Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Barvrouwke schreef:Het is ook niet zo heel handig als de boeren met man en macht proberen hun hooi/kuil binnen te krijgen
om dan met je paard de weg op te gaan. Hiermee wil ik de hardrij-acties niet goedkeuren, dat voorop.
Maar met hooiweer en gierrijden kun je beter gewoon op het erf blijven.
Een trekker hoor je van verre aankomen, vaak tijd genoeg om even naar een dammetje te draven,
paard stilzetten en evt. richting trekker draaien.
Even gebaren of ze zachter willen rijden kan altijd. En vergeet dan vooral niet een hand/duim op te steken als bedankje.
Je klaagt nu wel over van alles.
stef schreef:Met alle respect, als je buiten gaat rijden moet je er rekening mee houden dat er mensen geen rekening met jou houden. Als jouw paard dan zo nerveus wordt dat er gevaarlijke situaties ontstaan, en je wéét dat, vraag ik me af wat je buiten doet.
Marije_jiplover schreef:Waarom is het makkelijk om te zeggen dat je dan de weg niet op moet gaan?
Als jouw auto geen deugdelijke remmen heeft, mag je toch ook de weg niet op? Waarom dan wel met een dier dat onberekenbaar gedrag vertoond (waar dat dan ook door veroorzaakt wordt)???
Buitenrijden met een paard geeft altijd het risico op onverwachte situaties, maar houd de verantwoordelijkheid wel bij degene die er verantwoordelijk voor is en dat is níet de medeweggebruiker, want die heeft er ook niet voor gekozen om een onberekenbaar dier tegen te komen op de weg.
slimmerik schreef:TS lijkt me het beste dat je een andere tak van sport kiest... dit is gewoon geen doen voor je.Slecht voor je bloeddruk lijkt me. Lijkt me vre-se-lijk voor je al die ergenis.....
stef schreef:Tja, ik vind dat je met een paard een afwijkende factor in het verkeer bent, en daar dien je zelf dus rekening mee te houden.
Een paard kan altijd schrikken, maar met een paard waarvan je wéét dat ie in bepaalde situaties over de zeik gaat en hierdoor gevaar kan veroorzaken, heb je imo niks op de weg te zoeken.
Ruiters klagen steen en been, willen dat iedereen zich aan hun aan past, maar hebben zelf vaak het aanpassings vermogen van een blok beton. (deze opmerking is algemeen)
Marije_jiplover schreef:Ik ga helemaal mee met de meeste bovenstaande reacties. Het is nu topdrukte voor loonwerkers/boeren.
Jij wil ook graag volgend jaar weer hooi voor je paard denk ik? Dat wordt nú voor het slechte weer uit geoogst en van het land gehaald. En graag de hele vracht binnen vóór het rotweer losbarst.
Zij zijn met hun werk bezig.
En inderdaad, jij als bestuurder hoort je paard onder controle te hebben, anders heb je niets op de openbare weg te zoeken.
En als dat niet het geval is als er tig tractoren langsrijden, moet je op die momenten niet langs de weg gaan rijden.
We wonen in Nederland op een klein stukkie aarde met veel mensen.
Waarom vind je dat iedereen rekening met jou en je paard moet houden? Waar blijft jóuw rekening houden met de rest????
En het gaat niet om 20 seconden afremmen alleen voor jou. Jij bent niet alleen op de wereld, dus ze moeten óók afremmen voor allerlei andere situaties in het verkeer.
En ja, ze bestaan, paarden die 100% verkeersmak zijn, ook bij zulk groot landbouwverkeer
Ik ken er meerdere van.