Advies pony naar Amerika vervoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

scjvanruiten

Advies pony naar Amerika vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 12:27

Beste "bokkers",

Binnenkort wil ik mijn Shetlandpony meenemen vanuit Nederland met het vliegtuig naar Amerika (New York). Er zijn veel internationale bedrijven die het vervoer regelen. Hebben jullie adviezen voor een goed vervoersbedrijf? Het gaat mij vooral om paardvriendelijkheid, maar ook om de prijs van het vervoer.
Ik hoor het graag.

Groetjes,

Sabrina

celano

Re: Advies pony naar Amerika vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:00

Als je vanuit Nederland vliegt maakt het niet uit welk bedrijf het vervoer regelt want dan vlieg je altijd met KLM. Dus in paardvriendelijkeheid geen verschil. En je mag zelf meevliegen, dus kun je alles in de gaten houden.

Horse Service International is een fijn bedrijf.

Maar waarom neem je een Shetlander mee naar Amerika?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:08

misschien gaat ze daar wonen?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:09

Daarom vroeg ik het ook, ben gewoon benieuwd.

scjvanruiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 13:13

Ja, ik ga emigreren naar Amerika (Colorado) en heb er ongelofelijk veel zin in!! En mijn lieve Shet gaat mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:14

Ben je er wel van bewust dat je waarschijnlijk voor het geld wat je aan vervoer kwijt bent zo'n 10 lieve shetlanders kunt kopen?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:16

Joolien schreef:
Ben je er wel van bewust dat je waarschijnlijk voor het geld wat je aan vervoer kwijt bent zo'n 10 lieve shetlanders kunt kopen?

Ik denk wel 50....

Maar heel veel geluk in der VS, spannend hoor!

scjvanruiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 13:21

Ja, dat ben ik me heel erg bewust. Je kunt er wel minimaal 28 Shetlanders voor kopen.
Maar er bestaat maar één Shetlander zoals die van mij... En ze is onbetaalbaar. Ik zou haar voor geen goud willen missen.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:21

@Joolien wat wil je daarmee zeggen?
Wat een rare opmerking.

Ik vind het tof dat ze hem meeneemt. Mijn paard is ook mijn alles, die zou ik ook meenemen.
Die ga ik toch niet verkopen en daar een andere kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:23

x_Irisje_x schreef:
@Joolien wat wil je daarmee zeggen?
Wat een rare opmerking.

Ik vind het tof dat ze hem meeneemt. Mijn paard is ook mijn alles, die zou ik ook meenemen.
Die ga ik toch niet verkopen en daar een andere kopen?

Nou het ligt er natuurlijk aan wat voor een budget je hebt, en of je het er voor over hebt. Ik bedoel het niet gemeen maar even als reminder. ;)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:24

Gaaf hoor! Ik lees even mee. Wij gaan ook emigreren, naar Canada. En onze lieve jaarling gaat uiteindelijk ook over, dus ik ben benieuwd naar ervaringen of meer informatie.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:25

Oke dan. Ik neem aan dat de TS weet wat de kosten zijn en zich bewust is van het feit dat dat enorm veel geld is.

Tof dat je dit voor je shetlander over hebt!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:36

Vraag Hippologic hier op bokt eens :). Ze is onlangs naar Canada geemigreerd, samen met haar paard Kyra :).

scjvanruiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 13:49

Dank je wel Kehdra, zal ik doen!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:13

Waarom vinden mensen het altijd doodnormaal als je je rijpaard meeneemt maar als je je shet meeneemt komen er zulke vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:15

Polly schreef:
Waarom vinden mensen het altijd doodnormaal als je je rijpaard meeneemt maar als je je shet meeneemt komen er zulke vragen?

Ik zie het erg zwart-wit en kijk meer naar de waarde van zo'n paard of pony en niet naar de emotionele waarde. Vandaar dat ik me er wel eens over verbaas, misschien zie ik het te objectief?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:19

denk het :j een shet kan zoveel betekenen voor iemand.

Als hier ooit wat weg moet gaat mijn rijpaard eruit en blijft mijn shet lekker staan, die is me (emotioneel) zoveel waard.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:42

Ik adviseer Horse Service International, Roy Oirbans doet de export. Hij is heel geduldig en beantwoordt al je vragen. Er gaat 2 x per week een vlucht naar NY. Ook wordt er gevlogen op Miami. Voor Colorado zal er toch op een ander vliegveld geland moeten worden?

En bij het ophalen uit quarantaine, kreeg ik zelfs nog een mooi halster cadeau, dat was een leuke verrassing.
Ook is het geen probleem om extra bagage van je paard mee te vervoeren.

Ik heb drie paarden naar de USA vervoerd en ben zeker super tevreden met HSI.

En off topic ik was een beetje zoeken op het internet en er woont een Hollandse in Colorado www.lzhorsetraining.com/pages/about-lz.php, misschien leuk om eens naar toe te gaan.

scjvanruiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 14:50

Leuk. Ik zal de website zeker gaan bekijken.
Dank je wel voor je advies.
Ik heb gekozen voor een korte vlucht naar New York en langer vervoer over de weg. Wellicht gaan we haar zelf ophalen uit quarantaine in New York.
Het maakt qua kosten erg veel uit waar je je pony in quarantaine laat staan, New York is veel goedkoper dan bijvoorbeeld Miami, vandaar. Veel afwegen en keuzes maken...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:24

je wil niet weten hoeveel shets er gevlogen worden! zijn echt niet alleen maar rij paarden van betekenis die op het vliegtuig gaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:37

rapido schreef:
je wil niet weten hoeveel shets er gevlogen worden! zijn echt niet alleen maar rij paarden van betekenis die op het vliegtuig gaan.

Misschien kan ze wel de kosten delen. In zo'n box voor een groot rijpaard passen makkelijk 2 shetjes.
Of je verkleed hem als engelse mastiff en zet hem in een hele grote bench. :+

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:43

scjvanruiten schreef:
Leuk. Ik zal de website zeker gaan bekijken.
Dank je wel voor je advies.
Ik heb gekozen voor een korte vlucht naar New York en langer vervoer over de weg. Wellicht gaan we haar zelf ophalen uit quarantaine in New York.
Het maakt qua kosten erg veel uit waar je je pony in quarantaine laat staan, New York is veel goedkoper dan bijvoorbeeld Miami, vandaar. Veel afwegen en keuzes maken...

Heel veel succes met de emigratie naar Amerika. Uitdaging hoor.
Mogen we je shet ook even zien?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:05

Mijn paard is enkele weken geleden ook per vliegtuig aangekomen.
Zij is met Horse Service International gevlogen en ik heb hier goede ervaringen mee :j

Ze werd in haar uppie met de grote vrachtwagen naar Schiphol vervoerd en daarna had ze een hele vliegbox voor haar alleen. De paarden waar ze de box mee zou delen waren namelijk niet goedgekeurd om te vliegen.
After all was dit geen slecht nieuws, want mijn paard had de ruimte van een dubbele box toch eigenlijk echt wel nodig.
Ze werd ook de gehele vlucht goed verwend door de stewardessen, de paarden vliegen namelijk met een combovliegtuig.
Ook hadden wij een eigen groom meegenomen, zij is daarna op kosten van Horseservice businessclass teruggevlogen naar Nederland.

Ik denk dat NY inderdaad een goede beslissing is :j
Voor Vancouver zit er weinig anders op dan Calgary + vrachtwagenvervoer.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:10

Is je pony een merrie /ruin/hengst ? Hou je ook nog rekening met de invoereisen die Amerika heeft aangaande CEM en andere aandoeningen. Het gemakkelijkste is als het een ruin is, maar bij een hengst/merrie moeten nog de nodige onderzoeken gebeuren voor ze kan goedgekeurd worden door een VWA dierenarts.
Succes en ik vind het erg netjes van je dat je je Shetland gewoon mee verhuisd !

hestepige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:08

Als je naar Colorado wil kan je beter vliegen naar LAX(LA, California) en daarvandaan transport over de weg regelen. Dan hoeft je pony nl minder lang op transport te staan dan via New York. Heb mijn paard vervoerd vanaf Montana naar LAX= 2200km. Als je Facebook hebt weet ik iemand waarmee ik je mee in contact kan brengen die in Californie woont.