Ongesteld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniempje13

Ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 12:56

Hallo
ik heb een klein probleempje , ik ben gister voor het eerst ongesteld geworden (ik ben 13)
en ik MOET (kan niet afzeggen) zaterdag dus paardrijden,

ik weet niet of dat kan, met gewoon een maandverband want tampons durf ik eerlijk gezegt nog niet

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:58

Je kan gewoon met een maandverbandje rijden, ik zou alleen geen witte rijbroek aandoen :=
En verder kan het soms een beetje vervelend zitten. Het beste is om vlak voor het rijden een schoon maanverbandje aan te doen, en deze na het rijden weer zsm verwisselen :)
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 16-08-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:58

Je kunt gewoon met maandverband gaan paardrijden. Misschien even handig om als je op de manege komt, even een nieuwe in je onderbroek te doen. En na het paardrijden ook even kijken of je er weer een nieuwe in moet doen. Tenminste als je het heel erg bent.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:59

Kan gewoon. Niet teveel aan denken, gewoon lekker rijden. en bovenstaande tips.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:01

Ik zou gewoon 2 dunnetjes, wel lange, erin doen. Dat zit niet het beste, maar het is comfortabeler dan een dikke, en het werkt nog goed ook.
En altijd doen vóór je gaat opzadelen.
Het is even wennen, maar het komt vanzelf goed. Nu voor de eerst keren zou het nog niet zo erg zijn, maar over een half jaartje word het wel erger, later daar dus wel op. En het liefst een zwarte of donkerrode broek.
(Oh, en helemáál niet zonder zadel rijden, voor eventuele ongelukjes :P

Anoniempje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 13:03

Opzich ben ik het niet zo erg ( tenminste dat zegt mijn gevoel :$ ) maar mijn moeder zegt dat het alleen de eerste 3 dagen het ergst is en daarna misschien alleen nog wat druppeltjes en vrijdag is net de 3e dag en ik moet zaterdag ochtend paardrijden, is het dan ook minder ?

fanci_mike

Re: Ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:05

Dat is helemaal verschillend per persoon. Gewoon even afwachten, kans is groot dat het minder wordt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:07

je kan ook tampons eens proberen, met inbrenghuls is makkelijkste denk ik, en dan gewoon mini proberen. Dat is met paardrijden makkelijkste, voel je niet en "knoeit" niet zo snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:07

2 onderbroeken en een maandverband voor de nacht

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:13

Jemig zeg, wat een voorzorgsmaatregelen nemen sommigen hier. Dubbele maandverbanden, dubbele onderbroeken...
Ik reed altijd met een normale onderbroek, een normaal maandverbandje en als ik een wedstrijd had, ook gerust met een witte rijbroek. Nooit enig probleem geweest. De maandverbanden van tegenwoordig nemen super goed op, en ook snel. Je lekt echt niet zomaar door hoor!

TS, doe waarbij je je prettig voelt, in het begin is het even wennen, maar dat gaat snel voorbij en kun je gewoon lekker rijden!

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:17

kleinvosje schreef:
Jemig zeg, wat een voorzorgsmaatregelen nemen sommigen hier. Dubbele maandverbanden, dubbele onderbroeken...
Ik reed altijd met een normale onderbroek, een normaal maandverbandje en als ik een wedstrijd had, ook gerust met een witte rijbroek. Nooit enig probleem geweest. De maandverbanden van tegenwoordig nemen super goed op, en ook snel. Je lekt echt niet zomaar door hoor!

TS, doe waarbij je je prettig voelt, in het begin is het even wennen, maar dat gaat snel voorbij en kun je gewoon lekker rijden!

kleinvosje: ik geef je helemaal gelijk ....!!!!
ik heb ook altijd gewoon een boxer aan ( vind ik wat fijner ) en gewoon een maandverband en als ik het heel erg ben,
dan doen ik een tampon in voel ik het niet zo lekken hahaha

TS, doe waar jij je goed bij voelt. luister niet naar alle verhalen van iedereen.
het is per persoon verschillend

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:21

Tampon zou ik niet direct doen bij een eerste keer ongesteld.
er zijn goede en dunne maandverbandjes te krijgen, eventueel kun je die nu al testen, en gewoon lekker gaan rijden!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:21

Wat kleinvosje zegt, gewoon een normale onderbroek en een normaal maandverbandje.
Wat ik zelf doe is wel maandverband met vleugels, blijft voor mijn gevoel beter zitten.
Voor het rijden en na het rijden even naar de wc en desnoods een schone indoen.
Geen stress. In zo'n 1,5 uur loopt het echt niet alle kanten op.
Als je het echt niet vertrouwd, kan je zo'n nacht-maandverband gebruiken, die zijn voor en achter wat langer en iets dikker.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:25

gewoon gaan met die banaan, maak je er vooral niet te druk over. na een paar dagen heb je denk ik al wel gemerkt hoe je een maandverbandje het fijnst in je ondergoed kan leggen. Dubbele maandverbanden en dubbele onderbroeken begrijp ik niet helemaal. Het word er alleen maar dikker van waardoor het niet fijn aanvoelt. Ik vindt een tampon zelf vele malen fijner omdat je daar helemaal niks van voelt maar begrijp dat je dit de 1e keer niet wil. Heeft bij mij ook een dik jaar geduurd voordat ik dat durfde. Denk maar zo er zijn heel veel mensen die rijden met maandverband als het niet zou kunnen was hier vast iets anders op verzonnen!!

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:26

Ach, ik ben allergisch voor tampons, dus ik gebruik altijd maandverband. Op de hevigste dagen een grote (of inderdaad 2 over/achter elkaar), maar dat is omdat het bij mij op die dagen erg.. ehm.. enthousiast is. Anders gewoon normaal. Ik draag op die dagen ook altijd 2 onderbroeken over elkaar, maar dat doe ik ook als ik niet ga paardrijden. Voelt gewoon prettiger omdat het minder schuift (maar misschien meot ik in het vervolg gewoon mijn onderbroeken een maatje kleiner kopen, dat kan ook ;)).

Het is allemaal niet zo spannend hoor :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:27

Gewoon gaan, hoef je je niet druk over te maken.. zo snel lek je niet door. ik vind 1 altijd genoeg. zolang hij gewoon goed blijft zitten, en het weer op tijd verschoont :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:32

Niet helemaal ontopic, maar de mensen die dubbel maandverband gebruiken, lekken jullie echt wel eens door je maandverband heen? Of loopt het er meer langs?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:36

toen ik nog maandverband gebruikte, heel lang geleden, kon ik het op mijn heftigste dagen echt niet een half uur vol houden met zo'n lappie watten hoor. (toen was ik al even iets langer ongesteld)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:36

kleinvosje schreef:

Precies, en zeker als het de eerste keer is, dan is het meestal ook nog niet zoveel, dus zijn al die maatregelen niet nodig. Wacht gewoon even zaterdag ochtend even af hoe erg het nog is. Tip: gebruik iig niet te dik maandverband, want dan heb je kans dat je jezelf open schuurt met rijden. Tampons zijn dan toch net even wat fijner, maar dat komt vanzelf.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:39

kleinvosje schreef:

Helemaal mee eens. Ik verloor altijd nog best wat bloed als ik ongesteld was maar een gewone onderbroek en een wat dikker maandverbandje werkte prima :). Dubbel maandverband gaat echt niet werken denk ik. Als je doorlekt lekt het meestal door aan de zijkant omdat de onderkant een soort plastic is waar het niet doorheen kan lekken.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:07

Lynn_Nikita schreef:
je kan ook tampons eens proberen, met inbrenghuls is makkelijkste denk ik, en dan gewoon mini proberen. Dat is met paardrijden makkelijkste, voel je niet en "knoeit" niet zo snel

Dit inderdaad :j

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:12

Bzoem schreef:
Niet helemaal ontopic, maar de mensen die dubbel maandverband gebruiken, lekken jullie echt wel eens door je maandverband heen? Of loopt het er meer langs?

Vrouw in mijn omgeving gaat als ze ongesteld is met een superplus tampon en 2 dikke maandverbanden over elkaar naar bed, met een uur of 4 moet ze de hele boel weer verschonen, anders ligt inderdaad het hele bed onder.

Behalve alle klachten heb ik echt de ideale menstruatie, 's nachts staat het stil, ik kan dus zonder alle poespas naar bed, ik kan de hele dag (5.30-21.00) doen met 1 mini tampon op een lichte dag, en 2 op mijn zwaarste dagen. :Y)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:16

tante_trien schreef:
Bzoem schreef:

Vrouw in mijn omgeving gaat als ze ongesteld is met een superplus tampon en 2 dikke maandverbanden over elkaar naar bed, met een uur of 4 moet ze de hele boel weer verschonen, anders ligt inderdaad het hele bed onder.

Behalve alle klachten heb ik echt de ideale menstruatie, 's nachts staat het stil, ik kan dus zonder alle poespas naar bed, ik kan de hele dag (5.30-21.00) doen met 1 mini tampon op een lichte dag, en 2 op mijn zwaarste dagen. :Y)

ik mag hopen dat je dat niet ook nog echt doet?

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:22

Aangezien het de eerste keer is zal het allemaal wel meevallen denk ik, dan is het meestal nog niet zo heftig.
Gewoon een schoon maandverbandje vlak van te voren er in doen, en er niet meer aan denken. ;)
Je kan na je les nog even checken of je een nieuwe moet maar dat lijkt mij niet het geval voor de eerste keer.
Gewoon lekker gaan paardrijden en genieten en niet heel de tijd daaraan denken, nergens voor nodig. ;)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:27

Retlaw, liever niet maar als ik vaker verschoon dan echt noodzakelijk is krijg ik al snel buikpijn.