Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
truselientje schreef:Bedankt voor de link, deze was ik zelf ook tegen gekomen.
De regels die genoemd worden leveren in mijn geval geen problemen op.
Aangezien iedereen altijd roept dat dergelijke autos voor 60-70 euro per jaar verzekerd zijn, vraag ik me af hoe mensen dat dan voor elkaar krijgen. Maar misschien zijn verzekeringsmaatschappijen daar nu strenger mee, met welke auto's nog in de oldtimer verzekering kunnen.
aslo schreef:Ok, maar geldt bij jou de regel dat bijv. gebruik voor woon-werk verkeer er buiten valt dan niet?
slagchoco_91 schreef:Ik zag de titel en dacht: goh, dat kon wel eens over de mercedes gaan en ja hoor!
haha![]()
Beetje off-topic ditexcuse!
ikke schreef:slagchoco_91 schreef:Ikke op die fiets bedoel ik het niet. TS begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel
Het feit dat verzekeraars de auto weigeren op gebrek aan laadvermogen, moet alle alarmbellen laten rinkelen!
al gingen ze niet over hetzelfde punt.truselientje schreef:Je houdt het wel aardig bij allemaal ikke, ik had dan ook al de hoop dat ik een reactie van jou kant zou krijgen.
Het laadvermogen is even hoger dan 500 kilo, aangezien ik alleen kleine ponys heb en eigenlijk maar 1 pony bij me heb als ik weg ga, overschrijd ik het laadvermogen niet. Ik ben heel goed op de hoogte van het gevaar van overbelading bij dit type autos maar in combinatie met de ponys die we hebben, kan deze auto het op dit moment prima doen.
Inderdaad geef ik bij de verzekeringsmaatschappij aan dat ik ponys vervoer, vervolgens willen ze hem nergens opnemen. De enige die hem tot nu toe op heeft willen nemen is de Europeesche, met een premie richting de 400 euro p jaar.
Ik heb mijn vraag inmiddels ook neergelegd bij de mensen van dubbellucht, die moeten dit vaker voor handen hebben met de teruggekeurde campers.
@ikke: De wens is er wel om uiteindelijk toch een auto op C-rijbewijs te hebben, maar dan moet ik eerst even mijn rijbewijs halen. Het is fijn om nu zo weg te kunnen, de merrie alleen naar de hengst te kunnen brengen en niet afhankelijk te zijn van mijn vriend. Hij heeft andere werktijden dan mij, dus we konden alleen in het weekend weg en nu kan ik het gewoon zelf doen.
Ik zit eraan te denken om deze wagen weer op te laten keuren, heb jij daar ervaring mee? Als ik het goed heb zit het originele verenpakket er nog onder, al weet ik dat niet zeker.
Dan wordt het opkeuren toch alleen een papieren afhandeling?
(yep, ik ben daar ook lid van)truselientje schreef:Ik overweeg ook al langere tijd om lid te worden van dubbellucht, voor het geld hoef je het niet te laten en handig is het wel.
De 560 is op papier, echter als ik op internet naar hetzelfde model (508) zoek, kom ik lagere gewichten tegen maar ik heb natuurlijk een bak achterop. Geen idee wat die zoal wegen.
Ik wil hem voor de zekerheid nog wel even op de weegbrug zetten, maar het is er nog niet van gekomen. Toch binnenkort maar eens even doen.