Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik zeg alleen dat 3x been om aan te galoperen overdreven is, dat moet ook op 1x been kunnen
Paarden staan ook voor de kar en dat werkt super en jury hoeft het niet te zien/horen. 
lieziej schreef:Bedoel je dat je in jouw visie met 3 keer been geven (3 keer "schoppen" op dezelfde plaats) aangalloppeerd? De paarden die ik heb gereden luisteren daar niet naar hoor
Je moet leren je beenhulpen te doseren voor stap en draf, en door je been te verleggen kan je de galophulp duidelijk maken aan je paard.
Misschien is het handig nog wat les te nemen voordat je wedstrijden gaat rijden, of een oefenwedstrijd?
Ayla_4Ever schreef:Ik had het over Relaxed haar post. Ik heb de reglementen van de KNHS door gelezen en tonggeluiden/geluiden mag niet. Dus mag ik mijn pony wel zo hebben 1x stap 2x draf 3x galop zonder te praten?
Chaos schreef:lieziej schreef:Bedoel je dat je in jouw visie met 3 keer been geven (3 keer "schoppen" op dezelfde plaats) aangalloppeerd? De paarden die ik heb gereden luisteren daar niet naar hoor
Je moet leren je beenhulpen te doseren voor stap en draf, en door je been te verleggen kan je de galophulp duidelijk maken aan je paard.
Misschien is het handig nog wat les te nemen voordat je wedstrijden gaat rijden, of een oefenwedstrijd?
Buitenbeen een handbreedte naar achter voor het aangalopperen is een aanwijshulp. Hiermee geef je aan welke galop.
Op het binnenbeen moet hij dan aanspringen.
Maar dat is ieder voor zich.. Chaos schreef:Ja, maar dan is het een aanwijshulp. Of neem je totaal geen druk op het binnenbeen?
Ik wel namelijk, ook in de wissel.
Spring overigens geen eners of series om de twee. Op dat niveau zou het best kunnen dat je de hulpen wat moet verfijnen.
Chaos schreef:Ja, maar dan is het een aanwijshulp. Of neem je totaal geen druk op het binnenbeen?
Ik wel namelijk, ook in de wissel.
Spring overigens geen eners of series om de twee. Op dat niveau zou het best kunnen dat je de hulpen wat moet verfijnen.