Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

WandaxLover schreef:Mag je niet op het voetpad of op het fietspad?
SusanH schreef:Ik ken Leeuwarden nog uit de tijd dat een goede vriend van mij er woonde, er zijn een aantal zeer onoverzichtelijke en drukke kruispunten zeker in de buurt van het station. Ik zou daar zelf als ruiter niet graag tussendoor laveren. Volgens mij zijn er bij het Leeuwarder bos genoeg plaatsen waar je een auto met trailer kan parkeren. Dat is veel veiliger en je kan gelijk lekker rijden.Citaat:Zie trouwens in je profiel dat je 14 bent...ik zou zeggen kijk je vader of iemand anders lief aan, ik denk dat er vast wel iemand is die je daar af wil zetten. Ik heb ook regelmatig als 14 jarige in het verkeer gereden maar dat was 20 jaar geleden, onder begeleiding van een volwassene en in een klein dorpje op de Veluwe. Dat is een heel verschil met het verkeer van nu, in een relatief grote stad.
Terwijl paard hooguit ff kijkt 
F_Orumster schreef:Officieel niet. Over het fietspad kun je lezen in die link naar de bokt wiki.
Je kan het doen, maar dan moet je wel mogelijk een boete accepteren. Die worden niet zo heel vaak uitgereikt, maar het kan.
Welke wijk wil je rijden dan? Groene buitenwijk is natuurlijk wat anders dan de binnenstad.
Citaat:dat zou zo zijn als een paard een landbouwvoertuig is, maar dat lijkt me meer iets van een jaar of 50 terug, of jij moet toevallig nog veel paarden ploegen zien trekken.
Pentax schreef:Je mag de weg niet op zonder ruiterbewijs of onder begeleiding van iemand die hem heeft.
Bos is ander verhaal, dan krijg je weer te maken met waar het verplicht is.
Zowiezo eerst de verkeersregels leren voordat je de weg op gaat, je hebt er niet alleen jezelf mee als het fout gaat.