Teleurgesteld..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FienC

Teleurgesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 19:56

Ik ben best teleurgesteld hoeveel mensen hier meteen een paard een serieuze tik geven of slaan met een zweepje als ze even niet luisteren, je kan toch zoveel meer bereiken zonder al die dingen? Respect hoef je echt niet af te dwingen! Ik heb zoveel erge dingen gezien, even een zweepje gebruiken kan niet erg zijn, maar gebruik het ajb niet om een paard mee te straffen! Echt.. Het is zo onnodig.. :n

Wxyz

Re: Teleurgesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:58

en wat wil je hiermee bereiken??

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:58

Ik krijg respect en het gewenste resultaat wanneer de paarden af en toe een keer een tik of een flinke voorwaartse beenhulp krijgen hoor. Paarden zijn niet zo snel zielig.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:59

:x Wat een nuttig topic... >;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:00

Zelfs mijn hond kan af en toe een flinke tik krijgen, hoor!

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:01

Ik ben wel benieuwd waar je de mening op baseerdt? Ervaring?

Als jij respect geeft naar een paard, krijg jij respect terug. En soms hoort duidelijkheid daar ook bij. In een kudde kunnen ze ook wel eens een tik verwachten. Jaarlingen worden zo vaak op hun plaats gezet.

Nee, ik ben er niet op tegen mits het eerlijk en goed gebruikt word.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:06

Na de eerste keer dat die van mij mijn vel opzettelijk tussen zijn tanden nam heb ik hem niet netjes verteld dat hij dat niet mocht doen. Die pets die ik heb uitgedeeld heeft goed gewerkt want hij doet het niet meer. Als hij onder het rijden mijn been negeert en daarna een tik achter mijn kuit krijgt heeft dat als resultaat dat hij lange tijd weer perfect aan mijn kuit is en ik mijn hulpen zachtjes kan geven. Mag jij mij vertellen wat daar zielig aan is?

Het enige wat ik zielig vind is als een paard gestraft zonder iets fout gedaan te hebben. Maar gewone consequentie is nooit te verwarren met onterecht straffen en ik denk dat jij dit verschil niet maakt ts. Misschien tijd om je eens te verdiepen hierin ipv topics te openen met tekst die je niet eens beargumenteerd.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:27

Een paard dat in onzekerheid gelaten wordt is wat mij betreft een stuk zieliger dan een die af en toe flink op zijn dak krijgt als hij dat verdient heeft. Uiteraard moet de straf in verhouding staan naar wat hij uitgehaald heeft en dus rechtvaardig zijn. Je zult zien dat een paard wat met duidelijkheid behandeld wordt eigenlijk geen straf nodig zal hebben omdat zijn positie als volger en jou positie als leider duidelijk zijn. Een paard dat geen maat krijgt op den duur of zelf de leiding overnemen of erg onzeker worden, wat naast sneu voor het dier ook nog eens erg gevaarlijk kan worden.
Dus nee, een rechtvaardige straf vind ik alles behalve zielig.
Kijk ook alleen maar eens naar het natuurlijke gedrag van paarden onderling. Dat gaat er echt niet altijd lief aan toe en paarden die de regels van de leider overtreden worden flink gepakt. Het is dus erg onnatuurlijk en verwarrend voor een paard om niet gecorrigeert te worden door zijn leider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:40

En nu? Wil je 112 bellen?
Liever een tik, dan dat ik steeds in mn buik van mn paard zit te roppen,

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:42

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat je hiermee wilt bereiken TS.?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:47

Iedere correctie die je geeft aan een paard, moet een correctie zijn die aankomt, anders creeer je alleen ruis en leert je paard je niet serieus te nemen.

"Zo zacht als het kan, en zo hard als het moet", dat is mijn credo. En ja, als dat betekend dat ik een serieuze tik moet verkopen om even door te dringen, dan zij het zo. Het wordt pas een probleem als ik gebrek aan kennis en opvoeding met tikken loop de compenseren. Maar 700 kilo paard die mij niet ziet staan is een groter probleem dan dat ik hem even een tik verkoop om tot hem door te dringen...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:49

Ook ik kan hier niet zoveel mee.... :n Als een paard het nodig heeft krijgt hij toch echt een tik.. Ben ik dan ook een dierenbeul in jou ogen? Ik vind het eerlijk gezegd veel erger wanneer mensen boos blijven en doorgaan met straffen. Sommige mensen blijven wel eens "hangen" in boos gedrag..Ik geeft een verdiende tik, zodra het gewenste gedrag er is, klaar en weer doorgaan waarmee je bezig was..

KnoLLyBoLLy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:30

Inderdaad slaan is onmacht!! :(

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:34

Hmm , ik heb nooit echt geslaan ofzo.
Maar ik heb eerlijk gezegd toch ook wel eens een klein tikje gegeven hoor..
paard probeerde me te bijten, dan geef ik toch echt terug hoor ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:36

KnoLLyBoLLy schreef:

Rubbish, een goed getimede tik kan een wereld verschil uitmaken!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:37

FienC schreef:
Ik ben best teleurgesteld hoeveel mensen hier meteen een paard een serieuze tik geven of slaan met een zweepje als ze even niet luisteren.. :n

Hoeveel mensen hier....??? Waar baseer je dat op? Ken jij iedereen op dit forum en heb je iedereen met zijn/haar paard bezig gezien??? Of baseer je dat op reacties als er over corrigeren wordt gesproken? Ik hoef het gelukkig nooit echt te doen, maar 1 serieuze tik werkt beter dan 10x een zachte volgens mij. Weet niet of je ooit op een vreselijk eigenwijs en dominant paard hebt gezeten, maar als je die blijft aaien kom je nergens hoor.
Laatst bijgewerkt door Mabotje op 14-07-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:38

tringtring_ schreef:
Hmm , ik heb nooit echt geslaan ofzo.
Maar ik heb eerlijk gezegd toch ook wel eens een klein tikje gegeven hoor..
paard probeerde me te bijten, dan geef ik toch echt terug hoor ;)

Nee, wat je in die situaties hoort de doen is een dansje om je paard heen maken bij het licht van de volle maan, en hard roepen dat hij dat niet mag doen :D :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:39

ow wat is me paard vandaag zielig geweest dan dat ze toch echt die schop heeft gehad omdat ze me onderste boven liep

FienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 21:39

Hmm, even om misverstanden te voorkomen: ik denk dat een kleine tik wel moet kunnen, maar ik ben van het idee dat je iets ook kan duidelijk maken zonder slaan. Een tik kan wel eens, maar je hoeft je paard echt niet af te meppen.. Ik heb al zoveel mensen dat zien doen. Een tik kan wel, vind ik dan, maar je hoeft echt niet hard door te slaan.. Ik wil hier gewoon mee bereiken dat het nutteloos is op een paard of pony te blijven slaan als ze wat verkeerd doen :s Dat is dan mijn mening..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:40

Eigenlijk ben ik het wel met TS eens, al dat onnodige geros op die paarden :roll: .

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:41

moet je eens kijken wat voor rottrap paarden onder elkaar uitdelen om elkaar te corrigeren, daarbij is de dreiging van een goede mep met de zweep een lachertje....

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:41

In je OP heb je het over een serieuze tik, nu heb je het over slaan. Is nogal een verschil lijkt me...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:45

@TS: Mag ik even wat uitleg wat jij nu het verschil vindt tussen slaan en een tik?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:47

KnoLLyBoLLy schreef:

Deze stelling vind ik echt de grootste onzin... Heel kort door de bocht. Als het nodig is krijgt het betreffende paard een beste tik.. In bepaalde situaties heb je geen tijd om eerst een een half uurtje met je paard te gaan "paarden fluisteren".... :')
Observeer eens een kudde paarden zou ik zeggen..
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 14-07-12 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:47

Dit word weer een gezellig topic...