Cap kapot? Hoe zie je dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Cap kapot? Hoe zie je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:19

Ik ben laatst van mijn paard gevallen, en daarbij ook op mijn hoofd geland. #)
Hoe kan ik nu zien of de cap nog heel is, en veilig?

Als ik er op druk etc hoor ik niks en hij blijft verder ook goed in model, op de klep na, die is iets verbogen

Het is trouwens een HH pro plus cap, deze;
Afbeelding

hiphorse

Re: Cap kapot? Hoe zie je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:21

ik zou gewoon een nieuwe kopen vooral omdat ook op je hoofd bent beland

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:22

Wegdoen, kleine scheurtjes zul je niet zien. Dus voor de zekerheid altijd na een val op het hoofd een nieuwe kopen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:23

ja moet altijd na een val van je paard een nieuwe cap kopen :)

vosje123m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:24

wegdoen,die scheurtjes kan je niet zien.
ik ben laats bij een cap'smakerij(?) geweest en die man zei dat als je hem al uit je hand laat vallen hij niet meer 100% is.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:27

Ik heb hem ook niet weer gebruikt, want ik vertrouw het niet ;)

Maar vroeg me wel af hoe je dat kunt zien, maar misschien is dat inderdaad wel niet mogelijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:26

Als je toch een nieuwe haalt, kun je deze oude prima uit elkaar halen toch? Zou vast wel mogelijk zijn om de cap uit te kleden :)
Misschien zie je dan wat!

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:32

Ik heb deze ook en ben er een keer met pony en al heel hard op gevallen. Ik merk er niets aan hoor! Meerdere keren mee gevallen maar werkt prima! Heb m trouwens 2ehands gekocht. Om nu meteen een nieuwe cap te kopen als je een keertje valt.. Sorry hoor, maar dat vind ik echt wel onzin!
Een vriendin (Keeslover2 op bokt) had deze ook en is er erg hard mee gevallen, had ook een hersenschudding en haar cap kon je zo in elkaar duwen en kraakte ook heel erg. Die heeft wel een nieuwe gekocht, dat snap ik natuurlijk wel :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:13

carmenbrum schreef:
Ik heb deze ook en ben er een keer met pony en al heel hard op gevallen. Ik merk er niets aan hoor! Meerdere keren mee gevallen maar werkt prima! Heb m trouwens 2ehands gekocht. Om nu meteen een nieuwe cap te kopen als je een keertje valt.. Sorry hoor, maar dat vind ik echt wel onzin!
Een vriendin (Keeslover2 op bokt) had deze ook en is er erg hard mee gevallen, had ook een hersenschudding en haar cap kon je zo in elkaar duwen en kraakte ook heel erg. Die heeft wel een nieuwe gekocht, dat snap ik natuurlijk wel :P

Handig advies... Nee natuurlijk zie je zo op het oog niets en merk je er niets van, maar scheurtjes in de cap kunnen de structuur dusdanig veranderen dat bij een lichte val, de scheurtjes scheuren worden en niet meer veilig is. Of een breuk die je gewoon niet kan voelen in de cap en je je veilig waant.
geen onnodige risico's nemen met een cap als je erop bent gevallen. Je hebt maar 1 hoofd en die kun je moeilijk vervangen ;)

Heel goed hoor TS dat je een nieuwe gaat kopen! :j

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:30

Ik zou denk ik ook een nieuwe cap kopen. Tenminste.. weet eigenlijk niet of ik het zou doen, maar het is in ieder geval wel hel veiligst. Maar ik heb ook een cap-probleempje. In mijn cap zit een soort van deuk. Ik heb hem ooit, toen hij doorweekt was, voor de kachel gelegd (domme ik) en daardoor is hij een beetje gesmolten. Rij nu dus al meer dan een jaar met een a-symmetrische cap. Ben er nog nooit mee op m'n hoofd gevallen. Denken jullie dat hij nog veilig is of kan ik beter een nieuwe cap aanschaffen?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:34

vuurneon schreef:
carmenbrum schreef:

Handig advies... Nee natuurlijk zie je zo op het oog niets en merk je er niets van, maar scheurtjes in de cap kunnen de structuur dusdanig veranderen dat bij een lichte val, de scheurtjes scheuren worden en niet meer veilig is. Of een breuk die je gewoon niet kan voelen in de cap en je je veilig waant.
geen onnodige risico's nemen met een cap als je erop bent gevallen. Je hebt maar 1 hoofd en die kun je moeilijk vervangen ;)

Heel goed hoor TS dat je een nieuwe gaat kopen! :j

Toch kan ik me wel vinden in haar tekst. Als ik elke keer dat ik viel, weer een nieuwe moest kopen, was ik nu heel arm geweest. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:49

Ligt eraan waarop je valt natuurlijk, de keren dat ik ben gevallen ben ik niet op mijn hoofd geland dus dan hoef ik natuurlijk niet de cap te vervangen.

Maar de ts is op haar hoofd gevallen en dus ook op de cap gelukkig en dan gaat bij mij toch veiligheid voor geld :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:03

In het geval van Ts zou ik waarschijnlijk ook een nieuwe kopen. :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:06

Ik heb voor mijn vriend laatst een nieuwe gekocht. Een paard was tijdens een val van hem op z'n hoofd en cap gestaan. Hij leek nog goed maar zoiets leek me toch niet meer veilig. Ik zou een nieuwe kopen!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:23

Whoeps dan ben ik wel heel slecht bezig, al heel vaak gevallen-gestoten met mijn cap toch maar eens een nieuwe kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:26

Die heb ik ook! Alleen al duizende keren op de grond laten sodemiteren en er een keer een hersenschudding mee gehad... Hij leeft nog steeds! :p Je ziet het inderdaad niet en het is beter om elke keer een nieuwe te kopen, maar sorry, ik ben niet rijk..

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:29

Ik denk ook waar het aan ligt waar je op valt. Als je op je hoofd valt zou ik eerder een nieuwe cap kopen. Maarja, als je vaak valt blijf je aan de gang met cap`s kopen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:30

Ik vind het wel een beetje belachelijk om iedere keer een nieuwe cap te kopen als je valt. Heb die van mij al honderduizendkeer laten vallen maar heb hem al 4 jaar.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:36

Iedere keer een nieuwe cap kopen lijkt me een beetje overdreven maar inderdaad in het geval van ts zou ik een nieuwe kopen. Ben er ook een keer mee op mn hoofd gevallen en toen leek hij ineens heel los te zitten, nieuwe gehaald, oude uitgekleed en hij bleek vanaf de achterkant tot in het midden compleet doorgescheurd te zijn. Was wel even een oeps-momentje terwijl het eigenlijk helemaal niet hard ging :P

Colorance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:37

dan kraakt die

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:53

Ik ben ook ontelbare keren gevallen, alleen maar 1x flink hard op Mn hoofd. Toen heb ik een nieuwe gekocht. Bij alle andere valpartijen heb ik Mn cap gewoon gehouden, want dan was ik bijv op Mn buik op de hindernis/grond/bakrand gevallen xD.

Maar in het geval van de TS, had ik al een nieuwe gekocht

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:35

ik zou een nieuwe kopen ;)

Ik was der laatst ook van af gevallen en tegen me hoofd tegen de muur aan gevlogen!
aan de cap was niets te zien, wel kraakte hij heel erg.
ik had een lichte hersenschudding , dus was wel een aardige klap!

ook voor de zeker heid een nieuwe gekocht ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:38

Elke keer een nieuwe kopen schei uit :=

Wat zit er in een cap... Juist, Piepschuim...
Of dit nou vast zit of gescheurd is, het vangt de klappen op.

Kijk, val je nou echt vol hard op je hoofd is het wellicht een idee om een nieuwe aan te schaffen.

Ik doe het niet hoor, als ik dat had moeten doen elke keer als ik viel....
Had ik geen geld meer gehad.. :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:19

Jolliegirl schreef:
Elke keer een nieuwe kopen schei uit :=

Wat zit er in een cap... Juist, Piepschuim...
Of dit nou vast zit of gescheurd is, het vangt de klappen op.

Kijk, val je nou echt vol hard op je hoofd is het wellicht een idee om een nieuwe aan te schaffen.

Ik doe het niet hoor, als ik dat had moeten doen elke keer als ik viel....
Had ik geen geld meer gehad.. :=

Misschien dan je geld uitgeven aan lessen :P

Nee zonder gekheid......... een cap is niet gemaakt van piepschuim.
Deze HH cap heeft een ABS-schaal. Een soort harde kunststof.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Acrylonitr ... en_styreen

Ik zou als je zo'n smak gemaakt hebt zeker een nieuwe kopen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:54

Lessen? :P
Neejoh, heb het over alle jaren dat ik al rij he :+

En laatste tijd voornamelijk jong grut geweest, en dan maak je wel eens een smakkerd!
Oeh dat wist ik niet, weet alleen dat ik piepschuim zie zitten in mijn cap :+