proefrijden met bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suvan

proefrijden met bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 12:57

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk paardje, en kom uit bij 3-4- en 5 jarigen. Omdat het vreemde en jonge paarden zijn, draag ik liever een cap en bodyprotector. Gisteren vroeg een verkoper mij waarom ik een paard wou kopen als ik zo bang ben. (vanwege het feit dat ik een bodyprotector draag)

Is het vreemd om een bodyprotector te dragen tijdens het proefrijden? Hoe kijken anderen hier tegenaan? Ik voel me nu best banketstaaf door die opmerking... :')

Najoveh

Re: proefrijden met bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:59

Geen ervaring mee, maar ik vind het juist erg verstandig... :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:59

ik vind het niet meer dan normaal als je op een jong, vreemd paard stapt.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:01

Ik vind het alleen maar wijs van je, om cap en bodyprotector te dragen. Je kent die paarden niet, ze zijn nog jong, dan kun je alles verwachten.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:02

BP dragen heeft niks te maken met bang zijn, maar met je eigen lijf belangrijk vinden.
Vind de opmerking van die mensen wel heel erg dom eerlijk gezegd.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:04

Ook ik vind het heel begrijpelijk dat je met bodyprotector rijdt. Hier dezelfde ervaring overigens hoor. Na een heftige valpartij vorig jaar draag ik sindsdien altijd een bodyprotector. Dus ook tijdens mijn dressuurwedstrijden. Hier krijg ik ook standaard vragen over, of men denkt dat ik een jong paard start, of het paard zal wel heel gevaarlijk zijn (Dus mensen blijven automatisch uit de buurt) of ik ben een enorme angsthaas (dat laatste klopt een beetje). Maar het komt er gewoon op neer dat ik mijn eigen veiligheid boven aan stel, en met bodyprotector voel ik me net wat veiliger. Dus gewoon blijven doen!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:04

Vind het belachelijk dat een verkoper dat vraagt, aangezien een body protector is voor iedereen en niet alleen voor angstige ruiters.Ik gebruik ook regelmatig me body protector hoor. En bij een paard die je niet kent is het alleen maar verstandig hoe lief ze het paard ook afschilderen het kan er vandoor gaan.. Doet ie anders nooit:P Dus gewoon doen hoor super van je

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:14

Vind ook dat je het gewoon moet dragen! Zoals hierboven al gezegd wordt, je zegt alleen maar dat je je lichaam belangrijk vind. Wij hebben thuis de afspraak: mijn zusje en ik mogen paardrijden, maar altijd met cap én bodyprotector. Dus ik draag hem ook gewoon altijd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:16

Toen ik paarden ging kijken had ik ook een BP aan hoor, ook omdat het (meeste) jonge paarden waren.
Maar ook voor je eigen veiligheid. De BP beschermert toch je vitale delen.

Beetje aparte opmerking dus.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:54

Vooral wel doen... toen ik paarden ging kijken was er 1 paard tussen waar de eigenaresse "bang voor was" omdat het paard zou "inhouden tijdens het rijden". Ze had er al maanden niet meer mee gereden, en kon dus ook niet voorrijden. Paard was aan de hand en met longeren braaf, en ook met opzadelen gaf het geen kik. Tot ik dus ging opstijgen. Al voordat ik daadwerkelijk zat begon het paard al te bokken, en na een bok of 4 lag ik er dus ook langs... Ik ben er er niets aan over gehouden (paard is natuurlijk ook niets geworden), maar als je toch een BP hebt, is het zeker geen overbodige luxe. Niet ieder paard is zo braaf als de eigenaar doet vermoeden.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:35

Als je zo'n ding wilt dragen, moet je dat gewoon doen, maakt niet uit wat anderen zeggen.

Dat is net zoiets als een minirok met tijgerprint. Als jij je er zelf goed mee voelt moet je t vooral niet laten, ongeacht wat anderen ervan vinden... :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:37

Apart dat ie man dat vraagt, hij zou naar mijn idee toch juist willen dat zijn paard verkocht wordt, maarja dat ter zijde! Ik vind het juist goed dat je een BP draagt, vooral blijven dragen hoor, alleen maar veilig, en zeker met jonge paarden!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:16

Toen ik proef ging rijden heb ik ook gewoon mijn Bodyprotector aangehad, bang ben ik niet meer je weet nooit wanneer een paard schrikt of helemaal niet zo betrouwbaar is als de verkoper zegt.
dus raar nee, verstandig JA

VANiLLEVLA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:58

Ik vind het wel slim.

Als je een bodyprotector draagt hoef je toch niet meteen bang te zijn?

Paprika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:01

zo'n opmerking zegt meer over de persoon die het paard verkoopt, dan over jou. niets van aantrekken!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:04

Nee hoor, vind ik niks doms aan.
Als je op een vreemd paard stapt weet je nooit wat je kunt verwachten, of die nu jong of oud, groen of ervaren is. En verkopers vertellen je lang niet altijd de waarheid en vaak ook gewoon wat je graag wilt horen.
Gewoon zuinig op je eigen lijf, niks mis mee.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:15

Je draagt een cap toch ook niet omdat je bang bent? Is voor je eigen veiligheid, net als een bodyprotector. Vind het een vreemde opmerking.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:20

Ik vind het ook juist een slimme actie bij een jong paard.
Hoewel er een tijd terug iemand bij ons kwam met zo'n opblaas ding, ik zeg als je valt dan sta ik er niet voor in wat het paard doet, die dingen maken best wat herrie, en paard kan in blinde paniek zo dwars door de omheining lopen.
Dus die had ik wel even mijn eigen BP geleend.

Ik snap overigens de verkopers ook wel, helaas zijn er teveel mensen met angst die koste wat kost een eigen paard moeten hebben,waar ze vervolgens bang voor worden en dier weer de handel ingaat, dus ik zou ook wss zo'n verkoper zijn die zo'n brutale vraag zou stellen.
Hoewel de vraag niet af zou hangen van een BP, maar ik zou het al kunnen zien aan de koper .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:01

Ik kan alleen maar zeggen dat je goed en verstandig bezig bent door een BP aan te trekken hoor. En gewoon zeggen als iemand weer iets zegt van "ben je bang" nee hoor gewoon lijfbehoud!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 20:09

Heb hem gisteren gewoon weer lekker omgedaan. Paarden waren braaf maar het blijven jonge dieren.. Bedankt voor alle reacties!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:22

Dus je bent bang voor het paard omdat je een cap en een bodyprotector draagt? Volgensmij ben je dan meer bang dat er iets gebeurd met jezelf :j. Niet te veel van aantrekken, vind ik heel normaal dat je dat doet, zeker op een jong paard.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:05

Je zal maar in het ziekenhuis liggen met een gebroken rug oid.
Kun je mooi zeggen: ''Daarom wil ik een bodyprotector dragen.''

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:07

Ik vind dat het niets te maken heeft met 'bang zijn', het is gewoon voorzichtig zijn!
Dus niets van aantrekken! :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:16

Heel verstandig..
ALs ik op onbekende (jonge) dieren stap heb ik hem ook aan.
Of als ik het idee heb dat het paard nog wel eens stout kan zijn

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:28

nee niet vreemd. Ik ben laatst met proefrijden voor een lease paard en kei hard afgedonderd. ik had schaaf wonden van het ZAND door mijn vest en truitje heen. ik had geen body protector aan dus ik zou het zeker aanraden ;)