wandelschoen/rijschoen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordfreak1

wandelschoen/rijschoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:15

Ik ben op zoek naar een goede rijschoen/wandel/stalschoen.
Nu zat ik op scapino te kijken en zag dus de wandelschoenen.
Maar kan je deze ook als rijschoen gebruiken want zijn ze niet te breed en te
grof van profiel? Heb je andere tips dan hoor ik die graag en jullie ervaringen.

aslo

Re: wandelschoen/rijschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:17

Ik heb ze van Mountainhorse. Heb ze nu al zeker 7 jaar, veel aan bij de paarden en om te rijden. Vind ze geweldig en zien er nog steeds als bijna nieuw uit. Wel ff een duur geintje, maar zijn het zeker waard.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:27

Het belangrijkste is dat je rijschoen niet te breed is (tegen blijven hangen) en een hakje heeft (tegen doorschieten). Dat hebben de meeste wandelschoenen niet.

Of je zou een korf op je stijgbeugel moeten doen tegen het doorschieten.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:08

Je kunt niet één paar goede schoenen hebben voor zowel wandelen/rijden/stalschoenen.

Goede wandelschoenen zijn namelijk breder en hebben een grof profiel.

Goede rijschoenen zijn slanker en zijn glad.

Stalschoenen kun je ze natuurlijk allebei voor gebruiken maar moet je even kijken hoe intensief je ze gebruikt in regen/modder/urine/mest etc.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:22

De MH waar ik naar refereerde zijn niet zo breed als wandelschoenen, hebben een (veel) minder grof profiel en een 'hakje'. Passen prima in 12 cm beugels. Maar voor een avondvierdaagse bijv. prima geschikt. Mijn ervaring is dus dat je wel degelijk een rij/wandel/stal schoen inéén kunt hebben.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:25

aslo schreef:
De MH waar ik naar refereerde zijn niet zo breed als wandelschoenen, hebben een (veel) minder grof profiel en een 'hakje'. Passen prima in 12 cm beugels. Maar voor een avondvierdaagse bijv. prima geschikt. Mijn ervaring is dus dat je wel degelijk een rij/wandel/stal schoen inéén kunt hebben.

Ik ken deze schoenen. Dit zijn wat mij betreft wel allround maar is zeker niet een hele goede wandelschoen, rijschoen en stalschoen in een. Ik gebruikte ze voor (paarden)stage maar voor het echte rijden en echte wandelen zou ik toch echt andere schoenen adviseren gezien je toch hele andere delen belast of juist op andere plekken steun nodig hebt en je dit niet in één schoen kan krijgen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:41

Naja, ik kan er prima mee uit de voeten, letterlijk en figuurlijk ;) . Heb ze op wedstrijden altijd aan en loop dan gedurende de dag heel wat af. En met rijden vind ik ze heerlijk zitten, geven mij precies de steun die ik zoek.

fjordfreak1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 23:00

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:44

Ik zelf heb Travel Mid van GRI sports. Is een wandelschoen. Ik kan er prima mee rijden, heb niet het idee dat ze te breed zijn voor m'n beugels. Ook niet op andere paarden.
Ik denk dat je het gewoon moet proberen het zal voor iedereen anders zijn wat fijner is. Ik heb ook weleens rijschoenen gehad van Ariat zaten wel fijn maar kan nu niet direct zeggen dat ze beter reden dat de GRI die ik nu heb of de Timbalands die ik ervoor had.
Het is maar net wat je er van verwacht denk ik. Ik kan nu niet zeggen dat ik echt noemenswaardig nadeel heb onder vonden van wandelschoenen voor het rijden.

http://www.grisport.nl/Travel/Travel-Mid.html
Op de website staat 109 euro maar ik betaal maar 70 of 80 euro er voor.

fjordfreak1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 11:00

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:03

zien er leuk uit! ik rijd altijd zonder zadel of met brede fenders en heb werkschoenen aan maar voor gewone stijgbeugels zijn deze wel te breed denk ik!

Donkeytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:33

Wandelschoenen kan best en in de winter zijn ze ook lekker warm als je in een omgeving bent waar je vaak buiten bent en zo kan je het beste de goretex nemen die zijn water dicht de leren vormen beter naar je voet maar zijn niet water dicht.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:08

Ik heb vanalles geprobeerd, Ariat jophurs, MH met veiligheidsneuzen en ga zo maar door.
Ik ben nu onwijs gelukkig met werkschoenen die bij de Welkoop vandaan komen en had graag gewild dat iemand anders mij die tip eerder had gegeven, dan was ik voordeliger uitgeweest en had ik lekkerder gewerkt op stal zonder gebroken tenen.

MH heeft een soort jophur met elastiek, wat op den duur bij mij ging uitrekken en dus niet meer fijn zaten.
De werkschoenen die ik nu heb zijn met veiligheidsneuzen en zolen, waterdicht en ik kan ermee rijden in 12cm beugels. Geen blaren, geen gebroken tenen/middenvoetsbeentjes en door de veters vind ik ze veel fijner zitten dan jophurs oid.

fjordfreak1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 23:23

TaanStippel schreef:
Ik heb vanalles geprobeerd, Ariat jophurs, MH met veiligheidsneuzen en ga zo maar door.
Ik ben nu onwijs gelukkig met werkschoenen die bij de Welkoop vandaan komen en had graag gewild dat iemand anders mij die tip eerder had gegeven, dan was ik voordeliger uitgeweest en had ik lekkerder gewerkt op stal zonder gebroken tenen.

MH heeft een soort jophur met elastiek, wat op den duur bij mij ging uitrekken en dus niet meer fijn zaten.
De werkschoenen die ik nu heb zijn met veiligheidsneuzen en zolen, waterdicht en ik kan ermee rijden in 12cm beugels. Geen blaren, geen gebroken tenen/middenvoetsbeentjes en door de veters vind ik ze veel fijner zitten dan jophurs oid.

heb je foto van die schoenen?

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:27

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:56

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:43

Scapino schoenen heb ik geen ervaring mee.
Maar wel met de Ariat Telluride, dat is ook een wandel en rijschoen in 1
En ze zijn ook nog eens waterdicht en lopen en heerlijk

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:58

zijn die schoenen allemaal niet te grof om mee te rijden?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:01

De Lowa absoluut niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:14

josie schreef:
Lowa Renegate GTX Mid ws
http://www.lowa.de/en/products/outdoor/ ... ction.html
Kan je alles mee, waterdicht, goede grip, ook in de sneeuw: rijden, longeren, mennen, wandelingen e.d..

Wat is de prijs van deze schoen vindt hem wel gaaf maar volgens mij is Lowa een duur merk toch?

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:14

Ik heb onderstaande schoenen. Deze zitten echt super lekker. Ik heb ze altijd aan naar stal en ik rij er ook mee. Ben nog nooit in mijn beugel blijven hangen. Ik gebruik deze schoenen al ongeveer 7 jaar. Naar 5.5 jaar heb ik ze vervangen voor nieuwe. Ik gebruik de schoenen dagelijks.
http://www.scapino.nl/product/1508_2449 ... lschoenen/

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:32

Zijn niet goedkoop inderdaad, gaan echter wel lang mee, ook bij intensief gebruikt, prijs ligt tussen de 150 en 180 euro, even afhankelijk winkel en aanbieding e.d..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:09

josie schreef:
Zijn niet goedkoop inderdaad, gaan echter wel lang mee, ook bij intensief gebruikt, prijs ligt tussen de 150 en 180 euro, even afhankelijk winkel en aanbieding e.d..

Dat is inderdaad een aardig prijsje had ik al verwacht. Sla ik ze toch over vindt ze er wel fijn uitzien en heb gehoord dat Lowa goed lopen end. Prijs is toch wel jammer heb het niet meer op dure schoenen na mijn vorige ervaringen(hoe duurder hoe korter ze mee gaan).
Vindt wel dat sommige echt lang met hun schoenen doen hoor. Misschien dat ik zelf zo scheef loop dat ze zo kort mee gaan maar 1/1,5 jaar is bij mij toch de max met wandel/stal/rij schoenen.

Nuriana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:12

Bij de Divoza oid hebben ze ook rijschoenen voor een zacht prijsje?! Heb je gelijk "paardenschoenen" die niet te breed zijn om mee te rijden. Let er ook op dat het profiel niet al te grof is, anders kun je ook blijven "hangen"

Succes! :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:12

Mountain horse! Ik was heel sceptisch plus ik vond ze duur maar wat ben ik onwijs blij dat ik ze heb gekocht!!
Je kan divoza afwachten met de sticker korting aangezien ze dat vaak hebben maar ik ben verkocht, ik wil niets anders.
Warme voeten, hele stevige maar toch soepel schoenen voor het rijden, vormen goed naar je voet, lekker voetbet en 100% waterdicht. :D
Ook ga ik vaak een uur wandelen met paard en dat is heel fijn met deze
Afbeelding