Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dan merk je al snel genoeg of het samen gaat
Sammy_xxs schreef:Toen mijn paard naar dr nieuwe stal ging, is ze die dag niet op de wei gegaan.
De volgende dag is ze gewoon met de kudde tegelijk op de wei gezet, is gewoon goed gegaan eigenlijk

heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. Koper schreef:Jeetje, zijn er echt mensen die serieus voorstellen om een nieuw paard maar gewoon bij de groep te gooien? Je paard komt bij een verhuizing in een nieuwe omgeving (andere geuren en geluiden) en nieuwe paarden en dan zomaar erbij? Laat 'm even wennen aan de nieuwe omgeving, draadje ertussen en kijken hoe ze op elkaar reageren. Ik zou ook niet zomaar een paard op een stuk land zetten waar hij de weg nog niet kent. Tegen de tijd dat ze bij elkaar gaan eerst het nieuwe paard de wei laten verkennen. En het handigst is om ze één voor één te laten wennen. Dus een paard van de bestaande kudde bij de nieuwe zetten, als dat goed gaat weer één erbij enz. tot ze allemaal bij elkaar staan.
geen blessures, geen draadwonden en geen ongelukken
Er wordt wat gerend, gesnuffeld, gerend en geklooid, maar ze komen in ieder geval niet vast te zitten in de draad. Koper schreef:Jeetje, zijn er echt mensen die serieus voorstellen om een nieuw paard maar gewoon bij de groep te gooien? Je paard komt bij een verhuizing in een nieuwe omgeving (andere geuren en geluiden) en nieuwe paarden en dan zomaar erbij? Laat 'm even wennen aan de nieuwe omgeving, draadje ertussen en kijken hoe ze op elkaar reageren. Ik zou ook niet zomaar een paard op een stuk land zetten waar hij de weg nog niet kent. Tegen de tijd dat ze bij elkaar gaan eerst het nieuwe paard de wei laten verkennen. En het handigst is om ze één voor één te laten wennen. Dus een paard van de bestaande kudde bij de nieuwe zetten, als dat goed gaat weer één erbij enz. tot ze allemaal bij elkaar staan.
Heb haar eerst even los gezet in de bak maar ze was eigenlijk heel rustig dus toen maar in de wei bij de rest. Ben er gewoon bij gebleven om te kijken hoe het ging en meer dan een beetje rennen gebeurde er niet.