Bij ons in het duin (nh duin) zijn duidelijke ruiterpaden die met een blauw bord!!! Dat betekent dus dat alleen ruiters op die paden mogen komen en GEEN mensen of fietsers en al helemaal geen mensen met honden
.Nu was ik weer met mijn iets wat frisse merrie alleen naar het duin toe kom ik wéér mensen tegen die op het ruiterpad lopen conclusie paard schrikt maakt een rare sprong ik half uit het zadel en verzoek de mensen vriendelijk niet op het ruiterpad te lopen omdat dit levensgevaarlijk is (ik was gewoon aan het stappen) mensen mopperen wat maar lopen toch weg.
Volgende dag ik weer met frisse moed naar het duin. Ligt er in het begin van het duin een man te zonnen naast het ruiterpad nouja....
man schrok van mij en ik van hem en vertelde hier lekker rustig van het zonnetje te kunnen genieten??? oke dacht ik het zal wel. mijn paard was veel rustiger dan de dag daarvoor en ik besloot een drafje te gaan doen kom de bocht om 2 kinderen!! midden op het pad!!! beide doken de bosjes in omdat dit stuk pad vrij smal is en er is helemaal geen wandelpad in de buurt is. Ik was er weer helemaal klaar mee mijn hart maakte overuren en was behoorlijk pissig op die kids
.Maar nu mijn vraag zoals jullie allemaal weten is een paard niet 123 te stoppen maar wat nou als je die kids of andere mensen omver loopt/rijdt wie heeft er dan schuld? Deze discussie ging bij mij op stal de enen zegt van de ruiter en ander zegt van die mensen. (er staat duidelijk een bord met RUITERpad) dus wie heeft er volgens jullie schuld?
moest dit even van me af schrijven.
konden toch niet passeren
. Wat ik normaal vaak tegenkom is mensen die lichtelijk in paniek raken omdat ze een hond mee hebben, gauw in de bosjes langs het pad gaan staan waardoor je paard ineens heel verbaasd is omdat hij iets zag en ineens niet meer, en dan ineens weer wel