

Huh? Dat is vanaf restaurant Planken Wambuis wel heeeeeel erg schuin, want het natuurcentrum is nog voorbij Juffrouw Tok. Op zich inderdaad wel heel mooi rijgebied vanaf het natuurcentrum. Geen idee of ze daar koffie hebben, misschien toch maar eens uitzoeken ;)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:44

Ik weet ook niet of ze daar koffie hebben maar het is een heel mooi gebied om te rijden. Je kunt vanaf daar ook naar de Mossel in Otterlo rijden. Daar kan je je paarden niet kwijt maar wel een drankje nemen als je bij ze blijft. www.boerderij-mossel.nl

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:45

Je kan daar idd een bakkie drinken en gebruik maken van de sanitaire voorzieningen. Mits ze open zijn :+

(Natuurcentrum)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:47

Sythaa schreef:
Ik weet ook niet of ze daar koffie hebben maar het is een heel mooi gebied om te rijden. Je kunt vanaf daar ook naar de Mossel in Otterlo rijden. Daar kan je je paarden niet kwijt maar wel een drankje nemen als je bij ze blijft. http://www.boerderij-mossel.nl

Het is alleen wel hetzelfde gebied die Waratje, Marije_jiplover, Janneke584 en ik al eerder noemde ;)