Weer klaag en vraag topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

Weer klaag en vraag topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 23:48

Hoi,

Met al dit rare (zomer) weer wil ik hier een weer topic openen ;)

-Hier kan je klagen over het rotweer en alles wat dit te weeg brengt (wateroverlast, droogte, dazen, niet kunnen rijden,...)
-Vragen stellen over wat jullie doen tijdens een bepaald soort weer met of bij de paarden.
-Je mag natuurlijk ook leuke berichten plaatsen voor als het eens mooi weer is en als je dan leuke dingen hebt kunnen doen met je paard (wassen, zwemmen,...)

Ik zou zeggen... Brand maar los :D

Vickz

Re: Weer klaag en vraag topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 23:49

Zal ik dan maar zelf beginnen ;)

Met al deze regen de laatste dagen, kunnen jullie da veel rijden? Rijd je gewoon buiten door weer en wind? Of heb je het geluk van in een binnenbak te kunnen rijden?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:52

Vanmiddag een buitenrit gemaakt, klein stukje voorkant van het bos mee gepakt := Waar de plassen zo diep waren dat mijn pony bijna op d'r toet ging omdat ze met 1 been bijna tot dr knie ineens weg zakte :oo

Gelukkig kon ze zich staande houden en lagen we niet samen op de grond :+
Morgen maar even checken of ze niks aan dr beentjes heeft, vanmiddag was gelukkig nog niks te zien.

Wij hebben trouwens alleen een buitenbak, heb het geluk om steeds tussen de buien door te rijden/longeren haha
Ik sta hier op stal sinds 28 april en nog steeds geen nat pak gehaald... 8-) *klopt af* :D

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 23:58

ik heb gepland om maandag naar de zee te gaan (voor mijn paard de 1e maal) hoop dat het beetje droog blijft, maar regen zal me niet tegenhouden >;) ik wil dit al jaren doen en nu gaat een beetje (of een beetje veel) regen me niet tegenhouden! }:)

Onze buitenbak begint ook meer op een zwembad te lijken, er zitten zelf ganzen op de plassen :P

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:02

Vind het verschrikkelijk... Paard stond even 24/7 op het land maar dat was ook een en al blub en geglibber dus die maar verkast naar een stal met een stal :D ( waar het overgens buiten ook wel regent hoor :')

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:04

Mijn pony staat evengoed nog dag en nacht buiten in de blub, zolang ze geen mok of iets krijgt vind ik het prima :P
Zwembadje valt nog mee bij ons, 3 redelijke plassen, maar daar kunnen we nog steeds doorheen als het moet haha :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:08

Wij rijden eigenlijk de laatste weken al niet meer in de buitenbak bij onze stal.
Dat is nu te nat en te glad.
Dus we gaan veel naar het bos, gelukkig zit dat vlakbij.
Daar kun je nog heel fijn rijden, wel goed met dazenspray spuiten.
En een kleine kilometer verderop zit het buitenterrein van de rij vereniging, daar kunnen we nog dressuur rijden.

Paarden staan nu wel sinds een paar dagen niet meer op het land, maar in de paddock.
Dat is wel heel jammer.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 00:14

Mijn ponys staan ook 24/7 buiten maar veel heb ik er nog niet mee gereden (ook omdat ik niet zoveel tijd heb) meestal zijn ze kleddernat of onder de modder en in de regen op een vies paard vind ik niet zo fijn :P

Mijn paard staat op een manege met binnenbak :D wat een geluk zeg! Heb hem al goed kunnen gebruiken! Maar soms moet ik wel buiten omdat er lessen zijn, vind het zo vervelend in die modder... Glad en vies! Na het rijden paard afwassen (ze is wit) peesbeschermers, singel, zadel (van het gespat)

Ik verlang zo naar zon en warmte!!! ;(

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:20

Gelukkig is het savonds al een stuk beter :D
Maar s middags...

Ik rijd gewoon, wel als het wat droger is, maar ik heb het geluk dat ik mag rijden in een all-weather bak. Daar zit dus geen plasje in en super fijne bodem :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:25

Het 'voordeel' van geen binnenbak hebben, en 2 buitenbakken waar nu overdag 8 paarden instaan.
Dat is dat je niet de hele winter en zomer binnen blijft rijden met je paard.
Omdat als je wilt rijden, je gewoon gaat. Naar het bos, of langs de weg etc.
Dus dat doen we dan ook.

Ik weet zeker als wij een binnenbak hadden, ik daar ook zou rijden met slecht weer.
Maar nu het niet anders kan, heeft het ook wel wat om in het bos te rijden met regen.
De paarden vinden het in ieder geval niet erg.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:26

Ik klaag helemaal niet. Hoe meer regen er valt, hoe beter mijn bak is.
Hier is trouwens helemaal niet zoveel regen gevallen de afgelopen maanden.
Meestal rijd ik gewoon in het bos en plan het dan op een droog moment.
Ander voordeel van dit koude weer is dat er erg weinig dazen zijn. Paardjes lopen regelmatig zonder vliegendeken, wat andere jaren echt niet kon.
We hebben ook een oude hond (15 jaar) die slecht tegen de warmte kan. Hij vindt dit weer dan ook heerlijk.
Dus mij hoor je echt niet klagen hoor. Laat het mooie weer straks eind augustus maar komen. Dan is de dazen ellende voorbij en wordt het niet meer zo vies warm en kunnen we er echt van genieten.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:34

Ik moet zeggen dat ik ook nog een goed te rijden bak heb, er staan geen plassen in, maar ik denk dat we gelik hebben moet de hoeveelheid water dat is gevallen.
In mijn dazenval zitten er ook niet zoveel in dus ik vindt dit weer wel lekker.

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:45

Hier regent het echt pijpenstelen!! VerschrikkelijK!
in de buitenbak hoef ik echt niet te rijden het water staat tot halverwege je kuiten op plekken....
buitenrijden is helaas geen optie ivm zijn en mijn angst momenteel voor vrachtautoos en we hebben hier geen bos.
Dus ja het rijden staat op een erg laag pitje de laatste weken... ;(

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:58

Paarden staan 24/7 buiten in weer en wind. Mijn Fries vindt het fantastisch ! Hij leeft zich helemaal uit. En ja het land is erg nat, maar ze zijn net weer naar een andere weide verplaatst , die ligt ietsje hoger en heeft dus minder plassen. Mijn kwpn-merrie heeft het altijd snel koud, die draagt gewoon een deken op het land. Rijden doen we lekker in de binnenbak, dat is een luxe die we pas sinds drie weken hebben... Mij hoor je niet klagen !

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:03

Ii kan niet rijden en me verzorgponytje is altijd chaggrijnig met dat rotweer.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:07

Ik vind het een beetje sneu voor mijn kinderen die op scoutingkamp zijn, maar persoonlijk vind ik het best. Maandag ga ik met mijn jongste naar Walibi en hopelijk schrikt het weer een beetje af en is het er niet al te druk :P Hij is gek op achtbanen. Wij trekken wel een regenpocho aan. En verder als het te warm is is het ook niet lekker. De tempratuur is nog niet zo slecht.
Laatst bijgewerkt door yrsa_karlijn op 14-07-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:07

Ik: Waarom ben je zo chagerijning?
Patient: Omdat het regent en iedereen op vakantie is en ik hier moet blijven.
Ik: Ik ben toch ook hier?
Patient: Nou en!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:10

Goed topic, dat had ik nodig

Vickz schreef:
Met al deze regen de laatste dagen, kunnen jullie da veel rijden? Rijd je gewoon buiten door weer en wind? Of heb je het geluk van in een binnenbak te kunnen rijden?

Ja, heb eergister een buitenrit gemaakt! Was geen regen, niet koud, niet te warm.
Heerlijk en super gaaf was het *D

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:07

Ik heb enkel een weide om in te rijden
eerst ging het nog redelijk om tussen de buien door te rijden, maar de laatste tijd is het toch wel heel erg nat >;)
Veel zal ik niet meer kunnen rijden, ik wil ook zon! ;(

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 15:10

Hier is het al weer een ganse dag aan het regenen ;(
Gek word ik ervan!

Ik heb zo'n zin om te zonnen!

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:19

Vickz schreef:
ik heb gepland om maandag naar de zee te gaan (voor mijn paard de 1e maal) hoop dat het beetje droog blijft, maar regen zal me niet tegenhouden >;) ik wil dit al jaren doen en nu gaat een beetje (of een beetje veel) regen me niet tegenhouden! }:)

Onze buitenbak begint ook meer op een zwembad te lijken, er zitten zelf ganzen op de plassen :P

Mag je wel op het strand nu? Ik dacht dat je op de meeste plaatsen pas na 15 september terug op het strand mag...

Verder probeer ik hier gewoon tussen de buien door te gaan rijden. Dat is de laatste dagen nog goed gelukt.
Morgen wel wedstrijd, dus dan zal het toch in de regen rijden worden als het net wanneer ik moet rijden gaat regenen. Ik hoop alleen dat de terreinen nog een beetje goed liggen na het weer van de voorbije weken.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 15:21

Ja je mag op het stand maar enkel smorgens voor 9u en savonds na 19u. Dus wij gaan savonds ;)

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:29

Ahzo, dat is uiteraard ook nog een optie! Hopelijk mooi weer dan met een mooi avondzonnetje!!

Wij gaan om de twee jaar eind september, begin oktober een weekendje naar de zee met de hele club. Altijd leuk! (Vanuit Limburg is het helaas een beetje ver om een zomeravond naar het strand te gaan...)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 15:35

Ja voor ons is het ook al een eind rijden ( 1u a 1u30) maar een vriendin van mij is naar de kust verhuisd dus daarom gaan we eens langs, nog eens samen rijden :)
Ik hoop inderdaad op droog weer, maar de weerman zei dat het vanaf maandag beter word, laat ons hopen dat hij gelijk heeft :P

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:09

Hier is het vandaag de hele dag droog geweest en best wel lekker weer. Zelfs nog een beetje zon. Paardjes hebben de hele dag weer zonder vliegendeken gekund.
Maar nu zit er volgens de buienradar een onweersbui aan te komen. Het rommelt ook al wat. Paardjes zo maar even naar binnen. Ik had in de planning staan om tegen 6 uur even te longeren en dan is het volgens de radar al weer droog.