Bit alwéér te laat op de deurmat!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Bit alwéér te laat op de deurmat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 21:09

Sinds vorig jaar heb ik een abonnement op de Bit. Er was toen een aantrekkelijke aanbieding en je kreeg er ook nog een cadeaukaart bij voor EJ. Mijn eerste versie verscheen keurig op tijd een paar dagen na mijn betaling, maar de cadeaukaart kreeg ik maar niet opgestuurd. Na een simpel mailtje naar Eisma hebben zij hem zonder problemen opgestuurd.

Na het eerste nummer heb ik nog lang moeten wachten op mijn volgende Bit (Het eerste nummer kreeg ik in augustus, de tweede pas in November). In het tweede nummer zat een kortingskaart die op 2 november verlopen zou zijn, dat was precies op de dag dat ik de Bit binnenkreeg. Het derde nummer (waar het bokt nummer bij zat) zag ik ook niet verschijnen en het begon zo langzamerhand wel vervelend te worden, want het blad lag al lang en breed in de winkels.

Ik stuurde Eisma weer een mail over de laatste twee nummers van de Bit en binnen een dag kreeg ik antwoord. Ik moest mijn adres geven en dan zou het allemaal zo spoedig mogelijk opgestuurd worden én: Ik kreeg nóg een cadeaukaart voor de EJ ter compensatie van de verlopen kortingskaart dat in het tweede nummer zat. Daarnaast werd er ook een klacht ingediend bij de bezorgdienst. Zo gezegd zo gedaan, ik heb mijn blad én mijn cadeaukaart ontvangen en ik was erg tevreden over de service.

Rond mei kreeg ik een factuur opgestuurd waar in stond dat ik al voor het nieuwe jaar moest gaan betalen. Ik had welgeteld 7 nummers van de Bit ontvangen (terwijl ik dacht dat je er 8 zou moeten ontvangen) in mijn eerste abonnementsjaar en vond dat wel een beetje weinig. Wéér een mail gestuurd, maar het antwoord was: "Je abonnement is 15 juli ingegaan en het nieuwe abonnementsjaar gaat in mei in." Maar als ik het zo bekijk: een jaarabonnement kost 69,50. Een los nummer kost 6,95. En als je 8 nummers krijgt, tja... dan ben je niet voordeliger uit met je abo. Sterker nog, je betaald nog meer ook?!

Te laat met opzeggen van mijn abo, dus dat werd betalen. Ik was niet van plan voor het tweede jaar lid te worden, maar goed.. Eigen schuld is dikke bult. Toch maar die factuur betaald. Eerste nummer kwam keurig op tijd binnen maar op het moment zit ik nog steeds te wachten op het tweede nummer... Ik vond het dit keer weer te lang duren en ben dus maar op internet gaan kijken of de Bit al uit was. En ja hoor, al bijna 3 weken! Alwéér een mail verstuurd en na één dag ook alweer reactie. Dit keer was er iets mis met de administratie, waardoor het nummer nog niet opgestuurd was.

Dat het me één keer overkomt, daar kan ik best mee leven. Maar ik vind het wel vervelend worden dat ik er bijna zelf achteraan moet gaan om mijn nummers te kunnen ontvangen. Ben ik de enige met dit soort klachten, of hebben meerdere mensen problemen met de Bit? En weet iemand hoe het nu precies zit met het aantal nummers dat je krijgt per abonnementsjaar? Er is weinig tot niets over terug te lezen op het internet...

sorry als het misschien wat onduidelijk is neergezet en excuses voor de Mods als dit topic niet goed geplaatst is.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:16

Bij mij komt het allemaal keurig op tijd binnen. Ik moet het even terug zoeken, maar dacht niet dat ik 69.50 heb betaald. Alleen een keer dat ik de factuur 2 x gemist had, toen zat er administratiekosten bij. Aantal nummers is volgend mij idd 8.

wel slordig zeg, dat het bij jou nu zo vaak mis is gegaan

kohtje

Re: Bit alwéér te laat op de deurmat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:18

Heb hier wel eens dat hij te laat komt maar dat is omdat Sand hem vast houd.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 21:20

ik heb het net toevallig even nagekeken en het bedrag was 69,50. Dat vond ik ook wel wat veel, maar ja...

Kohtje, Sand was ook het probleem de vorige keren vertelde Eisma, maar dat ze dan gewoon ruim een maand te laat zijn met bezorgen is toch van de zotte?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:25

Slordig hoor en erg vervelend voor je.

Ik koop Bit dan ook het liefste en dan alleen de nummers die ik leuk vind, vaak zijn ze niet voldoende interessant en vol met rotzooi aan reclame.

Op deze manier veel goedkoper voor mij hahahaha.

En volgens mij is er niet eens Bit meer dat 12 x per jaar verschijnt maar ongeveer 9 x per jaar en dan is er een of ander oninteressant dressuurblad ofzo ervoor in de plaats gekomen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 21:50

Ik dacht dus 8 nummers. Ik heb het afgelopen jaar 7 nummers ontvangen en geen dressuurblad gezien dus...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:53

Wow een dure abonnement zeg voor een banketstaaf 8 x nummers dat bomvol reclames zit.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:05

Wat vervelend zeg!
Ik ken het probleem, kreeg in het begin de Bit ook nooit op tijd. Moesten er elke keer achteraan bellen (hoewel ie dan wel keurig werd bezorgd). Bij mij is het probleem vanzelf over gegaan, krijg het tijdschrift nu elke keer op tijd.
Ik hoop voor je dat ie voortaan wel op tijd komt!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:08

Adamootje schreef:
ik heb het net toevallig even nagekeken en het bedrag was 69,50. Dat vond ik ook wel wat veel, maar ja...

Kohtje, Sand was ook het probleem de vorige keren vertelde Eisma, maar dat ze dan gewoon ruim een maand te laat zijn met bezorgen is toch van de zotte?

1x had ik hem 6 weken later!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 22:22

Ik ben 'blij' dat ik in ieder geval niet de enige ben die dit soort problemen heeft (gehad). :o

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:53

Deze problemen heb ik ook gehad met de Bit, daarnaast werd zonder overleg het aantal magazines verminderd en vervangen door Dressuur waardoor ik de abbonement heb stop gezet.
Via de zoekfunctie kom je een oude topic hierover tegen, misschien dat je er wat aan hebt.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:02

volgens mij heeft eisma het niet op orde. Heb een abonnement op de paardenkrant, en heb soortgelijke problemen.
die krant is ook al opgezegd inmiddels....

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:34

Heb ik gelezen C_arola. Ik vond dat ook al zoiets geks. Niet iedereen is dressuurgek en ik kan me prima voorstellen dat je er dan niet op zit te wachten om in plaats van de Bit een dressuurblad te krijgen...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:03

Inderdaad, daarnaast vond ik het niet kloppen dat het zonder overleg werd ingevoerd.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:51

C_arola schreef:
Deze problemen heb ik ook gehad met de Bit, daarnaast werd zonder overleg het aantal magazines verminderd en vervangen door Dressuur waardoor ik de abbonement heb stop gezet.
Via de zoekfunctie kom je een oude topic hierover tegen, misschien dat je er wat aan hebt.

Dat besluit hebben ze terug gedraaid, omdat er meer abonnees er niet blij mee waren. Aangezien het een bezuinigingsmaatregel was, hebben ze het opgelost door ander papier te gebruiken ;) Ander had ik het abonnement ook opgezegd. Maar goed, dit weekend ga ik weer mn bankzaken regelen, dan gelijk eens terug zoeken wat ik nu betaald heb

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:06

Ik heb ook redelijk wat problemen gehad met het ontvangen van Bit, vaak gewoon niet gekregen, toen ik een mailtje stuurde dat het niet ontvangen had. Zeiden ze dat aangezien ik in België woonde ze daar niets aan konden doen en de schuld bij de p.ost lag.

Na 1 jaar mijn abbo dan ook opgezegt, zoals hier al vermeld is naast het feit dat hij vaak te laat of gewoon niet kwam (ik heb amper 5 edities ontvangen) staat het gewoon bomvol reclame.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:30

Juut schreef:
C_arola schreef:

Dat besluit hebben ze terug gedraaid, omdat er meer abonnees er niet blij mee waren. Aangezien het een bezuinigingsmaatregel was, hebben ze het opgelost door ander papier te gebruiken ;) Ander had ik het abonnement ook opgezegd. Maar goed, dit weekend ga ik weer mn bankzaken regelen, dan gelijk eens terug zoeken wat ik nu betaald heb

Dat hebben ze dan gedaan nadat ik de abbo heb opgezet, ik heb daar niks van vernomen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:43

jemig wat een gedoe met een blad waar je imo genoeg voor betaald :(

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 10:14

Joehoe! Heb de Bit eindelijk mogen ontvangen... :+

Nou alja, ik dacht hetzelfde. Ik betaal genoeg voor het abonnement maar moet er vervolgens zelf achterna en onderhand op mijn knieën om mijn blad te mogen ontvangen.. :+

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:53

Ik denk dat ze op deze manier veel klanten kwijtraken...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 07:59

Adamootje, dat is voor mij de reden geweest om het abonnement uiteindelijk op te zeggen.
De ellende begon toen de uitgever veranderde. Voordat het van Eisma was waren er nooit problemen. Iedere keer moest ik bellen, het blad kwam nooit vanzelf. De uitgever legde alle verantwoordelijkheid bij de vervoersdienst, zij konden er niks aan doen, terwijl ik aan Eisma toch de rekening betaalde. Toen ik na een half jaar ellende opzegde, waren ze volgens mij blij dat ze van me af waren. Ik kon per direct opzeggen, verder geen excuus ofzo. Heel vervelend, ik was zeker al 10 jaar abonnee.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 15:14

Sammyoo, wat bedoel je precies met 'per direct opzeggen'? Had je recht op een geldteruggave, of liep het abonnementsjaar gewoon af?

Ik heb er flink de pest in dat ik er zelf iedere keer achteraan moet (en blijkbaar ben ik dus niet de enige die met dit probleem zit). Ik zou trouwens ook nog een speciale editie (een krant of boekje ofzo?) van de olympische spelen krijgen, maar tot dusver nog niets ontvangen daarvan. Ik laat dit abonnementsjaar aflopen en zeg het abonnement z.s.m. op. Ik koop 'm voortaan wel gewoon los in de winkel...

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:18

Heb vorig jaar een proefabo genomen van 3 nummers. In totaal er maar 2 ontvangen. Vervolgens kreeg ik ook nog een aanmaning voor de abonnementskosten voor een jaarabonnement. Bit is precies in de periode overgegaan naar Eisma en die maakten er idd een zooitje van. Als ik al trek heb ik Bit koop ik hem in de winkel of van een vriendin.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:19

o inderdaad wat vervelend zeg.. ik heb sinds een jaar ook een abbo op de bit en tot nu toe gelukkig heb ik het nog wel elke keer netjes gekregen..maar wat een gedoe hoor ik erover zeg

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 15:24

Soraya, heb jij de speciale editie van de olympische spelen al ontvangen, of weet jij wanneer wij deze zullen ontvangen?