Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Isje schreef:Hoi!
Mijn vraag, kan je met een citroen Xsara Picasso een 1,5 paardstrailer trekken? Ik vrees van niet..
gegevens:
trekker maximaal toegelaten sleepbare massa = 690kg zonder rem en 1300kg met rem
diesel
80 kW
tech toelaatbare maxmassa = 1850kg
massa in rijklare toestand 1388 kg
iemand die hier verstand van heeft en me kan helpen?? Bedankt!
Duhelo schreef:belgie is bijna hetzelfde als nederland.
dus hier mag je met een B-rijbewijs rijden, mits dat de mtm (dus trailer + paard op papier) LAGER is dan het LEEGGEWICHT van je auto en de totale mtm van je combi max 3500 is
rina schreef:Duhelo schreef:belgie is bijna hetzelfde als nederland.
dus hier mag je met een B-rijbewijs rijden, mits dat de mtm (dus trailer + paard op papier) LAGER is dan het LEEGGEWICHT van je auto en de totale mtm van je combi max 3500 is
Ehhhhmmmmm not right. Het is als het ledig gewicht EN LAADVERMOGEN!!!! van je trailer lager zijn dan het lege gewicht van je auto. Het gaat dus niet om wat erop staat, maar het laadvermogen wat er max op die trailer mag. Als je laadvermogen dus hoger is dan er daadwerkelijk opstaat, en je daarmee over het ledig gewicht van de auto gaat, heb je een probleem.
Heb je BE is het de max die de auto mag trekken.
De nieuwe regeling gaat pas 2013 in, en tot die tijd geld dus de gewone oude regel.
Duhelo schreef:mijn trailer heeft een MTM van 1200 kilo (trailer weegt 600 leeg, dus mag er nog 600 kilo paard in steken op papier),