Eigendoms bewijs? DRINGEND!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Eigendoms bewijs? DRINGEND!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 02:32

Hallo allemaal.

We wagen de gok toch maar om het hier op bokt te zetten, beter dan niets doen..

Nav [YRT] Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Dit is de situatie;

Naomi (naomimiracle) en ik (xannouk) hebben van de kamp bewoners ieders een veulen gekregen.
Dit is bijna precies dezelfde situatie als het topic dat hierboven genoemd is.

Niets staat op papier oid, dat de pony's echt van ons zijn (om het maar even zo te zeggen).
De kamp bewoners hebben elke keer gebeld als we vroegen of de pony's dan echt van ons werden met elke keer het antwoord;

De hengst, inmiddels ruin (van xannouk) mag ze hebben en hoeven we niets meer mee te maken hebben.
De merrie (van naomimiracle) wilden ze terug als naomi haar niet meer wilde hebben.
Dus elke keer als we dit vroegen, belde ze ons op, elke keer mondeling en dus kun je nergens natrekken of dit echt zo is.

N.a.v het probleem van de TS van het genoemde topic zijn we bang dat als wij een keer problemen krijgen we even min een poot hebben om op te staan.
We hebben nu een lange tijd geen contact meer gehad met de kamp bewoners.

Wij hebben nu de 10 maanden altijd alles betaald voor de pony's (DA kosten, chip, paspoort aangevraagd, voer, wormenkuren etc.)
Alleen is dus het paspoort ed geen eigendoms bewijs.
Wat is dan wel het eigendoms bewijs?
Op de knhs site stond; het enige eigendoms bewijs is koopovereenkomst of contract.
Maar we dachten, als je een veulentje hebt gefokt, daar heb je ook geen koopovereenkomst of contract van omdat je die natuurlijk zelf gefokt hebt.
Er moet toch een andere manier zijn om aan een eigendoms bewijs te komen?

De kamp bewoners hebben verder ook niets van de veulentjes omdat ze natuurlijk erg jong waren toen ze weg gingen. Ze zijn nu allebei 1 jaar. Waarvan 10 maanden bij ons en de andere 2 maanden kwamen we zowat elke dag naar hun toe.

Wat moeten we nu? -O-
Alsjeblieft, we zijn echt aan het bedenken hoe en wat. Omdat we geen zin hebben als er ooit wat toch gebeurd, we met lege handen staan.

(ook omdat ts van het bovengenoemde topic gezecht heeft dat vriendin van haar achterna gezeten werd met de scooter en wij eigenlijk ook bevriend zijn met ts)
We hopen alles zo goed mogelijk te hebben uitgelegd.

xAnnouk

Re: Eigendoms bewijs? DRINGEND!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 02:35

Sorry voor de late tijd, maar we liggen er toch erg wakker van...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 03:04

Waar staan de paardjes nu?

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 05:50

je kunt hier niets mee, je hebt geen papier of bewijs zeg je zelf, hier heb je een contract voor nodig met eventueel een handtekening van beide of een enkele partij (de kampers) dan pas is het veulen van jou.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 05:56

Inderdaad waar staan de pony's? Ik zie namelijk in je lijstje alleen voer, geen kosten voor verblijf. Staan ze gratis bij de oude eigenaren of hebben die er niets meer mee te maken? In dat laatste geval zouden jullie als ze moeilijk gingen doen, nog best sterk kunnen staan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:00

TAO --> YRT

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 09:34

Dankjewel voor de reacties, we staan nu ergens anders.
De kamp bewoners weten ook niet waar we staan volgens mij..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:50

Als jij al tijden ergens anders staat is dat geen probleem, helemaal als je ze zelf nog hebt laten chippen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 09:51

Oke mooizo :) die tien maanden staan ze almergens anders !

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:55

Wilden jullie dit tegen mij zeggen?

Maargoed,de kampers kunnen niets,ze hebben jullie telefoonnummer niet en ze weten niet waar de pony's staan.
Als je terug gaat naar de boer kom je in de problemen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 09:57

Hoe bedoel je terug naar de boer?
Nee dat wilde we niet zeggen.

Ik heb geen zin om met angst om alsmaar mijn pony kwijt te raken het zo te doen.
Ik wil zekerheid..

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:00

Als je terug gaat naar Schalkhaar aan hett kanaal. (je mag hier geen namen noemen)
Dan weten ze.waar je staat en Kun je in de problemen komen.
Als je gewoon blijft staan waar je staat gebeurd erniets.
Wat willen ze doen? Heel deventer afspeuren? Doen ze echt niet ;)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:04

Ik wil ook gewoon kunnen mennen als hij ouder is, en gewoon kunnen wandelen.
Wij hebben de kamp bewoners niets aangedaan waarom ze boos zouden moeten worden.
Ik zoek gewoon een oplossing dat wij aan kunnen tonen aan de rechter (als ze eventueel ooit in hun hoofd halen om ze te jatten) dat wij de eigenaren zijn.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:06

Ze doen je echt niets hoor ;) ze herkennen de pony's waarschijnlijk niet eens.
Maargoed,de rest laat ik aan de anderen over.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:07

Contractje opstellen dat de pony's nu van jullie zijn en laten tekenen door de vorige eigenaars. :) Hier staan voorbeelden: [TAO] Transport, Afspraken en Overige

Citaat:
Stel altijd een koopcontract op waarin de verkoper verklaart dat hij het dier aan jou verkocht heeft als zijnde gezond. Hierin neem je de naam en chipnummer van een dier op, de naam van de verkoper, je eigen naam en de datum. Daarnaast neem je uiterlijke kenmerken op. Wat verstandig is om verder op te nemen zijn alle dingen die de eigenaar beloofd heeft. Spullen die mee verkocht worden, maar ook bijvoorbeeld dat het paard trailermak is (en een omschrijving van wat trailermak inhoud) dat het dier goed met andere paarden om kan gaan etc. Mocht er iets mis zijn, dan sta je met contract sterker dan zonder. Een contract wordt altijd in tweevoud opgesteld, éénmaal voor jou en éénmaal voor de verkoper. Zorg dat je alle twee de contracten zelf ondertekend, en dat de verkoper dat ook doet.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:09

We willen niet terug naar de vorige eigenaar omdat we dan misschien slapende honden wakker maken. We wilden dit al een keer doen maar ze zijn niet van plan om iets te tekenen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:09

Even buiten dit verhaal.. Zijn die veulens met 2 maanden oud bij hun moeder weggehaald? Mag toch hopen dat ik dit verkeerd begrepen heb..

Desalniettemin, je betaalt nu toch stalling bij een boer? Die kan dan toch aangeven dat jij de stalling voldoet?

Ik zou me er op dit moment niet al te druk over maken. Sharon haar verhaal is anders dan die van jullie omdat jullie de paardjes wel mee hebben gekregen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:11

Daar zal ik heel even mee wachten eerlijk gezegd :o
Die 'meneer' staat al ontzettend onder druk door politie/dierenbescherming,als je nu ook nog hiermee aankomt flipt hij.. :o

Hoezo is mijn verhaal anders? Ik heb haar zelfde dag,zelfde trailer alles hetzelfde mee gekregen. *niet aanvallend bedoeld*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:13

sharontucker schreef:
Daar zal ik heel even mee wachten eerlijk gezegd :o
Die 'meneer' staat al ontzettend onder druk door politie/dierenbescherming,als je nu ook nog hiermee aankomt flipt hij.. :o

Hoezo is mijn verhaal anders? Ik heb haar zelfde dag,zelfde trailer alles hetzelfde mee gekregen. *niet aanvallend bedoeld*

Jou verhaal is anders omdat je je pony nu nog moet gaan halen, zij hebben de dieren 10 maanden geleden al verplaatst nadat hen is verteld dat ze van hen waren.. :)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:14

Aah zo :) sorry,verkeerd begrepen :o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:15

Brainless schreef:
Als jij al tijden ergens anders staat is dat geen probleem, helemaal als je ze zelf nog hebt laten chippen.

Dit zegt niks.. Aangezien het geen eigendomsbewijs is

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:15

We kennen hem goed en nee ik ga hem daar niet mee lastig vallen, sws al niet omdat hij dit van te voren ook gezecht had.

We staan nu niet bij de boer, daar zijn we weg gegaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:17

Maar degene waar jullie wel staan weet toch niet beter als dat de dieren van jullie zijn? Jullie betalen toch gewoon stalling etc?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:18

Ja die weten niet beter dan dat de ponys van ons zijn, ja we betalen alles gewoon netjes,

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:23

Kampers hebben in 10 maanden geen moeite gedaan om de ponies terug te krijgen of te vinden, jullie betalen al 10 maanden alles. Denk niet dat ze de moeite gaan doen om ze terug te krijgen. Sharon is, zoals gezegd, een ander verhaal. Die heeft al een waarschuwing te pakken dat ze de pony niet mag verplaatsen en dat ze er uit de buurt moet blijven. Als ze hem verplaatst, denk ik dat ze wel echt een probleem kan krijgen.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat jullie alle 3 14 jaar oud zijn en zo diep in de ellende zitten met een stel mobiele huisbewoners en hun ponies. En vind ik het eigenlijk schandalig dat die ponies met 2 maanden bij hun moeder zijn weggehaald..